Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tarjontaa modernit humanistit segmenteille Hannu Komu Onvisio Consulting Piiri 25.4.2013.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tarjontaa modernit humanistit segmenteille Hannu Komu Onvisio Consulting Piiri 25.4.2013."— Esityksen transkriptio:

1 Tarjontaa modernit humanistit segmenteille Hannu Komu Onvisio Consulting Piiri 25.4.2013

2 Kuva:Naruskajärvi.fi

3 Kuva:yle.fi

4

5 Kulturellit individualistit Tutkittujen maiden väestöstä 15,3 milj,/17% ydin ”Scandinavia –fanit” 5,5 miljoonaa  Historia/kulttuuri ei muodoissaan kiinnostaa  Eksotiikkaa kiinnostaa helpolla tavalla nautittuna  Luontoelämykset kiinnostaa helppona versiona  Ydin erittäin kokeneita Scandinavia kävijöitä

6 Kulturellit individualistit Tutkittujen maiden väestöstä 15,3 milj,/17% ydin ”Scandinavia –fanit” 5,5 miljoonaa

7 ☛ Cities by the water  kulttuurielementit ”tutustu alueen historiaan/perinteisiin” -teemalla, +design arkkitehtuuri,  sisävesi- ja rannikkolaivaristeilyt, Juhannus midnight sun -mystiikkana,  retket lähialueelle(esim. pitopöytä maatilamatkailukohteessa tai perinnekartanossa)  persoonalliset perinnetapahtumat ja etukäteismarkkinoinnissa vetävät FF tapahtumat

8 Kulturellit individualistit Tutkittujen maiden väestöstä 15,3 milj, /17%,ydin ”Scandinavia –fanit” 5,5 miljoonaa

9 Kulturellit individualistit Tutkittujen maiden väestöstä 15,3 milj,/17% ydin ”Scandinavia –fanit” 5,5 miljoonaa

10 Kulturellit individualistit Tutkittujen maiden väestöstä 15,3 milj, /17%,ydin ”Scandinavia –fanit” 5,5 miljoonaa

11

12

13 ☛ Maaseutuloma lähellä kaupunkia  ideaalina maatilamatkailukohteen mökkimajoitus(oma rauha), kohteen ateriapalvelut hyvä plussa  kuitenkin lähellä kaupungin nähtävyyksiä ja kulttuuritapahtumia  ei tarvetta merkittäviin liikunta-aktiviteetteihin

14 Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj.  segmenttiin kuuluvat matkustavat lasten kanssa, puolison kanssa kahdestaan sekä pienissä seurueissa.  ovat erittäin aktiivisia ja liikunnallisia harrastajia, mutta kulttuuriorientoituneisuus on myös tämän segmentin taustalla  Suomessa kiinnostaa ”lähes kaikki” aktiivisen lomailun muodot

15 Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj.

16

17 Kiertomatkat kesällä ☛ Thousand Lakes variaatiot  noudattavat segmentin toivomaa matkailualuesuuntaa ja konkretisoivat kiehtovimman Suomi mielikuvan  Helsingistä alkaen lyhyemmät eteläisen/läntisen järvialueen kierrokset  tai pitempänä Saimaan alueen reittinä tai molempien järvialueiden yhdistelmän

18 Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj.

19

20

21

22

23

24

25

26 ☛ Maaseutuloma  kiinnostaa mutta vaatimuslista on haasteellinen  laajemmassa mielessä Suomessa maaseutuloma tarkoittaa asumista loma-asunnossa ja tämän kohderyhmän osalta parhaiten toimii maatilamatkailukohteen yhteydessä oleva loma-asunto.  enemmän kesään kohdistuva

27 Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj. ☛ Maaseutuloma Toivottavia piirteitä:  kohde sijaitsee maaseudun rauhassa luonnon keskellä, vesistön äärellä JA  kohde sijaitsee lähellä suurempaa kaupunkia, nähtävyyksiä ja ostosmahdollisuuksia JA  kohde on luonnonläheinen, mutta palvelut kattavat (etenkin lapsiperheet)

