Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Metsä Tieto Osaaminen Hyvinvointi Työpaja I: Toimenpide- ja palveluideoiden tunnistaminen ja asiakastarpeet/palvelut -matriisin kuvaaminen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Metsä Tieto Osaaminen Hyvinvointi Työpaja I: Toimenpide- ja palveluideoiden tunnistaminen ja asiakastarpeet/palvelut -matriisin kuvaaminen."— Esityksen transkriptio:

1 Metsä Tieto Osaaminen Hyvinvointi Työpaja I: Toimenpide- ja palveluideoiden tunnistaminen ja asiakastarpeet/palvelut -matriisin kuvaaminen

2 Yleiset palvelut 20.8.20142 Tutkimuksen ja tietämyksen hallinta Tietopalvelut - Julkaisupalvelu - Selkoartikkelipalvelu - Metsäkuva-arkisto - Tuloskalvosarjat - Uutiskirjeet -Tutkimusaineisto-palvelu - Tilastopalvelu Tietämys/Asiantuntija- palvelut - Tietämyksen help desk -Asiantuntijapalvelu Road show-seminaari - Teemakeskustelu - Innovaatiotilaisuus - Missä mennään tilaisuus Tutkimuspalvelut - Tutkimusohjelma - Tilaustutkimus Yleiset palvelut voidaan luokitella tarkemmalla tasolla seuraaviin palveluryhmiin Viranomaistehtävät

3 Metsä Tieto Osaaminen Hyvinvointi Tietopalvelut Julkaisupalvelu - Palvelusta löytyvät a) Tieteelliset julkaisusarjat - tällä hetkellä Metsätieteen aikakauskirja ja Silva Fennica ja b) muut julkaisusarjat - tällä hetkellä Dissertationes Forestales (metsätieteellisten väitöskirjojen julkaisusarja), Metlan työraportteja -sarja (Working Papers), Metsäsektorin suhdannekatsaus ja Metsätilastollinen vuosikirja Selkoartikkelipalvelu - Metsäkirjasto tarjoaa luotettavaa, riippumatonta ja ajantasaista tietoa metsästä jokaisen suomalaisen ulottuville. Selkokielisistä artikkeleista löytyy linkit tarkempaan. tietoon esim. alkuperäiseen tutkimusjulkaisuun, aineistoon tai asiantuntijaan. Metsäkuva-arkisto - Metlan kuva-arkiston kuvia lainataan myös Metlan ulkopuolisille käyttäjille/asiakkaille eri käyttötarkoituksiin korvausta vastaan. Lisäksi Metla tuottaa tilattaessa kuvauspalveluja. Tuloskalvosarjat - Tuloskalvosarja on sähköisesti julkaistava tiettyyn tutkimukseen tai asiantuntijatyöhön liittyvä tiivistetty esitys tuloksista. Uutiskirjeet - Uutiskirjeitä ajankohtaisista aiheista metsäntutkimuksessa. Tutkimusaineistopalvelu - Ensimmäisessä vaiheessa käyttäjä voi hakea/selata Metlan tuottamia tutkimusainestoja metatietoliittymän kautta ja toisessa vaiheessa toteutetaan tutkimusaineistojen semanttinen hakupalvelu Tilastopalvelu - Kattavasti metsätalouden ja -teollisuuden tilastoja 20.8.2014 3

