Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Pärskeet 2 / 2013 Jaoston kotisivut:

Samankaltaiset esitykset

Esitys aiheesta: "Pärskeet 2 / 2013 Jaoston kotisivut:"— Esityksen transkriptio:

1 Pärskeet 2 / 2013 Jaoston kotisivut:

3 Puheenjohtajan palsta
Hei kaikki uimarit ja uintijaoston toimijat!    Uusi kausi uusine ryhmineen on saatu käyntiin ja yhdet kilpailutkin on jo omassa hallissa käyty (kiitos kaikille toimitsijatehtävissä olleille). Saimmepa mukaan toimintaan myös muutaman uuden ohjaajan, joskin muutama myös lopetti ohjaajanuransa viime kevääseen. Kiitokset teille ohjaustoiminnassa mukana olosta, teitte tärkeää työtä lasten parissa! :)  Ohjaajamuutosten vuoksi jouduimme luopumaan perjantain vesipeuhulastamme, emmekä pystyneet ottamaan uusia peuhulauimareita. Suurin osa edellisen kauden peuhulalaisista jatkoi tiistain tai torstain ryhmissä. Peuhulaan jonottajia on tällä hetkellä noin 10. Uusia peuhulalaisia pystymme ottamaan siis vain, kun jonkun lopettaessa paikkoja vapautuu.  Vesiralli- ja harrasteuintiryhmiä on useita eri-ikäisille ja -tasoisille uimareille. Näitä ryhmiä harjoittelee viitenä päivänä viikossa. Kilpauinti-ryhmiä jaostossa on tällä kaudella kolme. Olemme saanut uudet valmentajat kilpa1- ryhmälle ja valmentajamuutoksia on tapahtunut muissakin ryhmissä. Kokonaan uutena ryhmänä aloitti kilpauintikoulu, joka on räätälöity vesirallista kilpauintiin siirtyville.  Syksyllä taas tapahtumia riittää ja uintijaoston järjestämien Lokauintien (12.10.) jälkeen tulevaa toimintaa on mm. uintijaoston syyskokous (mihin toivotaan mahdollisimman suurta osanottoa), alueuinnit , jouluruokailu ja vuoden viimeiset alueuinnit Kilpauimarit osallistuvat myös muilla paikkakunnilla järjestettäviin uintikilpailuihin.  Olemme tilaamassa seuratuotteita: harjoituskasseja sekä college-takkeja ja housuja. Myös seurauikkaria ollaan tilaamassa (malleja mahdollisesti näytillä Lokauinneissa). Kunhan saamme mallit varmistettua, uimapukuja saavat tilata niin kilpa- kuin harrastelijauimaritkin. Valmentajat ja ohjaajat jakavat kassi- ja vaatetilauslomakkeita muutaman viikon sisällä. Hyvää alkanutta syksyä ja uintikautta kaikille! Terveisin, Porin Pyrinnön uintijaoston pj. Pia Pauliina Mäkilehto ja vara pj. Katriina Mäkilehto

