Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

XNA peliohjelmointi. XNA Perustuu Microsoftin kehittämään.NET- arkkitehtuuriin ja C#-kieleen. XNA:lla tehdyt pelit toimivat Windows ja XBOX360-alustoilla.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "XNA peliohjelmointi. XNA Perustuu Microsoftin kehittämään.NET- arkkitehtuuriin ja C#-kieleen. XNA:lla tehdyt pelit toimivat Windows ja XBOX360-alustoilla."— Esityksen transkriptio:

1 XNA peliohjelmointi

2 XNA Perustuu Microsoftin kehittämään.NET- arkkitehtuuriin ja C#-kieleen. XNA:lla tehdyt pelit toimivat Windows ja XBOX360-alustoilla.

3 2D-peleissä käytetyt muuttujat Yleisimmät käytetyt muuttujat 2D-peleissä XNA:lla  int, kokonaisluku esim. 2, 4, 256  float, liukuluku esim. 3.14f, 9.86f  vector2, kaksiulotteinen vektori, määrittää tietyn paikan ruudulla ( 300, 250 )‏  Texture2D, määrittää piirrettävän kaksiulotteisen kuvan, XNAssa kuva ladataan tähän muuttujaan.  int[ ], kokonaislukutaulukko

4 Yleiset operaatiot ++, lisää lukuun ykkösen --, vähentää luvusta ykkösen &&, AND-operaatio ||, OR-operaatio =, sijoitusoperaatio ==, vertailuoperaatio

5 IF ehtolause if ( ehdollinen muuttuja == ehto ) { //tehdään jotain }

6 For-silmukka For( int i = 0; i < 10; i++ ) { //käydään läpi taulukkoa tai muuta vastaavaa }


Lataa ppt "XNA peliohjelmointi. XNA Perustuu Microsoftin kehittämään.NET- arkkitehtuuriin ja C#-kieleen. XNA:lla tehdyt pelit toimivat Windows ja XBOX360-alustoilla."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google