Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

1990-luvulla asenne täysin kielteinen 1990-luvulla asenne täysin kielteinen Nykyään tarve ymmärretään, mutta käyttö edelleen vähäistä Nykyään tarve ymmärretään,

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "1990-luvulla asenne täysin kielteinen 1990-luvulla asenne täysin kielteinen Nykyään tarve ymmärretään, mutta käyttö edelleen vähäistä Nykyään tarve ymmärretään,"— Esityksen transkriptio:

1

2 1990-luvulla asenne täysin kielteinen 1990-luvulla asenne täysin kielteinen Nykyään tarve ymmärretään, mutta käyttö edelleen vähäistä Nykyään tarve ymmärretään, mutta käyttö edelleen vähäistä Vastustuksen syyt ja pelot: Tietokone passivoiva vaikutus (ylipaino ja puutteelliset liikuntataidot), haitalliset vaikutukset minäkuvaan ja todellisuuden käsitykseen Vastustuksen syyt ja pelot: Tietokone passivoiva vaikutus (ylipaino ja puutteelliset liikuntataidot), haitalliset vaikutukset minäkuvaan ja todellisuuden käsitykseen

3 Kansalaistaito Kansalaistaito Tasoittaa kasvuolojen eroja Tasoittaa kasvuolojen eroja Konstruktivistinen oppimiskäsitys Konstruktivistinen oppimiskäsitys Tietokone on apuväline, siinä missä kynäkin Tietokone on apuväline, siinä missä kynäkin Vuorovaikutus ja aktiivinen oppiminen Vuorovaikutus ja aktiivinen oppiminen Kehittää tunteita ja käsityksiä Kehittää tunteita ja käsityksiä Kehittää lukemaan ja kirjoittamaan tehokkaammin Kehittää lukemaan ja kirjoittamaan tehokkaammin Antaa mahdollisuuden taiteelliselle ilmaisulle Antaa mahdollisuuden taiteelliselle ilmaisulle Tarjoaa myös liikunnallisia mahdollisuuksia Tarjoaa myös liikunnallisia mahdollisuuksia Motoriikka ja aistit kehittyvät Motoriikka ja aistit kehittyvät

4 Ohjelman tulee olla: avoin ja keksimiseen kannustava (oma oppiminen) sekä lapsen kontrolloitavissa (omistajuus sisältöön) Ohjelman tulee olla: avoin ja keksimiseen kannustava (oma oppiminen) sekä lapsen kontrolloitavissa (omistajuus sisältöön) Kasvattaja: hyvin perehtynyt, läsnä oleva oppimistilanteessa, tarkkailee, tuntee vastuun lapsesta ja hänen oppimisestaan, ehkäisee konflikteja sekä omaa pedagogiset taidot Kasvattaja: hyvin perehtynyt, läsnä oleva oppimistilanteessa, tarkkailee, tuntee vastuun lapsesta ja hänen oppimisestaan, ehkäisee konflikteja sekä omaa pedagogiset taidot

5 PowerPoint: Tunnelman luominen, mallikuvien tekoa Word: kehityksen kansio, sadutus, nimet PhotoShop: kuvatehtäviä, piirtäminen Excel: aikataulut, listat, hallinto Pelaaminen, musiikin kuuntelu, videot jne..

6

7 Mediatyökaluja varhaiskasvatukseen. MLL (2010) http://mll-fi- bin.directo.fi/@Bin/5f206983048517557f195d28a4cd4693/1318410504 /application/pdf/13386830/MLL%20Mediatyökaluja%20varhaiskasv atukseen Spåre, P. Pois tietoteknisestä paitsiosta. Lastentarha 4/2006 Reunamo, J. Tietotekniikka on varhaiskasvatuksessa tabu. Helsingin Sanomat 5.6.2011


Lataa ppt "1990-luvulla asenne täysin kielteinen 1990-luvulla asenne täysin kielteinen Nykyään tarve ymmärretään, mutta käyttö edelleen vähäistä Nykyään tarve ymmärretään,"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google