Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Suomalaisen ammatillisen koulutusosaamisen vienti
Kokemuksia Kiinasta Anna Korpi, EduCluster Finland Sami Ahonen, Jyväskylän Koulutuskuntayhtymä
2
EduCluster Finland Oy ECF engages in international education projects and operations for three complementary Finnish educational organizations EduCluster Finland has been recognized and acknowledged as a pioneer in refining and customizing components of the Finnish education system to fit in different cultural settings around the world. ECF, with its owners, has been engaged in over 30 international education sector development assignments during the last 10 years in 25 countries.
3
Koulutusvienti?
4
Finnish Excellence in Vocational Education and Training
High quality VET Competent teachers Flexible learning pathways Cooperation with the world of work Lifelong learning Stakeholder cooperation Quality assurance
5
Ammatillisen koulutusosaamisen vienti?
Meillä Muualla Ammatillinen opettajankoulutus Työelämäyhteistyön kehittäminen Opetussuunnitelmien kehittäminen ja järjestelmäkonsultointi Laadunparannus ja -kehittäminen Ammatillinen opettajankoulutus Työelämäyhteistyön kehittäminen Opetussuunnitelmien kehittäminen ja järjestelmäkonsultointi Laadunparannus ja –kehittäminen Tutkintojen sertifiointi ja akkreditointi 2+2 -ohjelmat Kokonaiset ammattitutkinnot Ammattioppilaitosten operointi
6
China-Finland Center of Excellence in Vocational Education
Shanghai, China China-Finland Center of Excellence will pilot innovative ways: To increase the quality of vocational education To develop skills and competences for the labour market in Sino-Finnish cooperation.
7
China-Finland Center of Excellence in Vocational Education
8
KOULUTUSVIENTI SHANGHAI
Shanghai Qunyi Vocational & Technical School ja Shanghai Southeast Engineering School
9
Työtila
10
Manuaalikoneistus
11
CNC-SORVAUS
12
CNC-KONEISTUS
13
TERÄTEKNIIKKA
14
TEKNINEN PIIRUSTUS
15
Kiinalainen koulutusjärjestelmä
Teoriakoulutus 2 vuotta Työssäoppiminen 1 vuosi Työssäoppimiseen ei aseteta mitään tavoitetta Työssäoppimisessa ei ole valvontaa, eikä opettajien käyntiä työpaikalla Työelämä yhteistyötä ei tehdä Koulutus perustuu loppukokeeseen harjoitteluun Koulutuksen alussa annetaan loppukoe tehtävät, joihin harjoitellaan koulutuksen ajan Työelämän vaatimuksia ei oteta huomioon koulutuksen suunnittelussa
17
KOULUTUKSEN RAKENNE
18
OPETTAJIEN KOULUTUS
19
Koulutuksen pääpainoalueet
Pedagoginen koulutus Opettajalähtöisestä opiskelijalähtöiseksi Erilaiset opetusmenetelmät, tiimioppiminen, projektioppiminen Ammatillinen koulutus Työelämäyhteistyö. Mukana yrityksistä Valmet ja Kone Työelämän vaatimusten huomioon ottaminen koulutuksen suunnittelussa Osaamisen arvioiminen, näyttöjärjestelmän perusteet
20
Kiitos! Anna Korpi EduCluster Finland Oy Sami Ahonen Jyväskylän Koulutuskuntayhtymä
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.