Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esikonfiguroitua liiketoiminnan osaamista SAP Best Practices for CRM

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Esikonfiguroitua liiketoiminnan osaamista SAP Best Practices for CRM"— Esityksen transkriptio:

1 Esikonfiguroitua liiketoiminnan osaamista SAP Best Practices for CRM

2 è Sisällysluettelo SAP Best Practices - perusteet
SAP Business All-in-One -ratkaisut & SAP Best Practices SAP Best Practices: käyttöperiaate Building block -periaate SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices -ratkaisun edut

3 SAP Best Practices: vähemmän kuluja, aikaa ja riskejä
Riski Käytännön menetelmät Toimiva esikonfiguraatio Laaja dokumentaatio SAP Best Practices Kulut SAP Best Practices on valmiiksi paketoitujen ja sellaisenaan käyttövalmiiden liiketoimintaratkaisujen vankka perusta SAP Best Practices sisältää hyväksi havaittuja liiketoimintaskenaarioita, jotka helpottavat SAP-ratkaisujen hyödyntämistä. Joustavan building block -tekniikan ansiosta ratkaisun käyttöönotto ja soveltaminen on erittäin joustavaa. Komponentit Monipuolinen esikonfigurointi, jonka avulla asennetaan a) täydellinen järjestelmäinfrastruktuuri b) kokonaisliiketoimintaprosessit Yksityiskohtainen dokumentaatio asetuksista & prosesseista Selvä metodologia: helppotajuinen vaiheittainen lähestymistapa

4 Säästät aikaa ja vaivaa!
SAP Best Practices Hanki parissa päivässä hyvin dokumentoitu prototyyppi, jonka voi nopeasti muuttaa tuotanto- ratkaisuksi Esimerkki ratkaisusta johon on helppo samastua joka on helppo ottaa käyttöön ja mukauttaa erityisvaatimuksiin Nopea ja helppo käyttöönotto Perinteinen projekti SAP Best Practices Mukautus projektin aikana Mukautus projektin aikana Vakio-/add-on-järjestelmä SAP Best Practices Vakio-/add-on-järjestelmä Säästät aikaa ja vaivaa! Uudelleen käytettävien liiketoimintaprosessien ja projektitoimintojen tunnistus ja ennakointi

5 SAP Best Practices: toimitettavat osat
Menetelmät ja sisältö Dokumentaatio Esikonfigurointi Skenaarion kuvaus Käyttäjädokumentaatio Konfigurointi- ja asennusdokumentaatio Konfigurointiasetukset (BC-asetukset) Malliperustiedot (eCATT) Solution Builder Tulostuslomakkeet Toimitus Toimitus Documentaatio-DVD-levy Liiketoimintadoku-mentaatio; tekninen dokumentaatio Järjestelmän add-on Add-on sisältää kaikki SAP Best Practices -ratkaisun asennusprosessissa tarvittavat elementit

6 Kolme erilaista SAP Best Practices -pakettia
SAP Best Practices Baseline Packages voidaan käyttää kaikilla aloilla, joissa toimialapakettia ei ole saatavilla. Sisältää yleisiä liiketoimintaskenaarioita, esimerkiksi SAP Best Practices Baseline Package (Germany) -paketin SAP Best Practices <toimiala> -paketit Suunniteltu vastaamaan toimialakohtaisia tarpeita, esimerkiksi SAP Best Practices for High Tech SAP Best Practices <toimialoille yhteiset> -paketit sisältävät ennalta määritettyjä liiketoimintaskenaarioita, jotka käsittelevät toimialoille yhteistä sisältöä, esimerkiksi SAP Best Practices for CRM

7 è Sisällysluettelo SAP Best Practices - perusteet
SAP Business All-in-One -ratkaisut & SAP Best Practices SAP Best Practices: käyttöperiaate Building block -periaate SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices -ratkaisun edut è

