Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

11.5.2009Ulla Heinola1 SOSA – Se On Sinun Asiasi Hanna Lähteenmäki Kuntamarkkinat.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "11.5.2009Ulla Heinola1 SOSA – Se On Sinun Asiasi Hanna Lähteenmäki Kuntamarkkinat."— Esityksen transkriptio:

1 11.5.2009Ulla Heinola1 SOSA – Se On Sinun Asiasi Hanna Lähteenmäki Kuntamarkkinat

2 SOSA-kampanjan taustaa • SOSA-päättäjäkampanja (Se On Sinun Asiasi) on osa terveyttä edistävän viestinnän kehittämishanketta • Viestinnän hanke on Raha-automaattiyhdistyksen (RAY) tukema ja Tekryn koordinoima vuosille 2006 – 2010

3 SOSA-kampanja 2009 / tavoite (1/2) Muistuttaa: •kuntien ja kuntapäättäjien tärkeästä roolista terveyden edistämisessä ja terveyttä tukevien olosuhteiden luomisessa •terveyden edistäminen on tuottava investointi: eurot terveyttä edistäviin ja ehkäiseviin palveluihin hillitsevät terveydenhuollon kustannusten kasvupainetta  taantuman aikana terveyden edistämisestä ei saa tinkiä! •lisätä tietoa keinoista, joilla voidaan edistää kuntalaisten terveyttä •kertoa ja levittää tietoa kunnissa jo tehdyistä terveysteoista

4 SOSA-kampanja 2009 / tavoite (2/2) •Pyytämällä päättäjiä kertomaan kuntansa terveistä teoista:  kiinnitetään päättäjien huomio terveyden edistämiseen ja ohjataan SOSA.fi –sivuille lisätiedon pariin  vastataan kuntapäättäjätutkimuksessa ilmi käyneeseen toiveeseen kertoa ja levittää hyviä käytäntöjä •Viestinnällinen kärki: ”Jokainen päätös on terveysteko”  terveysnäkökohtien huomioiminen päätöksiä tehtäessä!

5 www.sosa.fi

6 SOSA-kampanja 2009 / konsepti •Esimerkeillä halutaan kuvastaa terveyden edistämisen laaja-alaisuutta  Espoo: senioreiden sporttikortti / perusturvajohtaja Juha Metso  Kuopio: lasten ja nuorten kulttuuripolku / kulttuurijohtaja Pekka Vähäkangas  Ypäjä: yhteisöllisyys / kunnanjohtaja Sinikka Malin

7 SOSA-kampanja 2009 / konsepti •Kaikki terveelliset teot tulevat nähtäville SOSA.fi –sivuille, sivujen toimiessa keskeisenä viestintäkanavana:  Uusi ”Terveitä tekoja” –osio www.sosa.fi/terveitatekoja.phpwww.sosa.fi/terveitatekoja.php -päättäjäpalsta (kerrotaan kunnan terveistä teoista) -kuntalaisten palsta (kuntalainen voi ”ilmiantaa” kuntansa terveysteon) •Esimerkkejä voi kommentoida blogimaisesti •Sivuista voi ”vinkata” kaverille > myös tätä kautta viestiä eteenpäin!

8 » Liikuntavälineitä lainaan, syke nousuun - käy kirjastossa!Liikuntavälineitä lainaan, syke nousuun - käy kirjastossa! | 15.05.09 | Kommentteja: 00 » Savuton Savo 2015 sanoista tekoihin -ohjelmaSavuton Savo 2015 sanoista tekoihin -ohjelma » Jämijärvi ja koululaisten hyvinvointiJämijärvi ja koululaisten hyvinvointi » Helsingissä lasketaan joukkoliikenteen lippujen hintojaHelsingissä lasketaan joukkoliikenteen lippujen hintoja » Imatralla käynnistyy Hyvinvointineuvola huhtikuussa 2009Imatralla käynnistyy Hyvinvointineuvola huhtikuussa 2009 » Espoon senioreiden sporttikorttiEspoon senioreiden sporttikortti » Ypäjäläiset ponnistavat yhdessäYpäjäläiset ponnistavat yhdessä » Kuopion KulttuuripolkuKuopion Kulttuuripolku

9 SOSA-kampanja televisiossa  SOSA-ohjelmasarja YLE1:n AamuTv-lähetysten yhteydessä  Sarja käsittelee verran terveyden edistämistä eri näkökulmista  Jaksot ovat heti esityspäivänä nähtävissä SOSA-tv:stä osoitteessa: www.sosa.fi/tv.php  Sarjan toteutuksessa mukana Tekry ja sen jäsenyhteisöjä  YLE1:n Elämä pelissä sarja torstai-iltaisin syksyllä 2009  teemana onnellisuus  onnellisuustesti verkossa

10 SOSA-kampanja / markkinointi •TerveSOS-messut 13.-14.5. •Kunnonlaiva 21.-23.8. •Kuntamarkkinat 9.-10.9. •Terveysmessut 13.-15.11. •Vuoden 2009 kampanjoinnin perusteella tarkempia konsepteja ja markkinointikeinoja mm. Terveen Kunnan ABC -esite

11 Terveyden edistämisen keskus ry Karjalankatu 2 C 63, 00520 HELSINKI puh. 050 537 4945, faksi (09) 7253 0320 hanna.lahteenmaki@tekry.fi www.tekry.fi

12 11.5.2009 Ulla Heinola 12 SOSA-kampanja 2009 •Kampanjan viestinnällinen ydin: ”Jokainen päätös on terveysteko. Kerro kuntasi terveistä teoista osoitteessa www.sosa.fi” www.sosa.fi •Kampanjan mainonnassa käytetään esimerkkeinä 3 terveystekoa, päättäjät ovat mukana kasvoillaan: -Espoo ja senioreiden sporttikortti / perusturvajohtaja Juha Metso -Kuopio ja lasten ja nuorten kulttuuripolku / kulttuurijohtaja Pekka Vähäkangas -Ypäjä ja yhteisöllisyys / kunnanjohtaja Sinikka Malin  Esimerkit esitellään kampanjamateriaaleissa ja käytetään aiheina eri medioissa


Lataa ppt "11.5.2009Ulla Heinola1 SOSA – Se On Sinun Asiasi Hanna Lähteenmäki Kuntamarkkinat."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google