Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Onnettomuustietojen hallinta ja analysointi
Harri Peltola
2
Tavoite ja toteutus Tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen, mutta monipuolinen työkalu onnettomuustietojen tarkasteluun. Aluksi tehtiin Internetissä toimiva Onnettomuusmäärien hallinta- ja analyysityökalu, ONHA, Maanteiden onnettomuusaineistolla (vuodet ). Vuonna 2010 tehty vastaava työkalu Tilastokeskuksen onnettomuusaineistolla (vuodet ), kaikki Suomen tieliikenneonnettomuudet, myös englanninkielinen demo. ONHAa esiteltiin tammikuussa 2011 Ruotsin Transportforumissa.
3
Älä ole rattijuoppo tai mene rattijuopon kyytiin!
Rattijuopon osallisuus liikennekuolemissa ja kuollut osapuoli v Osuus kuolleista henkilöistä (%) Kuka kuoli: Älä ole rattijuoppo tai mene rattijuopon kyytiin!
4
Äläkä joudu onnettomuuteen kuorma-auton kanssa!
Kuorma-auton osallisuus liikennekuolemissa ja kuollut osapuoli v Osuus kuolleista henkilöistä (%) Kuka kuoli: Äläkä joudu onnettomuuteen kuorma-auton kanssa!
5
Kuolemien kellonaikajakautuma v. 1995-2009
Kuorma-autojen onnettomuudet Osuus kuolemantapauksista (%) N=82 kuole- maa/vuosi N=96 kuole- maa/vuosi Rattijuoppojen onnettomuudet Kellonaika Rattijuopot ovat yöajan ongelma – kuorma-autot päivän
6
Viimeistely Käyttöohje on viimeistelty, paitsi käyttöoikeuksia koskevat osat – niiden viimeistelyn jälkeen käyttöohje tarkasteluesimerkkeineen jaetaan ohjelman jäsenille. Ohjelman jäsenet voivat ottaa ohjelman testattavaksi, mutta se edellyttää tietojen käyttölupa- ja salassapitoasioiden sopimista alkuperäiset onnettomuustiedot omistavan Tilastokeskuksen kanssa! Ohjelman jäsenille annetaan tutkimusohjelman puitteissa mahdollisesti tarvittava käytön tutki.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.