Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Oppimisprosessin kuvaus: ACID ja Sound Forge musiikkitunnilla

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Oppimisprosessin kuvaus: ACID ja Sound Forge musiikkitunnilla"— Esityksen transkriptio:

1 Oppimisprosessin kuvaus: ACID ja Sound Forge musiikkitunnilla
Sauvon koulukeskus Asmo Jaakkola

2 Setup ACID käytössä 6.-9. luokilla ATK-luokassa
ryhmässä 7-27 oppilasta työskentelyä pareittain tai yksin kuulokkeet opettaja neuvoo, kuuntelee aikaansaannoksia ja opastaa

3 Rakenne hallintaan ACIDin visuaalisuus auttaa hahmottamaan rakennetta
4, 8, 16, 32-tahtiset jaksot Tehdään vaikka kappale, jossa on kaksi eritunnelmaista osaa ja loppu

4 Elementit käyttöön Rakennetta voidaan tuoda esiin varioimalla muita musiikin peruselementtejä (rytmi, harmonia, melodia jne.) valitaan vaikka pari elementtiä muunneltavaksi

5 Rytmi Sointiväri erilaiset kompit fillit
näennäisesti rytmittömät jaksot Sointiväri esim. akustiset soittimet vs. synteettiset äänet

6 Harmonia Luuppien armoilla (mitä löytyy)
Sävelkorkeuden muuttaminen (+/-)

7 Tekstuuri esim. tekstuurin tihentymät
luuppien pilkkominen niin, etteivät samat luupit soi jakson alusta loppuun

8 Melodia melodisen materiaalin valinta esim. luuppien vuorottelu
omat MIDI-melodiat luupin silppuaminen pieniin palasiin ja palasten uudelleenjärjestely ja sävelkorkeuksien muuntelu

9 Dynamiikka voi toteuttaa luuppivalinnoilla tai miksauksella
miksaaminen tarjoaa lisätehtäviä muita nopeammille ja etevämmille oppilaille (esim. balanssit, panoroinnit ja efektit)

10 Luuppimateriaali ilmaisia tai halpoja luuppeja saatavilla helposti, laatu hyvin sekalainen oppilaille valmis valikoima hyviä luuppeja kuvaavat tiedostonimet tai lajittelu kansioihin

11 Sound Forge äänieditoinnin perusteet
Omat luupit oppilaan mielimusiikista harjoittelu aloitetaan musiikilla, jonka aaltokuviosta iskut erottaa myös näkemällä

12 Luovan työn ohjaaminen
aluksi tehtävälähtöistä, myöhemmin ideoita ja vinkkejä antavaa tehtävien ”oikeat” ratkaisut voivat kahlita luovuutta mahdollisuus kokeilla eri vaihtoehtoja oppilas valitsee, mitä käyttää

13 Lisää kosketuspintaa musiikkiin
aktiivikuuntelijoiden hiljainen tieto käyttöön omat luupit mielimusiikista tekemistä voi jatkaa kotona (ilmainen ACID Xpress) omat kappaleet puhelimeen tai mp3-soittimeen


Lataa ppt "Oppimisprosessin kuvaus: ACID ja Sound Forge musiikkitunnilla"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google