8 SAP Best Practices SAP:n PK-asiakkaille tarkoitetun tuoteportfolion tärkeä osa
Toimiala-kohtaiset ratkaisut Kump-panit Yksittäinen liiketoimintasovellus pienimuotoisen liiketoiminnan perusteet Täydellinen, mukautettava on-demand-liiketoimintaratkaisu Konfiguroitavissa ja laajennettavissa on-premise-liiketoimintaratkaisu, joka hyödyntää alan parhaita käytäntöjä SAP Best Practices -tuki

9 SAP Business All-in-One Laajennettavissa oleva liiketoimintakokonaisuus, joka hyödyntää alan parhaita käytäntöjä Integroitu paketti, jossa on käytettävissä SAP-ratkaisujen laaja paletti Perusteellisia alakohtaisia toimintoja sekä SAP Best Practices -käytäntöihin perustuvia alatoimialaratkaisuja Laajennettavissa asiakkaan yksilöllisten tarpeiden mukaan Ennustettavaa tuottoa – tyypillisesti alle 16 viikossa valmiiksi mukautettujen liiketoimintaskenaarioiden avulla Saatavissa maailmanlaajuisesti - yli asiakasta ja yli 50 maakohtaista versiota 1 100 sertifioitua ja kokenutta kumppania sekä yli 660+ laajennusta

10 SAP Best Practices Packages SAP Business All-in-One -ratkaisujen tukeva perusta
Liike-kumppanien laajennukset Qualified SAP Business All-in-One Partner -ratkaisu Kumppaniratkaisujen rakenne Kumppaniratkaisun rekisteröinti Kumppaniratkaisun luokitus Kumppaniratkaisun arviointi Käyttöönoton edistäjät ASAP Focus -käyttöönottomenetelmä Projektisuunnitelma- ja resursointimalli Kumppanien koulutus SAP Business All-in-One -ratkaisu Markkinoinnin edistäjät Markkinointiyhteydet Entistä parempi demoratkaisu SAP Best Practices SAP Best Practices -konfigurointi-DVD SAP Best Practices -dokumentaatio-DVD Integroidut työkalut Demoratkaisun vienti- ja viitejärjestelmät

11 è Aiheet SAP Best Practices - perusteet
SAP Business All-in-One -ratkaisut & SAP Best Practices SAP Best Practices: käyttöperiaate Building block -periaate SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices -ratkaisun edut è

12 SAP Best Practices -ratkaisun käytössä on viisi perusvaihetta
1. Arviointi ja lataus Arvioi SAP Best Practices -dokumentaatiota ja -skenaarion laajuutta ja valitse niiden perusteella SAP Help -portaalista sopivat käyttöönottoskenaariot. Lataa sitten valitsemasi paketti. 2. Asennus Asenna SAP-sovellukset ja tarvittavat liitteet. 3. Aktivointi Puhuroi ja aktivoi esikonfiguroidut skenaariot tai konfiguroi järjestelmä manuaalisesti. 4. Tarkennus Tunnista ja lisää muita tarvittavia ominaisuuksia esikonfiguroitujen SAP Best Practices -skenaarioiden päälle. 5. Mukautus & laajennus Voit mukauttaa ja laajentaa järjestelmää asiakas- tai alatoimialavaatimusten mukaan.

13 Miten aloitan? Edellytys Järjestelmäinfrastruktuuriin on asennettu ratkaisussa tarvittava ohjelmisto (esimerkiksi SAP CRM). SAP Best Practices -paketissa on kaksi komponenttia: Dokumentaatio-DVD-levy, jossa ovat liiketoiminta- dokumentaatio, tekninen dokumentaatio, dokumentaatiomallit ja mukautusavustaja. Järjestelmän add-on. Add-on sisältää kaikki tarvittavat elementit (SAP Best Practices -asennusavustajan, eCATT-menettelyt, liiketoiminnan konfigurointiasetukset jne.), joita tarvitaan SAP Best Practices -asennusprosessissa. GO Valmistele SAP Best Practices -ratkaisun asennus tuomalla järjestelmään SAP Best Practices -add-on.