4 Ohjaaja-, toimitsija- ja talkooasiaa!
Tarvitsemme yhä uusia valmentajia, ohjaajia, apuohjaajia ja tuuraajia mukaan toimintaan. Jos ryhmän valmentaja/ohjaaja on estynyt pitämään harjoituksia, olisi hyvä olla varahenkilöitä jotka tarpeen tullen pitäisivät harjoitukset. Mikäli olet halukas toimimaan apuohjaajana tai tuuraajana, ilmoita siitä oman ryhmäsi/lapsesi ryhmän ohjaajalle. Koulutamme ohjaajia aina tarpeen vaatiessa. Seuraavat mahdolliset vesipeuhula- ja vesiralliohjaajien koulutukset ovat todennäköisesti tammi-helmikuussa Tampereella.  Ohjaajien lisäksi tekijöitä tarvitaan muuhunkin toimintaan, esim. toimitsijoiksi uintikilpailuihin. Toimitsijana olemiseen et tarvitse aiempaa kokemusta tai uintitaustaa. Nykyään lähes poikkeuksetta kisoissa on sähköinen ajanotto, mutta sääntöjen mukaan varmuuden vuoksi radoilla täytyy olla myös ajanottajat. Ensikertalaiset ja ns. kortittomat toimitsijat ovat ajanottajina kortillisen toimitsijan parina. Riittää, kun opettelee käyttämään ajanottokelloa (käsittää kahden napin painalluksen :) ) ja kirjaa aikoja ylös. Toimitsijoita koulutetaan 2 lk. tuomarikortti-koulutuksessa, jonka jälkeen voi kilpailuissa toimia hiukan vaativimmissa tehtävissä, esim. käännösvalvojana. Koulutuksen käytyään saa muutenkin varmemman olon toimitsijatehtävissä olemiseen, kun kuulee enemmän sääntöjä kaikista uintilajeista.  Uintijaoston syyskokouksessa valitaan jaostolle johtokunta vuodelle Johtokunta tekee uintijaostoa koskevat päätökset, suunnittelee tulevia kilpailuja ja muita tapahtumia. Toiminnasta kiinnostuneet voivat tästäkin asiasta olla jo etukäteen yhteydessä ohjaajiin tai johtokuntaan. Kokouksessa ehdotetaan jäseniä valittavaksi johtokuntaan, eli paikallaolijat päättävät tulevan johtokunnan kokoonpanon. Myös ehdotettavien olisi hyvä olla paikalla. Tavoitteena olisi saada jokaisesta kilparyhmästä ainakin yksi vanhempi mukaan johtokuntaan, jolloin tiedonkulku ryhmien välillä helpottuisi ja vanhemmat saisivat äänensä kuuluville. Jaostossa on ohjaus- ja kilpailutoiminnan lisäksi muitakin talkootöitä, mm. Jazz-leirinnän ylläpito Kaarisillan koulun ja Isomäen leirintäalueilla ja tienvarsisiivouksia sekä inventaarioita kaupoissa. Leirintäalueilla tehtäviä ovat mm. järjestyksenvalvonta, lipunmyynti, siivous, kioskimyynti ym. tehtäviä. Järjestyksenvalvonta- ja siivoustalkoita on ollut myös monilla Porissa järjestettävillä messuilla. Talkoisiin ovat aina kaikki tervetulleita!  Kerätäksemme rahaa uimahallin ratamaksuihin, leirimaksuihin, välineisiin ym. olemme monena vuonna myyneet Lumilyhty-arpoja, Kakkutukun keksejä ja karkkeja ym. Tämän vuoden myyntituotteena on Pilkkoset ”sukkamyynti”.

5 Porin Pyrinnön Uintijaoston ohjaajat ja valmentajat 2013:
Kilpauinti: KILPA 1: Valmentaja Riikka Vehkaoja KILPA 2: Valmentajina Mervi Männistö ja Minna Rein KILPA 3: Valmentajana Belinda Tanke Harrasteuinti, iso allas: Yhteyshenkilö: Pauliina Hurme , pauliina884(at)hotmail.com KESKIVIIKKO: Valmentajina Pauliina ja Jenni Hurme SUNNUNTAI: Valmentajina Satu ja Aleksandra Uusitalo Vesiralli, iso allas: Yhteyshenkilö: Katriina Mäkilehto, katriina.makilehto(at)gmail.com TIISTAI Vesiralli: Valmentajina Emilia Vaahtera ja Belinda Tanke KESKIVIIKKO: Vesiralli: Valmentajina Pauliina ja Jenni Hurme Tekniikkaralli: Valmentajina Pauliina ja Jenni Hurme TORSTAI: PERJANTAI Vesiralli: Valmentajana Juulia SUNNUNTAI Vesiralli: Valmentajana Juulia Vesipeuhula, lasten allas: TIISTAI: Ohjaajina Katriina Mäkilehto, Heidi Forma ja Marika Alasaari TORSTAI: Ohjaajina Katriina Mäkilehto, Emilia Vaahtera ja Annika Forma Masters-uinti, aikuiset: Yhteyshenkilö: Minna Rein , remili(ät)netti.fi AIKUISTEN TEKNIIKKAKURSSI: Mauri Hakala , Irma Rosengrén

6 Porin Pyrinnön Uintijaoston johtokunnanjäsenet 2013:
Puheenjohtaja Pia Pauliina Mäkilehto, pp.makilehto(at)gmail.com Varapuheenjohtaja Katriina Mäkilehto, katriina.makilehto(at)gmail.com JAOSTON KOULUTUSVASTAAVA Taloudenhoitaja Jaostolla ei ole taloudenhoitajaa tällä hetkellä Sihteeri Elisa Lepistö, , elisa.lepisto(at)bronto.fi Jäsenet: Satu Uusitalo, uusitalo.satu(at)dnainternet.net Minna Rein, remili(at)netti.fi Mauri Hakala, mauri.hakala(at)suomi24.fi

