Mein Name ist… Ich komme aus… Ich wohne in… Ich bin zwölf/dreizehn/vierzehn Jahre alt … Ich ….

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Peruselementit Tekstiin tutustuminen Ymmärtäminen Kuuntelu Luenta
Advertisements

Sitzen ist Silber, Schreiben ist Gold!
Romana eram. Mein Name ist… Ich komme aus… Ich wohne in… Ich bin zwölf/dreizehn/vierzehn Jahre alt … Ich ….
Peruselementit Tekstiin tutustuminen Ymmärtäminen Kuuntelu Luenta Äännätys Alleviivaukset/vihkoon Kirjalliset/suulliset tehtävät/tuotokset Kieliopin irrottaminen.
KIELIOPPI SISÄLTÖLINKKEJÄ: SIVULAUSE SIVULAUSEEN SANAJÄRJESTYS
Sitzen ist Silber, Schreiben ist Gold!
KIELIOPPI SISÄLTÖLINKKEJÄ: MIELIPITEEN ILMAISEMINEN OMA MIELIPIDE
KIELIOPPI SISÄLTÖLINKKEJÄ:
AT-STARTTI OPPILAAN OPETUSVERKON JA INTRAN PERUSTOIMINTOJA.
Moodlen ohje opiskelijoille
Laatinut Maija Halme-Briedis
INTRA.
Oppimisen pelejä alakouluun
KIELIOPPI SISÄLTÖLINKKEJÄ: PERFEKTI Perfektin muodostus
Käyttöohje: Kuinka luoda käyttäjätili. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Kuinka liittää sähköposti Fronteriin?
Mikä ihmeen Office 365? Office 365
AT-STARTTI OPPILAAN OPETUSVERKON JA INTRAN PERUSTOIMINTOJA.
Kurssivalinnat Ykköset, syksy Kurssit valitaan O Pääsääntöisesti numerojärjestyksessä O (opinto-opas s , 77) O etenkin VIERAAT KIELET, ÄI,
 Ke (6. palkin päättöpäivä) lyhyiden kielten kuunteluita koululla. Liiku siis hiljaa ja noudata opettajien ohjeita.  To Penkkaripäivä.
ROT
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
ROT Lyseon lehti kaipaa toimittajia ja uutta nimeä! Katso marraskuun Jorma-lehti lyseo.mobie.fi/zine/32/cover. lyseo.mobie.fi/zine/32/cover.
Was hast du in den Winterferien gemacht?
ROT Lukkareiden teko alkaa 7.4. oman koulun tarjottimelle. Muille kouluille ilmoittaudutaan opon kautta wilma-viestillä tai varaamalla.
Näen teidät. Menen heidän kanssaan Antaisitko meille rahaa. Me autamme häntä (Lisa). Karl istuu hänen (Klaus) takana. En voi elää ilman häntä (Klaus).
Interview Kennst du jemanden, der ständig Glück / Pech hat? Kann man sein ganzes Leben lang Pech haben? Warum haben einige immer Glück?
A: Guten Tag! Was ist dein Problem? P: Minulla on yskä ja kuumetta. A: Wie lange hast du die Symptome? P: Jo kaksi viikkoa. A: Ich muss dich untersuchen.
Eriävät verbit: -loppuiset Part perf:n paikka: Suomennos: alkuiset.
dieses schön_____ Haus ein rot____ Sommerhaus mit schön_____ Natur (F) die lustig____ Kinder mit ihren froh____ Eltern riesig____.
Eriävät verbit: -loppuiset Part perf:n paikka: Suomennos: - alkuiset bringen - gebracht denken - gedacht kennen- - gekannt nennen - genannt wissen - gewusst.
Eriävät verbit: -loppuiset Part perf:n paikka: Suomennos: alkuiset.
Eriävät verbit: -loppuiset Part perf:n paikka: Suomennos: - alkuiset bringen - gebracht denken - gedacht kennen- - gekannt nennen - genannt wissen - gewusst.
Kirjoita viisi kysymystä. Aloita annetulla kysymyssanalla. Kirjoita myös vastaukset. 1 Wer 2 Was 3 Woher 4 Wo 5 Wie.
1.Toinen parista haastattelee ja toinen vastaa: NIMI, IKÄ, ASUINPAIKKA, MISTÄ KOTOISIN - Wie heiβt du? / Wie ist dein Name?  Ich heiβe… / Ich bin… / Mein.
Lektion 8 Silent Sounds bei AlsterRock 100,6. Suche die folgenden Ausdrücke im Text! Rokkibändi sai aikaan ensimmäisen hittinsä Rokkibändi sai aikaan.
Kyselkää ja vastatkaa vuorotellen saksaksi: 1.Wie heiβt Mikkos Vater? 2.Wie alt ist er? 3.Was macht er gern? 4.Wie heiβt Mikkos Stiefmutter? 5.Wie alt.
KÖNNEN osata, voida MÜSSEN täytyä WOLLEN aikoa, haluta ichkannmusswill dukannstmusstwillst er, siekannmusswill wiekönnenmüssenwollen ihrkönntmüsstwollt.
Suomenna – mitä alleviivaukset tarkoittaa?  Wie geht’s dir?  Mir geht’s gut, danke!  Ich kann Ihnen helfen.  Wünschen Sie aber nicht nur mir Glück,
Trostpflaster Lohduke!. Suche und unterstreiche im Text! vuotiaaksi pojaksi 2. Perheeni on syynä siihen 3. Kolme vuotta sitten 4. Onneksi minulla.
Oulunsalon lukion ohje unohtuneen salasanan vaihtamiseen FIM-palvelussa (Microsoft Forefront Identity Manager) Sisältää ohjeet seuraaviin tilanteisiin:
Saksankielisissä maissa kahvilakulttuuri on voimissaan. Kahviloissa on lähes poikkeuksetta pöytiintarjoilu ja niissä on tapana istua pitkiäkin aikoja.
Hallo! Ich bin Lotte. Ich bin 14 Jahre alt. Ich komme aus Österreich. Ich wohne in Salzburg. Miten kerrot saksaksi mallin avulla… kuka olet? kuinka vanha?
Meine Familie. MASKULIINIFEMINIINI NEUTRI der Mann die Frau das Baby Substantiivit jaetaan kolmeen ryhmään: der, die, das. DER – miespuolinen henkilö.
TERVETULOA KOULUUN 1. MUISTETTAVAA Tarkista läsnäolevat. RO, ilmoita kansliaan, jos joku ykkönen puuttuu. Myös uudet opiskelijat muilla tasoilla toivotetaan.
Yhteystiedot –palvelun käyttöönotto
Pedanet –oppilaan ohje Aleksanteri Kenan koulu
Ideen und Anregungen für die Praxis Anna-Maria Fischer, Deutsche Schule Helsinki.
Muodosta lauseita. Tekijä ja verbi on annettu. Lisää jokaiseen lauseeseen vähintään kaksi omaa sanaa. Muista taivuttaa verbit. 1 ich, essen 2 du, nehmen.
Käyttäjätunnuksen luonti ja kirjautuminen / KE & AR & JRy
Viherlaakson lukio Kevät 2017
Johdatus elämänkatsomustietoon Kouluvierailut
ABI-INFO Lyseon lukion ylioppilaskirjoitusten toimeenpano syksyllä 2017 paperiset yo-kokeet (äidinkieli, fysiikka, biologia, englanti, matematiikka, kemia)
Lisää kysymyssana. 1 ____ heißt Mikkos Vater?
Wilman käyttäjätunnukset
Akkusatiivi.
Verbien taivutus.
Kertaus: Päälauseen sanajärjestys. Aloita ajanilmaisulla:
Eriävät yhdysverbit.
Taipuva predikaattiverbi
Ich habe gestern Hausaufgaben gemacht. Ich habe an dich gedacht.
Ohje yhdistyspalvelut-sivustolle
alles Gute zum Geburtstag!
S.
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Viherlaakson lukio Kevät 2017
Ich habe gestern Hausaufgaben gemacht. Ich habe an dich gedacht.
Das ist ein Dreieck. Das Dreiecke ist gelb. Wo ist das gelbe Dreieck?
Felix ja Franzi haluavat tietää, montako sanaa muistat viime vuodesta
elokuun virtuaalivesijumpat
Esityksen transkriptio:

