Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

TARJOAMINEN NT Käden pelivoiman arviointi (Milton Work) –A = 4 p –K = 3 p –Q = 2 p –J = 1 p Menetelmä yliarvioi Q:n ja J:n ja aliarvioi A:n pelivoimaa.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "TARJOAMINEN NT Käden pelivoiman arviointi (Milton Work) –A = 4 p –K = 3 p –Q = 2 p –J = 1 p Menetelmä yliarvioi Q:n ja J:n ja aliarvioi A:n pelivoimaa."— Esityksen transkriptio:

1 TARJOAMINEN NT Käden pelivoiman arviointi (Milton Work) –A = 4 p –K = 3 p –Q = 2 p –J = 1 p Menetelmä yliarvioi Q:n ja J:n ja aliarvioi A:n pelivoimaa

2 TARJOAMINEN NT Tasaisiksi käsiksi sanomme jakaumia –4333, 4432 ja 5332 –avataan sangitarjouksella, jos pisterajojen sisällä –myös 5422 ja 6322 (6k alaväri) jos voimaa lyhyissä väreissä

3 TARJOAMINEN NT 15 – 17 pistettä: avaus 1NT 20 – 21 pistettä: avaus 2 NT 25 – 27 pistettä: avaus 3 NT 12 – 14 pistettä: 1 väriä + 1NT (alin NT) 18 – 19 pistettä: 1 väriä + 2NT (hyppy) 22 – 24 pistettä: 2C + NT 28+ pistettä: 2C + väriä

4 TARJOAMINEN NT 15 – 17 pinnan kädet pyritään avaamaan 1NT koska jatkotarjoaminen helpottuu 2425/2452 (4 k.H) varsin hankala tarjota jos vastaaja tarjoaa alaväriin 1S 4225/4252 patavärin pystyy useimmiten ilmoittamaan samoin voiman (avaa alav.) 2245/2254 taktinen efekti avatessa 1NT, samoin 6 k. alavärillä

5 TARJOAMINEN NT Pinnarajat tasaisilla käsillä 25 p. täyspeli 3NT 33 p. pikkuslammi 6NT 37 p. isoslammi 7NT vastaajan kannattaa näyttää 5 k yläväri vaikka muutoin tasainen käsi

6 TARJOAMINEN NT 1NT vastaustarjoukset tasaisilla käsillä –0 – 8 p. pas –9 p. 2NT, inviitti –10 – 15 p. 3NT –16 – 17 p. 4NT kvantitatiivinen inviitti –18 – 19 p. 6NT –20 – 21 p. 5NT kvantti, vaatimus 6NT/7NT –22+ p. 7NT

7 TARJOAMINEN NT 1NT, vastaajalla epätasainen käsi 2C = Stayman kysely, vastaukset –2D = ei 4+ k. yläväriä –2H = 4-5 k., voi olla myös 4 k. pata –2S = 4-5 k., ei 4-5 k. herttaa kysely tehdään kun haetaan 4-4 yläväriosumaa tai haetaan parasta peliä myös heikolla 4441/4450/3451 jne

8 TARJOAMINEN NT (43)33 jako käsitellään usein tasaisena, vaikka on 4 k. yläväri, varsinkin jos voima on 3 k. väreissä (eli ei tutkita 4-4 yläväriosumaa) 4432 (4 k. yläväri) jaoilla kannttaa lähes aina etsiä 4-4 yläväriosuma

9 TARJOAMINEN NT Jos löytyy yhteensopivuus esim 4-4 yläväri, voi vastaaja laskea lisäpisteitä lyhyistä väreistä, jakopisteitä –dubbeli (2 k.) 1 piste –singeli (1 k.) 2 pistettä –reno (0 k.) 3 pistettä –lyhyen värin kuvakortteja ei voi tällöin laskea täyteen arvoonsa

10 TARJOAMINEN NT Jakokäsillä väripelien pisterajat –25 p. yläväritäyspeli (4H, 4S) –29 p. alaväritäyspeli (5C, 5D) –33 p. pikkuslammi –37 p. isoslammi –etenkin korkeammissa sitoumuksissa pisterajat ovat jakokäsillä viitteellisiä, pääasia on että tikkejä löytyy riittävästi, eikä meneviä ole liikaa

11 TARJOAMINEN NT esim ♠AKQJ109876543, ♥6, ♦-, ♣- –pinnoja ei ole paljon, mutta meneviä vain yksi ♠ AKQ4 98532 1NT – 2C/2S – 4S ♥ K96 A74 useimmiten ♦ QJ64 K9853 12 tikkiä ♣ 95 -

12 TARJOAMINEN NT 5+ k. ylävärillä tehdään siirtotarjous –2D = 5+ k. H, jatkotarjous kertoo voiman –2H = 5+ k. S –avaajan tehtävä siirto –saadaan usein lähdöstä hyötyä 6+ k. alavärillä ja heikolla voimalla tehdään siirtotarjous 2S johon avaaja tarjoaa 3C. Tarvittaessa korjataan 3D.

13 TARJOAMINEN NT 3CD vihjetarjous, värissä KQxxxx tai AQxxxx eikä juuri muuta voimaa, avaaja tekee 3NT jos värissä Xx tai xxx + sivup. jos alavärissä AKxxxx, eikä muuta voimaa, tee 3NT, värissä usein 5-6 tikkiä 3HS slammivihje 6+ k

14 TARJOAMINEN NT 4C = ässäkysely –4D = 0 tai 4 ässää –4H = 1 ässä –4S = 2 ässää –4NT = 3 ässää vastaajalla paljon tikkejä ja ässien (+ kuninkaiden) määrä ratkaisee loppusitoumuksen

15 TARJOAMINEN NT 4C + 5C = kuningaskysely –5D = 0 tai 4 kuningasta –5H = 1 kuningas –5S = 2 kuningasta –5NT = 3 kunigasta vastaajan muu tarjous kuin 5C on loppusitoumus 4C ässäkyselyn jälkeen

16 TARJOAMINEN NT 4D = 6+ k H 4H = 6+ k S siirtotarjouksia kuten 2:n tasolla, usein vähällä voimalla (estoluonteisia) esim. satunnaisten nettipartnereiden kanssa nämä ovat vaarallisia tarjouksia (eli pyritään välttämään ko. tarjouksia) samoin 4S = 55+ alavärit

17 TARJOAMINEN 2NT 2 NT = 20 – 21 p. 3C = kysyy yläväriä, Stayman –3D = ei 4+ k. yläväriä –3H = 4-5 k., voi olla 4 k. S –3S = 4-5 k., kieltää 4 k. H 3D = 5+ k. H 3H = 5+ k. S 3S = 44+ alavärit, slammivihje

18 TARJOAMINEN 2NT 4C = ässäkysely Gerber 4D = 6+ k. H 4H = 6+ k. S 4S = 55+ k. alavärit 4NT = 12 p. slammivihje

19 TARJOAMINEN 3NT 3 NT = 25 – 27 p –4 C = Stayman, kysyy 4 k. yläväriä 4 D = ei 4 k. H tai S 4 H = 4 – 5 k. 4 S = 4 – 5 k., ei 4 k. H –4 D = 5+ H, siirto –4 H = 5+ S, siirto –4 S = 44+ alavärit –4 NT = 6 – 7 p., slammivihje


Lataa ppt "TARJOAMINEN NT Käden pelivoiman arviointi (Milton Work) –A = 4 p –K = 3 p –Q = 2 p –J = 1 p Menetelmä yliarvioi Q:n ja J:n ja aliarvioi A:n pelivoimaa."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google