14 Mikä on Business All-in-One Solution Builder?
SAP Best Practices -asennusavustajan laajennus Taaksepäin yhteensopiva Täysin yhteensopiva olemassa olevan teknisen SAP Best Practices -rakenteen kanssa Keskiössä "ratkaisut" (SAP Best Practices Packages) Entistä selvempi ero käyttäjän tehtävien ja kehitykseen liittyvien tehtävien välillä Entistä laajempia kehitys- ja käyttöönottotoimintoja

15 Solution Builder Sisällön systematiikka
Kokoelma ratkaisun tai paketin laajuuteen kuuluvia skenaarioita Kohdistettu asennustietojoukkoon (kansioon) Ylläpitää skenaarioiden välisiä tietoja (sovellusalueita, malleja, metatietoja) Ratkaisun laajuus Kokoelma tarvittavia building block -moduuleja Suunniteltu erikseen asennettavaksi Pienin konsultin laajuudenmääritysprosessin yksikkö Skenaariot Liiketoimintasisällön uudelleen käytettäviä osia Käyttöönottotoimien tehtäviä Aktivointijärjestyksen määräämä rakenne Building block -moduulit

16 Suora suhde Sisällön komponentit – työkalukomponentit
Solution Builder Ratkaisun laajuus Solution Builder Skenaariot Käyttöönotto-avustaja Building block -moduulit Building Block Builder

17 Solution Builder Komponentit + perustoiminnot
Työkalun avulla hallitaan erilaisia ratkaisun tai paketin laajuuksia. Graafinen laajuudenmäärityskone Org. rakenteen määritys/yksilöllistäminen Sovellusalueen muokkaus + kohdistus Solution Builder Työkalun avulla hallitaan ja valvotaan ratkaisun/paketin käyttöönottoa (skenaarioiden perusteella), lokien käyttöoikeutta Building blockien kohdistus, tietojen ylläpito skenaarion tasolla/skenaarion muokkaus-näkymässä (esim. hinnoitteluparametrit) Käyttöönotto-avustaja Building block -moduulien luonti Erilaisten käyttöönottotoimien tehtävätyyppien lisääminen Asennustietojen ylläpito Building Block Builder

18 OTA KÄYTTÖÖN - Solution Builder Yksinkertainen tapa aktivoida SAP Best Practices
LAAJUUDEN MÄÄRITYS MUKAUTUS AKTIVOINTI Graafinen skenaarion valinta SAP Best Practicesin mukana toimitettavat vakiolaajuusmallit Helpot laajennukset ja niiden mukana toimitettavat lisämallit Organisaatiotietojen ja perustietojen yksilöllistäminen Valittujen skenaarioiden automaattinen asennus, jossa on käytetty yksilöllistettyjä tietoja Entistä parempi suorituskyky ja käytettävyys

19 OTA KÄYTTÖÖN Solution Builder Tarkastele ja hallitse saatavilla olevia paketteja ja ratkaisuja
Suora pääsy kaikkiin käyttäjän kannalta merkityksellisiin toimintoihin Toimintonäppäimet ohjaavat paketin tai ratkaisun oikeaan muokkaus- ja käyttöönottojärjestykseen

20 TUO paketin tai ratkaisun XML-tiedosto
1 TUO paketin tai ratkaisun XML-tiedosto SAP Best Practices Package SAP Business All-in-One -ratkaisu SAP Business All-in One -kumppaniratkaisu Kumppani Ratkaisun konfigurointiohjelma XML-tiedosto sisältää SAP Best Practices -paketin, Business All-in-One -ratkaisun tai asiakaskohtaisen ratkaisun esikonfiguroitujen skenaarioiden määritykset. Tuo skenaariovalikoima WWW-pohjaisesta ratkaisun konfigurointiohjelmasta.

21 LATAA asennustiedot Ratkaisukohtaiset tietotiedostot asennusta varten
2 LATAA asennustiedot Ratkaisukohtaiset tietotiedostot asennusta varten Asennustiedot ovat ulkoisia tiedostoja, jotka ladataan eCATTS- ja liiketoiminnan konfigurointiasetusten käyttöönoton yhteydessä. Ne edustavat myös arvoja, joita voidaan näyttää ja muokata organization structure composer -muokkaimella ja personalization composer -muokkaimella. Yhdenmukaisuustarkistus

22 3 Ratkaisun LAAJUUDENMÄÄRITYS Mallipohjainen asiakaskohtaisen ratkaisun graafinen laajuudenmääritys SAP Best Practices toimittaa vakiomallit. Laajuutta voi helposti laajentaa ja mukauttaa. SAP-kumppani voi luoda omia mallejaan.