Mein Name ist… Ich komme aus… Ich wohne in… Ich bin zwölf/dreizehn/vierzehn Jahre alt … Ich ….

Unter 10 Schüler in der Gruppe = ein halber Kurs Unter 6 Schüler in der Gruppe = der Kurs fällt aus Abiturienten pro Jahr

Kalle, was ist… ?!?!

Ratkaiskaa ongelma yhdessä!

Harjoittelijoille ja henkilökunnalle tarjotaan seuraavaa tvt-koulutusta: Harjoittelijat saavat näistä halutessaan 2 ryhmäohjausta. to klo 16.00–17.15 / Kosketustaulukoulutus / B326 pe klo 14.35–15.50 / Kosketustaulukoulutus / B326 ti klo LanSchool-koulutus (atk-luokkien hallintaohjelma) tilassa V215 ti klo Prezi-koulutus tilassa V215 ti klo Kyselytyökalut-koulutus tilassa V215 Prezi- ja kyselytyökalut-koulutuksiin kannattaa ottaa omaa materiaalia mukaan, jotta pääsee heti toteuttamaan oman Prezi-esityksen/kyselyn. Osan koulutuksista pitää tietotekniikan opetusharjoittelija. Kati Mikkola ottaa vastaan ilmoittautumisia. Koulutuksiin saa myös tulla ilmoittautumatta.

