Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Suomalaisen ammatillisen koulutusosaamisen vienti

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Suomalaisen ammatillisen koulutusosaamisen vienti"— Esityksen transkriptio:

1 Suomalaisen ammatillisen koulutusosaamisen vienti
Kokemuksia Kiinasta Anna Korpi, EduCluster Finland Sami Ahonen, Jyväskylän Koulutuskuntayhtymä

2 EduCluster Finland Oy ECF engages in international education projects and operations for three complementary Finnish educational organizations EduCluster Finland has been recognized and acknowledged as a pioneer in refining and customizing components of the Finnish education system to fit in different cultural settings around the world. ECF, with its owners, has been engaged in over 30 international education sector development assignments during the last 10 years in 25 countries.

3 Koulutusvienti?

4 Finnish Excellence in Vocational Education and Training
High quality VET Competent teachers Flexible learning pathways Cooperation with the world of work Lifelong learning Stakeholder cooperation Quality assurance

5 Ammatillisen koulutusosaamisen vienti?
Meillä Muualla Ammatillinen opettajankoulutus Työelämäyhteistyön kehittäminen Opetussuunnitelmien kehittäminen ja järjestelmäkonsultointi Laadunparannus ja -kehittäminen Ammatillinen opettajankoulutus Työelämäyhteistyön kehittäminen Opetussuunnitelmien kehittäminen ja järjestelmäkonsultointi Laadunparannus ja –kehittäminen Tutkintojen sertifiointi ja akkreditointi 2+2 -ohjelmat Kokonaiset ammattitutkinnot Ammattioppilaitosten operointi

6 China-Finland Center of Excellence in Vocational Education
Shanghai, China China-Finland Center of Excellence will pilot innovative ways: To increase the quality of vocational education To develop skills and competences for the labour market in Sino-Finnish cooperation.

7 China-Finland Center of Excellence in Vocational Education

8 KOULUTUSVIENTI SHANGHAI
Shanghai Qunyi Vocational & Technical School ja Shanghai Southeast Engineering School

9 Työtila

10 Manuaalikoneistus

11 CNC-SORVAUS

12 CNC-KONEISTUS

13 TERÄTEKNIIKKA

14 TEKNINEN PIIRUSTUS

15 Kiinalainen koulutusjärjestelmä
Teoriakoulutus 2 vuotta Työssäoppiminen 1 vuosi Työssäoppimiseen ei aseteta mitään tavoitetta Työssäoppimisessa ei ole valvontaa, eikä opettajien käyntiä työpaikalla Työelämä yhteistyötä ei tehdä Koulutus perustuu loppukokeeseen harjoitteluun Koulutuksen alussa annetaan loppukoe tehtävät, joihin harjoitellaan koulutuksen ajan Työelämän vaatimuksia ei oteta huomioon koulutuksen suunnittelussa

16

17 KOULUTUKSEN RAKENNE

18 OPETTAJIEN KOULUTUS

19 Koulutuksen pääpainoalueet
Pedagoginen koulutus Opettajalähtöisestä opiskelijalähtöiseksi Erilaiset opetusmenetelmät, tiimioppiminen, projektioppiminen Ammatillinen koulutus Työelämäyhteistyö. Mukana yrityksistä Valmet ja Kone Työelämän vaatimusten huomioon ottaminen koulutuksen suunnittelussa Osaamisen arvioiminen, näyttöjärjestelmän perusteet

20 Kiitos! Anna Korpi EduCluster Finland Oy Sami Ahonen Jyväskylän Koulutuskuntayhtymä


Lataa ppt "Suomalaisen ammatillisen koulutusosaamisen vienti"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google