23 TEE yleistason yksilöllistäminen Lisäyksilöllistäminen
4 TEE yleistason yksilöllistäminen Lisäyksilöllistäminen Toiminnallinen laajuus yksilöllistämisen apuna.

24 5 LATAA asennustiedot Lataa kaikki tiedot, joita tarvitaan valittujen skenaarioiden aktivointiin. Sisältää myös mukautetut yksilöllistetyt tiedot.

25 AKTIVOI ratkaisu Valittujen skenaarioiden automaattinen aktivointi
6 AKTIVOI ratkaisu Valittujen skenaarioiden automaattinen aktivointi Tarkistetaan skenaariot, versiotasot, tukipaketit ja SAP-ohjeet. Nopeutetaan skenaarioiden aktivointia. Generoidaan lokitiedostot.

26 SAP Best Practices -paketista toimivaksi järjestelmäksi
SAP Best Practices -add-on Myyntitoimintojen tuki Tunnista tarvittava esikonfigurointi Valitse building block -moduulit Kouluta projektiryhmä Tietämyksen siirto Asenna kaikki skenaariot Prototyyppi DEV Asenna valitut skenaariot Asiakaskohtainen deltamukautus QAS SAP Best Practices on koko käyttöönotto-projektin perusta Asiakaskohtainen deltamukautus ! PROD

27 è Aiheet SAP Best Practices - perusteet
SAP Business All-in-One -ratkaisut & SAP Best Practices SAP Best Practices: käyttöperiaate Building block -periaate SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices -ratkaisun edut è

28 Building block -moduulien määritys - sisältö
Building block -moduulit ovat uudelleen käytettäviä yksiköitä, jotka sisältävät liiketoimintasisältöjä (ratkaisuja, skenaarioita, prosesseja tai yhdistelmiä) teknisiä menettelyjä (yhteyden, järjestelmän teknisen asennuksen) yleisiä standardeja (organisaatiorakenteita, peruslogistiikkaa) Perusteet: Mitä tarvitaan Mitä voidaan käyttää uudelleen (turhan kehittämisen vähentäminen)? Ei staattisia perusteita building blockien sisällölle

29 Building block -periaate
SAP Best Practices -paketti ei ole yhtenäinen moduuli vaan koostuu eri building block -moduuleista. Building blockit… tuovat käyttöön tekniset menetelmät SAP Best Practices -kehittämiseen ja toimittamiseen tarjoavat SAP Best Practices -ratkaisun käyttäjille pieniä, joustavia ja läpinäkyviä toiminto-osia, esimerkiksi tietyn skenaarion, joka voidaan ottaa käyttöön samalla tavalla kuin olemassa olevan ratkaisun add-on edistävät yhteentoimivuutta ja uudelleenkäytettävyyttä tarjoamalla sisällönkehittäjien käyttöön tarvittavat ohjeet ja työkalut yhteisen rakenteen mukaisten building block -moduulien luontiin

30 SAP Best Practices - Building block -periaate
SAP Best Practices -skenaariota määritettäessä pitää asentaa useita building block -moduuleja tietyssä järjestyksessä. Kun käytät SAP Best Practices -asennusavustajaa, asennus tehdään automaattisesti oikeassa järjestyksessä. 1. 2. 3. 4.

