Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuRaimo Salonen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
3D –animaatio ja simulaatio Morphing, animation
2
Morphing http://luisguillermo.com/chavstro/ http://en.wikipedia.org/wiki/Morph_target_animationhttp://www.yout ube.com/watch?v=nice6NYb_WAhttp://en.wikipedia.org/wiki/Morph_target_animationhttp://www.yout ube.com/watch?v=nice6NYb_WAhttp://www.youtube.com/watc h?v=9aO3J20W3Qs Malli muuttaa muotoaan kohteen mukaan Luodaan eri versioita samasta mallista Muutetaan mallin muota ajan mukaan Eri morph-tiloja voidaan yhdistellä ns. ”miksata” Käytetään esim. Ilmeissä, joisa tarvitaan paljon kontrollia pisteiden sijaintiin Luilla ei mahdollista
3
Luut, Bones http://en.wikipedia.org/wiki/Skeletal_ animation Toimivat luina, kuten ”ihmisellä” Liikuttamalla luita liikutetaan tiettyä osaa mallista (tiettyjä pisteitä) Luu voi vaikuttaa tietyllä voimakkuudella tiettyihin pisteisiin Luiden animointi saa mallin liikumaan
4
Rigging Luiden paikalleen asettelua Luiden hierarkiarakenne Sääntöjen luominen luustolle – Miten luut kääntyvät – Siirtyvät – Skaalautuvat FK vai IK
5
Animaatio FK = Forward Kinematics – http://en.wikipedia.org/wiki/Forwar d_kinematic_animation IK = Inverse Kinematics – http://en.wikipedia.org/wiki/Invers e_kinematics http://en.wikipedia.org/wiki/Invers e_kinematics http://www.docstoc.com/docs/28033 2/Principles-of-traditional-animation- aplied-to-3D-computer-animation http://www.docstoc.com/docs/28033 2/Principles-of-traditional-animation- aplied-to-3D-computer-animation
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.