Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAarno Melasniemi Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Oppimistulokset opettajankoulutuksen näkökulmasta Heini-Marja Järvinen Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos
4
KIELEN OPETTAMISEN METODOLOGIA
6
Hyviä käytänteitä kohdekielen käyttö tehtävien tekeminen
7
Läksyjen kuulustelu Opitun kertaaminen Läksyjen kuulustelu Opitun kertaaminen
8
Kehittämistarpeet työtapojen monipuolistaminen tieto- ja viestintätekniikan käytön lisääminen autenttisen materiaalin käytön lisääminen oppilaiden itseohjautuvuuden ja itsearviointitaitojen kehittäminen arvioinnin monipuolistaminen (itse-, vertais-,salkkuarviointi) työtapojen monipuolistaminen tieto- ja viestintätekniikan käytön lisääminen autenttisen materiaalin käytön lisääminen oppilaiden itseohjautuvuuden ja itsearviointitaitojen kehittäminen arvioinnin monipuolistaminen (itse-, vertais-,salkkuarviointi)
10
PAKKOPULLAENGLANTI VAI HENGITYSILMAA?
11
Taustatekijät (A-englanti) Oppilaiden tuloksiin vahvimmin yhteydessä ollut taustatekijä olivat oppilaan jatko-opintosuunnitelmat. Lukioon pyrkineet menestyivät ammatilliseen koulutukseen pyrkineitä paremmin. Sukupuolittain tarkasteltuna parhaiten menestyivät lukioon menevät pojat, jotka saavuttivat kaikilla osa-alueilla hyviä, jopa erinomaisia tuloksia. Heikoiten puolestaan menestyivät ammatilliseen koulutukseen pyrkineet tytöt.
12
A –englanti
13
KAHDEN YLIOPPILAAN AHKERA, TAVOITTEELLINEN JA KUNNIANHIMOINEN TYTÄR
14
A-saksa Kielitaito oli sitä parempi, mitä paremmin oppilas uskoi osaavansa saksaa. Myös saksasta pitäminen ja kielen kokeminen hyödylliseksi liittyivät parempaan menestykseen kielitaitotehtävissä. Opiskelukäytänteistä kielitaitoa kohensivat eniten omavastuullinen työskentely, saksan käyttö vapaa-ajalla ja saksan kielen tehtävien säännöllinen tekeminen. Kielitaitotehtävissä menestymistä selittivät voimakkaimmin vanhempien koulutus, jatko-opintoaikeet, tehtävien säännöllinen tekeminen, saksan kielen käyttö vapaa-ajalla ja käsitys itsestä oppijana.
15
Motivaatio ihanneminä velvoiteminä kielenoppimiskokemukset ihanneminä velvoiteminä kielenoppimiskokemukset
16
syntyperäisen kielitaidon tavoitteen hylkääminen useakielisyys tavoitteeksi syntyperäisen kielitaidon tavoitteen hylkääminen useakielisyys tavoitteeksi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.