Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

1 Palveluohjaus ja verkottuneeseen tarvearviointiin ja suunnitteluun pohjaava kunnallinen palveluprosessi Jari Nurmi, projektinjohtaja Yhteistyössä rikoksettomaan.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "1 Palveluohjaus ja verkottuneeseen tarvearviointiin ja suunnitteluun pohjaava kunnallinen palveluprosessi Jari Nurmi, projektinjohtaja Yhteistyössä rikoksettomaan."— Esityksen transkriptio:

1 1 Palveluohjaus ja verkottuneeseen tarvearviointiin ja suunnitteluun pohjaava kunnallinen palveluprosessi Jari Nurmi, projektinjohtaja Yhteistyössä rikoksettomaan elämään/OM = Kumppanuus = Palveluohjauksellinen asiakaskontakti Asiantuntijaverkosto Asiakastodellisuus Rahoitus/Tilaaja(-t) Palveluntuottajat

2 2 Palveluohjaus ja verkottuneeseen tarvearviointiin ja suunnitteluun pohjaava kunnallinen palveluprosessi Asiakastodellisuus = Rahoitus / Tilaaja(-t) = Palveluntuottajat = Asiantuntijaverkosto = Palvelutarvekokonaisuuden ja/tai sen jonkin osan tuntevat julkisen palvelun eri palvelusektorien edustajat + palvelutarpeen kautta määrittyvät 3. sektorin edustajat + asiakastason, esimerkiksi vertaistuen edustajat. Osin asiantuntijaverkostossa edustettuina olevien julkisen palvelun tahojen määrärahat, osin ulkopuolelta myönnettävä/anottava rahoitus (koti- ja ulkomainen mm. EU -kehittämisrahoitus). Osin edustettuna asiantuntijaverkostossa: esim. monitoimijapohjaiset yhdistykset, säätiöt. Osin koottuna asiantuntijaverkoston kautta tuotettuun selkeään ja elävään portaaliin toimijoista alueella. Arvioidut asiakaspolut (asiakkaan kantojen kera); luontainen lähiverkosto; vertaistuen näkökulma. Mahdollinen jäsenyys asiantuntijaverkostossa.

3 3 Palveluohjaus ja verkottuneeseen tarvearviointiin ja suunnitteluun pohjaava kunnallinen palveluprosessi Rahoitus / Tilaaja(-t) Palveluntuottajat Asiantuntijaverkosto Ajanmukaistaa palveluja ja niitä koskevaa tietoa, ylläpitää reflektiivisen arvioinnin prosessia, luo ja ylläpitää elävän tiedonvaihdon + muun vuorovaikutuksen foorumeja yms. käytäntöjä. Tuottaa palvelutoimijoista adekvaatin kilpailutuksen mahdollistavan, erityisesti joka tahon tuoteperhettä ja yhteistyöosallisuutta (tahtoa ja kompetenssia) mittaavan portaalin. Vastaa täten kumppanuudesta. On asiantuntijaverkoston reflektiivisen arvioinnin (kustannusarviot osana tätä), päivitysten ja dialogifoorumien kautta tietoinen laajapohjaisesti määritellyistä ja täten toimijoita ja kohderyhmää positiivisesti sitovimmista palveluista + niihin liittyvistä kehittämistarpeista. Tuo esille hankinnan ehdot (mm. alue- ja aikaraamit; kilpailutuksen ehdot); reflektoi näitä asiantuntijaverkoston omaan ja ko. verkoston kautta suodattuvaan mahdoll. objektiiviseen tietoon tarpeista ja vaikuttavuudesta. = Palveluohjauksellinen asiakaskontakti Saavat positiivisen haasteen kehittää brändiään l. tuotteitaan, toiminta- kulttuuriaan ja ulkoista kuvaansa/esiintymistään yhä yhteistyö- ja vuorovaikutustavoitteisempaan suuntaan. Luopuvat mahdollisesta vääristävästä keskinäisestä kilpailusta; kehittävät yhteistyötapojaan tuottaakseen kumppanuusaseman niin asiantuntijaverkoston kuin asiakkaiden kanssa. Tuottavat myös asiakaspolkujen seurantaa.

4 4 Palveluohjaus ja verkottuneeseen tarvearviointiin ja suunnitteluun pohjaava kunnallinen palveluprosessi Asiakastodellisuus Kohderyhmä osallistuu dialogiin ja tulee kuulluksi palvelukumppanuuden kautta/palvelu- kumppanuudessa tuotetuissa vuorovaikutuksellisissa ympäristöissä. Keskeisessä roolissa ovat yksilölliset, palveluohjaukselliseen työtapaan pohjaavat asiakastapaamiset. Muita ympäristöjä ovat mm. toiminnalliset ympäristöt ja ryhmät (koulutus; työpaja; työkokeilu tai työharjoittelu; työ... tai: seikkailu, retket, projektit, suoritukset jne.); verkostokoulutus - tyyppiset foorumit eli avoimet työkokoukset; tällaisissa foorumeissa käytettävissä oleva digitaalinen, ajanmukaisten näkemysten tiedonkeruu; työryhmät ja tiimit. Lisäksi:Lähiverkoston tuottama tieto, näkemys ja osallisuus; vertaistuen tuottama tieto, näkemys ja osallisuus. Jari Nurmi, projektinjohtaja Yhteistyössä rikoksettomaan elämään/OM = Palveluohjauksellinen asiakaskontakti


Lataa ppt "1 Palveluohjaus ja verkottuneeseen tarvearviointiin ja suunnitteluun pohjaava kunnallinen palveluprosessi Jari Nurmi, projektinjohtaja Yhteistyössä rikoksettomaan."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google