31 SAP Best Practices -asennuksen Pikaopas
SAP Best Practices Pikaopas Varmistaa asennuksen onnistumisen Välttää mahdolliset virheet Sisältää tärkeää tietoa SAP Best Practices -paketin yhteydessä toimitettavista työkaluista, konfiguraatiosta ja dokumentaatiosta Kuvaa yleisiä asennustoimia

32 è Aiheet SAP Best Practices - perusteet
SAP Business All-in-One -ratkaisut & SAP Best Practices SAP Best Practices: käyttöperiaate Building block -periaate SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices -ratkaisun edut è

33 SAP Best Practices for CRM: ominaisuudet
Iso yritys Keskisuuri yritys Pieni yritys Skenaarion laajuus sopii PK-yritysten markkinoille (liiketoimintavaatimukset ja järjestelmäinfrastruktuuri) Fokus: Joustavuus Kampanjanhallinta Sisäinen leadien hallinta Ulkoinen leadien hallinta Toimintojen hallinta Mahdollisuuksien hallinta Saapuva puhelinmyynti Lähtevä puhelinmyynti Internet- myynti yritykseltä kuluttajille Internet- myynti business to business Laajennettu myynti- tilausten käsittely CRM Core Laajennettu Kanavat Yleiset skenaariot, joita voidaan helposti yhdistellä monitahoisiksi ratkaisuiksi. Tukivaihe CRM:n käyttöönotossa Building block -moduulit CRM-komponenttien moduulimaista käyttöä varten BP CRM BP Baseline BP Industry SAP CRM SAP BW SAP ERP Esikonfiguroitu integraatio muiden SAP Best Practices -versioiden kanssa Integraatio muiden SAP Business Suite -ratkaisujen kanssa Integraatio

34 SAP Best Practices for CRM: Sisällön laajuus (1)
Skenaarioluettelo PALVELUSKENAARIOT Palvelukeskuksen palvelu Palvelutilausten käsittely Reklamaatioiden ja palautusten käsittely Sähköinen palvelu: ratkaisutuki Sähköinen palvelu: palvelupyyntöjen hallinta Sähköinen palvelu: Reklamaatioiden ja palautusten käsittely ANALYSOINTISKENAARIOT Raportointi markkinointi-, myynti- ja palveluskenaarioita varten SAP BI:n tai CRM Interactive Reportingin kautta MARKKINOINTISKENAARIOT Suppea kampanjanhallinta Leadien hallinta Palvelukeskusmarkkinointi MYYNTISKENAARIOT Asiakkaiden & kontaktien hallinta Toimintojen hallinta Mahdollisuuksien hallinta Alueen hallinta Pipeline Performance Management Palvelukeskusmyynti

35 SAP Best Practices for CRM: Sisällön laajuus (2)
Muut toimitettavat osat KÄYTTÖLIITTYMÄN KONFIGUROINTI Esikonfiguroidut roolit CRM WebClient -sovellusta varten, mukautettuna BP CRM -skenaarion laajuuteen TYÖRYHMÄOHJELMISTOT Vähennä monimutkaisuutta asiakaspuolen työryhmä-ohjelmistointegraation ja yhdeltä yhdelle -sähköpostin avulla RAPORTOINTI Entistä yksinkertaisempi asiakastietojen raportointi ilman SAP BW:tä ERP-INTEGRAATIO Perus- ja tapahtumatietojen integraatio SAP ERP:n ja SAP CRM:n välillä siten, että tiedot on sovitettu BP CRM -skenaarion laajuuteen Perustason käyttöliittymäintegraatio ERP NetWeaver Business Clientin ja CRM WebClientin välillä

36 SAP Best Practices for CRM: Building Block -moduulit (1)
Kerros 0 - building blockit Kerros 1 - building blockit BB-nimi B01 CRM Generation C71 CRM Connectivity C72 CRM Connectivity Standalone C04 CRM WebClient User Interface B09 CRM Customizing Replication C01 CRM Organizational Model C02 CRM Organizational Model Standalone C05 CRM Organizational Model with HR Integration C03 CRM Master Data Replication C10 CRM Central Master Data C09 CRM Central Master Data Standalone BB-nimi B08 CRM Cross-Topic Functions C41 CRM Interactive Reporting C11 CRM Marketing Master Data C23 CRM Basic Sales C13 CRM Service Master Data Perustason building blockit Pakollisia kaikissa skenaarioissa Skenaarioiden väliset building blockit Pakollisia vain tietyissä skenaarioryhmissä tai valinnaisia