4 Metsä Tieto Osaaminen Hyvinvointi Tietämys/Asiantuntija-palvelut Tietämyksen help desk - Tietopankki tietyn aiheen olemassa olevesta tutkimuksista Metlassa ja muualla Asiantuntijapalvelu - Metlan asiantuntijat ovat käytettävissä, kun tarvitset metsiin liittyvää tietoa tai osaamista: asiantuntijaesitelmät ja –luennot, neuvonta ja opastusta, maastokäynnit, henkilökohtaiset tapaamiset, asiantuntijalausunnot, metsäntutkimustulosten esittely maastokohteilla mm. retkien yhteydessä. Road show-seminaari - Metla asiantuntijoiden järjestämiä road show -tyyppisiä kiertäviä tutkijaseminaareja yhteistyössä kentän ja alueiden kanssa esim. "Kustannustehokas metsänhoito -seminaarisarja. Missiotilaisuuksia, joilla eriytetyt kohderyhmät. Teemakeskustelu - Asiakkaille järjestetään asiakasryhmä tapaamisia ja teemakeskusteluja tutkimuksen tilasta joko kasvotusten tai webinar-palvelun avulla. Innovaatiotilaisuus - kahdenkeskiset tai verkostotoimijoiden väliset tilaisuudet uusien innovaatioiden synnyttämiseen ja kehittelyyn Missä mennään tilaisuus - Asiakaskohtaiset, vuorovaikutteiset tilaisuudet, joissa esitellään ajankohtaisia asioita ja keskustellaan niiden aiheuttamista toimenpiteistä 20.8.2014 4

5 Metsä Tieto Osaaminen Hyvinvointi Tutkimuspalvelut Tutkimusohjelma - Tutkimusohjelmat ovat ajankohtaisia, monitieteisiä, laajoihin asiakokonaisuuksiin keskittyviä määräaikaisia kokonaisuuksia. Tilaustutkimus - Metlan asiantuntemus, tutkimusteknologia ja osaava henkilöstö ovat käytettävissä asiakkaan tilauksesta tehtäviin tutkimuksiin sekä muihin asiakkaan tarpeista lähteviin palveluihin kuten koulutus- ja konsultointitehtäviin. Tilauspalvelut suunnitellaan asiakkaan tarpeita vastaaviksi. Samalla sovitaan hankkeisiin liittyvistä toteutusperiaatteista, tulosten julkaisusta sekä syntyvien aineistojen omistus- ja hallintakysymyksistä. 20.8.2014 5

6 Metsä Tieto Osaaminen Hyvinvointi Muita yleisiä palveluja Radiokyselytunti Keskustelufoorumeja Verkkokeskustelut Ohjausryhmätoiminta 20.8.2014 6

7 Metsä Tieto Osaaminen Hyvinvointi Työpaja I – toimeksiannon ohjeistus 1.Priorisointi – Priorisoikaa asiakastarpeet asteikolla 1-3 (1 = tärkein) muuttamalla ruksit (x) numeroiksi. Jatkokäsittely aloitetaan tärkeimmistä asiakastarpeista. 2.Kohdealueen asiakastarpeista johdetut toimenpide- ja palveluideat – Täydentäkää sarakkeeseen ”Toimenpideideat” lisää ideoita ja edellytyksiä, miten ko. asiakastarpeeseen vastataan – Täydentäkää ne rivit, jotka olette rastittaneet kohdealueellanne merkittäviksi – Tavoitteena on tunnistaa käytännön toimenpiteitä asiakastarpeiden toteuttamiseen 20.8.2014 7

8 Metsä Tieto Osaaminen Hyvinvointi Työpaja I – toimeksiannon ohjeistus 3.Asiakastarpeiden mäppäys yleisiin palveluihin – Merkitkää matriisiin (excel) rasti (x), jos kohdealueellanne asiakastarve voidaan täyttää yhdellä tai useammalla yleisellä palvelulla – Tavoitteena on tunnistaa mitä yleisiä palveluja voidaan käyttää asiakastarpeen toteuttamiseen 4.Substanssipalvelujen nimeäminen – Lisätkää tyhjiin sarakkeisiin otsikoiksi substanssipalveluja, joilla asiakastarve kohdealueellanne toteutetaan ja merkitkää rasti (x) ko. palvelun kohdalle matriisiin – Tavoitteena on tunnistaa kohdealueen erityisiä sisältöön perustuvia konkreettisia palveluja 20.8.2014 8

9 Metsä Tieto Osaaminen Hyvinvointi Kiitos 20.8.2014 9 TIETO osaaminen hyvinvointi metsä


Lataa ppt "Metsä Tieto Osaaminen Hyvinvointi Työpaja I: Toimenpide- ja palveluideoiden tunnistaminen ja asiakastarpeet/palvelut -matriisin kuvaaminen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google