28 Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj. ☛ Maaseutuloma Toivottavia piirteitä:  kohteessa voi harrastaa monipuolisesti erilaisia aktiviteetteja (arvo lähes kaksinkertainen kulturellit individualistit segmenttiin verrattuna!)  mökin lisäksi tarjolla myös muuta laadukasta majoitusta  soutuvene ei riitä! Oltava esim. polkupyöriä, erilaisia harrastuspaikkoja (maatilamatkailuyksikön yhteydessä), atriapalveluita, paikallisten tuotteiden(elintarvike) ostomahdollisuus, kalastusvälineitä ja opastus kalastukseen 

29 Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj. ☛ Hyvinvointiloma  myös tässä tarjolla haasteita ja mahdollisuuksia  laadukkaita kylpylöitä ja hoitoloita rauhallisessa ympäristössä luonnon keskellä  luonnonläheisesti ja paikallisesti tuotettuja hyvinvointipalveluita  kulttuurin ja kaupunkikohteiden yhdistäminen  erikseen kysyttäessä rentoutushoitoja pidettiin tärkeinä

30 Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj. ☛ Hyvinvointiloma  olisiko Suomen kilpailukyisenä linjana tarjota mahdollisimman luonnonmukaisia ja persoonallisia rentoutushoitoja yhdistettynä saunakultuuriin  toisena tarjontaryhmänä muutamat tasokkaat kylpylät(ei kuntoutuslaitokset), jotka sijaitsevat luontoympäristössä esim. Naantalin Kylpylä ja Haikko

31 Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj. ☛ Kaupunki/kulttuuriloma  Segmentin yleispiirteenä on viehtymys vesistöiseen lomailuympäristöön joten  Cities by the water toimii tässäkin, mutta enemmän shoppailua ja vilkasta yöelämää kuin kulturelleille individualisteille. Lisäksi helppo mahdollisuus liikuntaharrastukseen, lasten kohteet.

32 Tavalliset modernit humanistit Tutkittujen maiden väestöstä 25,2 milj/28%, ydin 9,9 milj/11%  modernin humanismin aste alhaisempi kuin edellä kuvatuilla segmenteillä  matkustushalukkuus Suomeen kuitenkin suurta  sisältää piirteitä sekä kulturellit individualistit että aktiiviset perhe-elämysmatkailijat, ei oikein selvää omaa profiilia  jos viestinnällisesti osutaan kahteen edelliseen segmenttiin, niin sirpalevaikutus osuus tähänkin  tuotteistamiseen ei mitään erityispiirteitä

33 Haasteita  saadaanko matkailukenttä orientoitumaan asiaan; maapalvelut/kuljetusyhtiöt ja hyväksytäänkö MoHu- Suomen matkailun pääkohderyhmäksi  saadaanko segmenttien toiveita vastaavaa tarjontaa koottua ja brändättyä kokonaisuuksina esim. Visit Finlandin kautta  saadaanko tarkennettua segmenttien mediakäyttäytymistä ja suunnattua viestintää oikeisiin kanaviin ja onko viestintään taloudellisia resursseja  palveleeko Suomen matkailullinen brändäys näiden segmenttien tavoittelua (tehtävä pitkään ja systemaattisesti)

34 Mahdollisuus  Segmentoinnin ja näille segmenteille kohdennetun viestinnän avulla on mahdollisuus tavoittaa globaaleja ”siivuja” samanhenkisiä asiakkaita pienellä markkinakohtaisella värityksellä.  Internetin avulla koko maailma on saavutettavissa segmentoituna edullisesti


Lataa ppt "Tarjontaa modernit humanistit segmenteille Hannu Komu Onvisio Consulting Piiri 25.4.2013."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google