37 SAP Best Practices for CRM: Building Block -moduulit (2)
Kerros 2 - building blockit BB-nimi C22 CRM Lean Campaign Management C37 CRM Lead Management C31 CRM Activity Management C36 CRM Account and Contact Management C32 CRM Opportunity Management C06 CRM Territory Management C26 CRM Service C28 CRM Complaints C78 CRM Interaction Center C33 CRM Teleservice C74 CRM E-Service Skenaariokohtaiset building blockit Pakollisia vain yhdessä tietyssä skenaariossa

38 Esikonfiguroitu WebClient-käyttöliittymä
Seuraavat WebClient- käyttöliittymän elementit on esikonfiguroitu SAP Best Practices -skenaarion laajuuteen: Navigointipalkki Pikalinkki Alueen aloitussivu Alueen aloitussivun linkkiryhmä Loogiset linkit 3 1 4 5 2

39 Esikonfiguroidut WebClient -käyttäjäroolit
Markkinointi Myynti Palvelu Markkinointityöntekijä Marketing Manager Palvelukeskuksen käsittelijä - markkinointi Palvelukeskuksen päällikkö Myyjä Myyntipäällikkö Palvelukeskuksen käsittelijä - myynti Palvelukeskuksen päällikkö Palvelukeskuksen käsittelijä - palvelu Palvelukeskuksen käsittelijä - tuki Palvelutyöntekijä Teknikko Palvelupäällikkö

40 SAP Best Practices for CRM
SAP Best Practices for CRM V Integraatio SAP CRM <-> SAP ERP ERP CRM SAP Best Practices for CRM Toimitettavat osat Skenaario Tarjous- ja tilausprosessi tapahtuu pelkästään SAP ERP:ssä, esim. ERP-tarjous/myyntitilaus CRM:n palvelukeskuksesta ERP-tarjous, joka perustuu CRM:n mahdollisuuteen ERP-tarjous/myyntitilaus luodaan suoraan CRM WebClient -käyttöliittymästä, jossa on käytettävissä rajattu määrä toimintoja Ei myyntitositteiden vaihtoa SAP ERP:n ja SAP CRM:n välillä Organisaatio- malli Kolmea erilaista organisaatiomallia tuetaan integroidusti: Vain integraatio ERP SD -myyntialueen kanssa Integraatio ERP HR -organisaatiomallin kanssa Ei integraatiota vaan itsenäinen CRM Joustavuutta asiakkaan tarpeiden mukaan Perustiedot Mukautus Perustieto-objektien vaihto SAP ERP:n ja SAP CRM:n välillä Asiakkaat, kontaktit Tuotteet Ehdot (perushinta) Integraatiosuositukset: johtavat järjestelmät, numeroalueet jne. Käyttöliittymä Integraatio SAP ERP NWBC:n ja SAP CRM WebClientin välillä ERP NWBC  CRM WebClient Täydellisen CRM WebClientin visualisointi NWBC:ssä Kirjaustaso: CRM-toiminto, esim. lead CRM WebClient  ERP NWBC ERP SAP GUI -tapahtuma ajetaan CRM WebClient -kehyksessä Kirjaustaso: ERP-tapahtuma Järjestelmä- infrastruktuuri Konfigurointituki SAP ERP:n ja SAP CRM:n väliselle yhteydelle

41 è Aiheet SAP Best Practices - perusteet
SAP All-in-One Solution & SAP Best Practices SAP Best Practices: käyttöperiaate Building block -periaate SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices -ratkaisun edut è

42 SAP Best Practices -ratkaisun edut
Ajan säästö Kustannusten ja riskien väheneminen Osallistaminen kilpailukykyisen liiketoiminnan asiantuntemuksen avulla Nopeuttaa liiketoimintaratkaisun laajentamista uusilla liiketoimintaprosesseilla Ei koeajoja: voidaan aloittaa heti täydellisesti dokumentoidulla prototyypillä, joka on kokonaan uudelleen käytettävä Viestintä projektin jäsenten ja johdon kesken tehostuu Liiketoiminta-alusta kumppaniarvioinnille, yhteiselle kehitykselle, omalle kehitykselle Yhdenmukainen lähestymistapa keskittyy integroituihin kokonaisliiketoimintaprosesseihin Joustavuus mukautetun asennusmahdollisuuden ansiosta