Ilmoitautumiset ke pe 23.10

90 min Erityisopetusluennot (1 4:stä): klo B klo B klo B klo B227 60min Tasa-arvoluennot (1 2:sta): klo A klo A107 90min Tekijänoikeusluento klo Juhlasali Pakolliset luennot:

Ryhmä____ Ope____ Pvm___ Ope Oppilas …………………. ………………… ………………… ……………….. ………………..

Tuntisuunnitelma Millä kielellä mikäkin Kuka/ketkä oppilaista tekevät Ohjeet Esimerkkilauseet Mikä induktiivista Mikä deduktiivista

Studio Deutsch 1 L 7 Wie sagt man das im Text? 1. Kyllä, pitää paikkansa.Ja, das stimmt. 2. Tule toki sisään!Komm doch herein! 3. Ei kiitos!Wo brennt´s? 4. Ei ongelmaa.Kein Problem. Alles o.k.? Kommst du ins Kino? Bist du Türke? Danke schön!

S S O M M E R K L

31206

Schreibe die Wörter auf Deutsch. 1. kello ____________6. uusi ___________ 2. oppilas ____________ 7. vanha ______________ …… ……. ……

Opetan mutta mitään ei tapahdu. Ihminen on luonteeltaan ………. ja niin myös oppilas koulussa. Emme opeta koneita! OHJEET??? Miten saan ne menemään perille? Ihr macht eine Gruppenarbeit ein Plakat ein/e _________  ……..  …….  …… Ohje: Lopputulos:  ----  …. Sport Gesundheit Essen ……. ………… …… …… ……….. ……. Ihr sammelt folgende Wortgruppen: 1. Z. 23 ….. 2. Z. 34…. 3. Z Z. 66 Ihr unterstreicht…. Ihr diskutiert über… …….. 2. …….. 3. ……..

Oikeusrekisterikeskuksesta rikostaustaote

Uuden jakson ensimmäinen päivä: Oppilailla aamupäivällä luokan-/ryhmänohjaajan tapaamisia Päivän ensimmäinen tunti: peruskoulu: lukio: 11.15

To ”Koe kampus” –päivä abeille

Oppilaiden ja opettajien lukujärjestykset

Edu 2.0 -tunnuksen luominen 1) Mene osoitteeseen TAI napsauta koulun kotisivun alalaidasta Edu2.0-linkkiä. 2) Paina Liity-painiketta sivun oikeasta reunasta. 3) Syötä rekisteröintitunnus-kohtaan tunnus Rata6HNL. 4) Täytä lomakkeeseen omat tietosi. -Täytä ainakin kohdat etunimi, sukunimi, käyttäjätunnus, salasana ja syntymäaika sekä sähköposti. -Käyttäjätunnukseksi laita etunimen ensimmäinen kirjain ja koko sukunimi, esim. JKiviharju -Järjestelmä ei valitettavasti tunnista käyttäjätunnukseen kuin kirjaimet a-z, joten on suositeltavaa kirjoittaa käyttäjätunnuksessa skandinaaviset merkit a ja o -kirjaimina HUOM! Tunnus on tarpeen luoda vain kerran. Jos oman tunnuksesi salasana on unohtunut, ota yhteyttä Hannes Viethiin tai Wilman kautta) ja ilmoita samalla sähköpostiosoitteesi.

Flamma Opetusharjoittelun infokanava

Hmm!

Eriävät verbit: -loppuiset Part perf:n paikka: Suomennos: - alkuiset bringen - gebracht denken - gedacht kennen- gekannt nennen - genannt wissen - gewusst bringen - gebracht denken - gedacht kennen- gekannt nennen - genannt wissen - gewusst liike paikasta toiseen olotilan muutos seingewesenolla bleibengebliebenjäädä werdengewordentulla joksikin gelingengelungenonnistua passierenpassierttapahtua geschehen tapahtua folgengefolgtseurata

Pronominit PersoonapronominitOmistuspronominit NomAkk____ Ma/NeFe/Mon

Persoonapronominit

dürfen können mögen müssen sollen wollen dürft könnt mögt müsst sollt wollt dürfen können mögen müssen sollen wollen dürfen können mögen müssen sollen wollen