Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAnna Honkanen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
- Sanna, Sini ja Liisamaija
2
Dysleksia ( 10 %, 2%) Neurologinen Vaikeudet tarkassa ja/tai sujuvassa sanantunnistuksessa Heikko oikeinkirjoitus- ja dekoodaustaito. Toissijaisina seurauksina voi olla ongelmia luetun ymmärtämisessä ja vähäinen lukeminen vapaa-ajalla, joka voi haitata sanavaraston ja taustatietomäärän kasvua
3
Luokanopettajan ja erityisopettajan yhteistyö Useimmissa kouluissa seurataan tarkasti lasten lukutaidon kehitystä, erityisen tarkasti alkuopetusvuosina Valtaosalla lapsista koulussa tehtävä taitojen kehityksen seuranta ja ongelmiin kohdennettu tuki riittää Lisätutkimukset (koulun, perheneuvolan tai terveyskeskuksen psykologit)
4
Lukemisvaikeuksiin ei juurikaan ole tarjolla kuntoutuksellista tukea julkisen terveydenhuollon kautta, mikäli lukivaikeuden taustalla ei ole laajoja kielen kehityksen ongelmia tai muita kehityksellisiä häiriöitä http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/lukiluuka s/ http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/lukiluuka s/
5
Varhainen tarjottu tuki on tehokkain ja taloudellisin tapa ehkäistä lukivaikeutta ja sen mukanaan tuomaa syrjäytymiskehityksen riskiä. Neuvolassa 4-5 vuoden iässä LuKIVAlmiuksien arviointiseulan avulla
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.