7 Toimitsijavuorolista syksy 2013
Tässä uusi toimitsijavuorolista syksylle Vuorolistan mukaan jokainen perhe antaa pienen työpanoksen lastensa hyväksi. Merkkaa päivä kalenteriisi, ja mikäli vuoro ei sovi, vaihda vuoroa jonkun toisen kanssa. Käännösvalvojat tarvitsevat kortin. Muista ilmoittaa vaihdoista, peruutuksista yms. Elisa Lepistölle puh Toimitsijan tulee olla paikalla 30 MIN ennen kilpailua, eli kun verryttely alkaa. HUOM. Kisojen jälkeen jäädään purkamaan ajanottolaitteita !!!!! Tiistai (kisa klo 19, verra klo 18.30) 25 m rata ajanotto käännöstarkastajat Muut tehtävät Suvi Soukki-Laine (k) Mervi Männistö Lähettäjä: Jaana Schuller Ronja Koskinen Kuuluttaja: PUS Susanna Korpela (k) Kristiina Siitari Kilp.johtaja: PUS Minna Rein (k) Enni Siitari Palkinnot: Elisa Lepistö Leena Berg-Kosonen Heli Keskinen Markku P Johanna Tuhkanen    Tiistai (kisa klo 19, verra klo 18.30) 25 m rata Suvi Soukki-Laine (k) Mikaela Tanke Lähettäjä: Eija Vaahtera Pia Pauliina Mäkilehto Kuuluttaja: Tuire Huhdanmäki (k) Irma Rosengrén Kilp.johtaja:Juhani R Hannu Palenius Pauliina Hurme Palkinnot: Elisa Lepistö Kaija Siekkinen Mari Tanninen Marjo Leino Kirsi-Marja Tihiäsalo

8 UINTIKISAT SAKSASSA KESÄLLÄ 2013
Lähdimme perjantai aamulla bussilla Helsinki-Vantaan lentokentälle. Kun pääsimme sinne jotkut kävivät ostamassa juomaa ja karkkia. Odotimme sitten noin tunnin että pääsemme koneeseen. Koneessa vaihdoimme paikkojamme jotta pääsisimme kavereittemme viereen istumaan. Ja kaikki myös pääsivät  Lento kesti jotain pari tuntia ja sitten laskeuduimme Tanskaan. Tanskassa meillä oli noin 1h aikaa kierrellä lentokentällä. Mervi oli vain huolissaan että kaikki varmasti pääsisivät ja ehtisivät takaisin tapaamispaikkaan ajoissa. Se Tanskan lentokenttä oli tosi iso! Se oli kuin kauppakeskus missä oli myös ravintoloita ja leipomoita. Ja kun oli aika olla tapaamispaikalla kaikki olivatkin siellä. Pääsimme sitten takaisin koneeseen. Lentokone oli pieni verrattuna siihen toiseen, mutta kyllä kaikki siihen mahtuivat. Lento kesti vain tunnin ja sitten olimme Saksassa! Siellä meitä odotti kyydit Stralsundiin. Pääsimme pikku busseilla menemään sinne. Bussi matka kesti kolme tuntia joten me nukuimme suurimman osan matkasta. Matkalla pysähdyimme syömään Mäkkäriin. Se oli vähän haastavaa tilata ruokia koska kukaan ei osannut saksaa.. Muuta Mervi tilasi ne meidän puolestamme  Kun pääsimme vihdoinkin hotellillemme menimme huoneisiimme. Tytöillä oli oma huone ja pojilla oma. Huoneet olivat isot. Niissä oli kolme kerros sänkyä pöytä ja tuoleja. Ja vessa ja kaksi suihkua. Perjantaina meillä oli vielä ruoka ja jotkut kävivät myös kävelemässä hotellin läheisyydessä olevassa asuinalueessa missä oli pieniä kauppoja. Lauantai aamulla heräsimme ja lähdimme heti kisoihin. Saimme myös silloin bussi kyydit uimahallille. Siellä pukuhuoneet olivat pienet ja ei ollut lainkaan saunoja! Uimahalli oli muutenkin aika pieni. Kisat alkoivat niin että jokaisesta ryhmästä uimareita menivät isoon jonoon ja he saivat kyltit missä luki oman joukkueen nimi. Koko joukko lähti kävelemään ulkoa sisälle uima-altaan ympärille. Joku mies alkoi puhua mutta ei siitä ymmärtänyt koska hän puhui saksaa. Sitten kisat lähtivät kunnolla käyntiin. Kaikki pärjäsivät tosi hyvin ja lauantainakin tuli jo palkintoja! Minä ja Laura Jokiranta kysyimme Merviltä että saammeko lähteä jo hotellille, koska meillä ei ollut enää lajeja. Mervi antoi luvan mutta sillä ehdolla jos käymme kysymässä joltain että missä hotelli sijaitsee. Eli meidän piti kysyä englanniksi..