43 Tietoa SAP Best Practices -ratkaisusta
Lisätietoja ja yhteystiedot (Internet) (SAP Service Marketplace) (SAP Help Portal) (sähköposti) maksutta Tilaaminen Esityksen tilaaminen asiakkaille / kumppaneille ja yrityksen sisäisesti

44 Copyright 2009 SAP AG All rights reserved
No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. SAP, R/3, mySAP, mySAP.com, xApps, xApp, SAP NetWeaver, Duet, Business ByDesign, ByDesign, PartnerEdge and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and in several other countries all over the world. All other product and service names mentioned and associated logos displayed are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages Weitergabe und Vervielfältigung dieser Publikation oder von Teilen daraus sind, zu welchem Zweck und in welcher Form auch immer, ohne die ausdrückliche schriftliche Genehmigung durch SAP AG nicht gestattet. In dieser Publikation enthaltene Informationen können ohne vorherige Ankündigung geändert werden. Einige von der SAP AG und deren Vertriebspartnern vertriebene Softwareprodukte können Softwarekomponenten umfassen, die Eigentum anderer Softwarehersteller sind. SAP, R/3, mySAP, mySAP.com, xApps, xApp, SAP NetWeaver, Duet, Business ByDesign, ByDesign, PartnerEdge und andere in diesem Dokument erwähnte SAP-Produkte und Services sowie die dazugehörigen Logos sind Marken oder eingetragene Marken der SAP AG in Deutschland und in mehreren anderen Ländern weltweit. Alle anderen in diesem Dokument erwähnten Namen von Produkten und Services sowie die damit verbundenen Firmenlogos sind Marken der jeweiligen Unternehmen. Die Angaben im Text sind unverbindlich und dienen lediglich zu Informationszwecken. Produkte können länderspezifische Unterschiede aufweisen. Die in diesem Dokument enthaltenen Informationen sind Eigentum von SAP. Dieses Dokument ist eine Vorabversion und unterliegt nicht Ihrer Lizenzvereinbarung oder einer anderen Vereinbarung mit SAP. Dieses Dokument enthält nur vorgesehene Strategien, Entwicklungen und Funktionen des SAP®-Produkts und ist für SAP nicht bindend, einen bestimmten Geschäftsweg, eine Produktstrategie bzw. -entwicklung einzuschlagen. SAP übernimmt keine Verantwortung für Fehler oder Auslassungen in diesen Materialien. SAP garantiert nicht die Richtigkeit oder Vollständigkeit der Informationen, Texte, Grafiken, Links oder anderer in diesen Materialien enthaltenen Elemente. Diese Publikation wird ohne jegliche Gewähr, weder ausdrücklich noch stillschweigend, bereitgestellt. Dies gilt u. a., aber nicht ausschließlich, hinsichtlich der Gewährleistung der Marktgängigkeit und der Eignung für einen bestimmten Zweck sowie für die Gewährleistung der Nichtverletzung geltenden Rechts. SAP übernimmt keine Haftung für Schäden jeglicher Art, einschließlich und ohne Einschränkung für direkte, spezielle, indirekte oder Folgeschäden im Zusammenhang mit der Verwendung dieser Unterlagen. Diese Einschränkung gilt nicht bei Vorsatz oder grober Fahrlässigkeit. Die gesetzliche Haftung bei Personenschäden oder die Produkthaftung bleibt unberührt. Die Informationen, auf die Sie möglicherweise über die in diesem Material enthaltenen Hotlinks zugreifen, unterliegen nicht dem Einfluss von SAP, und SAP unterstützt nicht die Nutzung von Internetseiten Dritter durch Sie und gibt keinerlei Gewährleistungen oder Zusagen über Internetseiten Dritter ab. Alle Rechte vorbehalten.


Lataa ppt "Esikonfiguroitua liiketoiminnan osaamista SAP Best Practices for CRM"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google