9 UINTIKISAT SAKSASSA KESÄLLÄ 2013
Ei me uskallettu ja tiesimme kyllä missä se on joten merkkasimme vain johonkin sen hotellin. Lähdimme sitten kävelemään hotellille ja pääsimme sinne hyvin! Veimme kassit huoneeseemme ja menimme hakemaan ruokaa subista koska meillä oli kauhea nälkä! Kun tulimme takaisin Mervi piti meille kauhean saarnan, koska hotellilla oli ruoka.. Ei me sitä tiedetty ja haettiin ruokaa koska oli nälkä. Mutta sitten vähän myöhemmin me menimme ulos pelaamaan jalkapalloa ja sitten nukkumaan. Sunnuntaina heräsimme myös aikaisin ja lähdimme heti kisoihin. Siellä taas kisat menivät tosi hyvin. Aina lajien välissä kaikki menivät ulos ottamaan aurinkoa koska siellä oli tosi lämmin :3 Uimahallin ulkopuolella myytiin myös uimalakkeja ja laseja, niin ostimme niitä muistoiksi. Kisojen jälkeen pääsimme bussilla hotellille ja siellä meillä oli ruoka. Kaikki lähtivät sitten kävelemään satamaan, koska kaupat olivat jo kiinni. Illalla söimme ja ja pelasimme ulkona ja menimme nukkumaan. Maanantaina ei ollut enää kisoja mutta silti kaikki heräsivät aikaisin, koska halusivat ostoksille. Kaupat aukesivat kymmeneltä ja silloin kaikki olivatkin jo kaupoissa. Monet ostivat tuliaisia, vaatteita ja kenkiä. Ostosten jälkeen lähdimme taas niillä pikku busseilla Saksan lentokentälle. Siellä odotimme jotain tunnin ja pääsimme koneeseen. Lensimme ensiksi Tanskaan ja siellä olimme myös noin tunnin ja lähdimme takaisin Suomeen päin. Koneessa melkein kaikki pääsivät taas kavereittensa viereen istumaan. Vihdoin pääsimme Suomeen! Kello oli jo jotain 10 illalla ja juuri silloin bussi lähti Poriin. Emme me tietenkään ehtineet siihen, joten jäimme odottamaan toista bussia. Sillä välin pelasimme pokeria ja söimme karkkia ja eväitä. Vihdoin bussi tuli ja kello oli noin.12. Lähdimme sillä sitten Poriin ja matka kesti noin. 4 tuntia joten kun pääsimme Poriin kello oli jo 4. Siitä sitten kaikki jatkoivat omilla kyydillään koteihinsa. Kirjoitti Laura Polvi

10 Syksyn 2013 tapahtumakalenteri
6.11 Uintijaoston vuosikokous on klo 18 urheilutalolla Marraskuu Porin Pyrinnön Mestaruusuinnit aika tarkentuu myöhemmin Joulujuhla ravintola Liisanpuistossa klo alkaen

11 ARPAJAISPALKINTOJA 2013 Tarvitsemme apua Teiltä vanhemmilta, joilla olisi mahdollisuus vaikuttaa arpajaispalkintojen hankintaan. Työ perustuu vapaaehtoisuuteen, mutta puhaltakaamme yhteen hiileen lastemme harrastuksen hyväksi. Järjestämme pienimuotoisia miniatyyriarpajaisia kilpailujen ja erilaisten tapahtumien yhteydessä. Arpajaisissa on tarkoitus arpoa myös herkku-koreja, joita varten tarvitsemme kaikenlaista pientä herkkua (säilykkeitä, keksejä, kahvia, kuivatuotteita ym…) Ison joukon puuhastaessa hyvän asian puolesta saamme enemmän tulosta. Onhan kysymyksessä omat lapsemme ja heille niin tärkeä UINTI- harrastus. Valmentajat ottavat vastaan saamianne arpajaispalkintoja.

13 Muksunurkka Väritä nukke ja stailaa auto

15 PoPy:n UINTIJAOSTON JOULUJUHLA
torstaina klo 18.00 Ravintola Liisanpuistossa (Liisankatu 20) Ohjelma: Jouluisen musiikin lomassa mm. alkutervehdys, jouluateria ja ehkä joulupukkikin vierailee. Hinta: alle 4-vuotiaat ilmaiseksi 4-6 v 7,50 € 7-11 v 10 € 12-16 v 15 € 17 v ja siitä ylöspäin 20 € ohjaajat ja valmentajat, jaosto maksaa ruokailun Sitovat ilmoittautumiset: Palauta alla oleva lappu ohjaajalle/valmentajalle mennessä. Maksu suoritetaan paikan päällä (miel. tasaraha). Joulupukin vierailua varten pikkupaketti (2 €) mukaan.  ___________________________________________________ Perheestämme tulee joulujuhlaan seuraavat henkilöt (kirjoita nimi) alle 4 v: lapset__________________________________ 4-7 v: lapset__________________________________ 8-12 v: lapset__________________________________ 13-16 v: lapset__________________________________ 17 v : valmentaja/ohjaaja_________________________ muu ____________________________________ Ruokavalio:______________________________________________

Lataa ppt "Pärskeet 2 / 2013 Jaoston kotisivut:"