Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kompressiotuotteiden myynti

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kompressiotuotteiden myynti"— Esityksen transkriptio:

1 Kompressiotuotteiden myynti
Kompressiotuotteiden myynti kuluttaja-asiakkaille Ajanvaraus ja laskutus Kompressiotuotteen valinta Käytönopastus ja pukemisen apuvälineen tarpeen arvioiminen

2 Kompressiotuotteiden myynti kuluttaja-asiakkaille
Kompressiotuotteita käytetään lääkkeenä turvotuksen hoidossa. Mediteamin maahantuomia kompressiotuotteita saa myydä vain koulutettu sukka-asiantuntija. Myynti kuluttaja-asiakkaille Ennen kompressiotuotteen luovutusta asiakkaalle tulee varmistaa, että: Kompressiotuotteen käytölle ei ole estettä Kompressiotuote on oikean kokoinen (jolloin puristusluokka on oikea) Asiakas osaa pukea kompressiotuotteen oikein Asiakas saa puettua ja riisuttua kompressiotuotteen Asiakas tietää kompressiotuotteen hoito-ohjeet Asiakas tietää hoidon jatkuvuuden varmistumisesta

3 Ajanvaraus ja laskutus
Tuotevalintaan ja käytönopastukseen tulee varata riittävästi aikaa. Tästä voi laskuttaa oman hoitohinnaston mukainen maksu käytetystä ajasta (n. 1€/min.). Hinnat on hyvä lisätä hinnastoon esim.: Mittaus, tuotevalinta ja käytönopastus: 30 min./35€, 45 min./45€ ja 60 min./50€ ja Tarkistusmittaus 15 min./15€. Mittaus, tuotevalinta ja käytönopastus n min. (ensimmäinen mittaus) Tarkistusmittaus vie n. 15 min. Mittaus tehdään aina ennen tuotetilausta, oli kyseessä uusi-, tai vanha asiakas. Mittaus tehdään mahdollisimman pian ylösnousun jälkeen, jolloin turvotus on mahdollisimman pieni. Mittaus tehdään asianmukaisissa tiloissa.

4 Kompressiotuotteen valinta
Kompressioluokka (CCL 1-4) Lääkäri tai muu terveydenhuollon ammattilainen määrää kompressioluokan Jos lääkärinmääräystä ei ole, määrittää sen koulutettu sukka-asiantuntija Koko (standardi vai mittatilaustuote) Koko valitaan otettujen mittojen mukaan kokotaulukosta valitsemalla Nilkassa kompression tulee olla 100% keventyen tasaisesti ylöspäin Standardikokoinen tuote valitaan, jos kokotaulukon mitoissa ei ole suurta hajaannusta ja kompressio kevenee ylöspäin Rajatapauksissa on hyvä muistaa, että mitä isomman koon valitsee, sen heikompi on myös kompressio Mittatilaustuote valitaan, jos kokotaulukon mitoissa on suurta hajaantumista, tai kompressio on ylhäältä suurempi, kuin alhaalta

5 Kompressiotuotteen valinta
Malli Mallilla ei ole hoidon kannalta mitään merkitystä Pituus (AD, AG, AT) Pääsääntönä on, että sukka ulottuu ongelmakohdan yli Kärki (umpi, avoin) Umpikärkinen on yleisimmin käytetty malli Umpikärkinen standardikoon sukka sopii normaalisti koon jaloille Mittatilauksena jalkaterän osuus tehdään halutun kokoiseksi Avokärkinen sukka voidaan valita, jos esim. pukeminen on hankalaa tai varpaissa on ongelmia

6 Kompressiotuotteen valinta
Kiinnitys (silikoni, sukkanauha, ilman kiinnitystä) Reisisukissa ja hihoissa käytetään silikonikiinnitystä Polvipituisiin sukkiin saa tarvittaessa erikoistilauksesta silikonikiinnityksen Reisisukkien kiinnittämiseen voi käyttää myös sukkanauhoja, mikäli ei halua silikonikiinnitystä Väri Värillä ei ole hoidon kannalta mitään merkitystä Mieleinen väri voi olla käytön motivointikeino

7 Käytönopastus ja pukemisen apuvälineen tarpeen arvioiminen
Käytönopastus pidetään kaikille asiakkaille, joille sitä ei ole aiemmin pidetty. Käytönopastuksessa asiakas pukee ja riisuu sukan asiantuntijan opastuksessa. Asiakas pukee tuotteen pukemishanskojen avulla Asiakas käyttää pukiessaan Medin päivägeeliä Asiakas kokeilee tarvittaessa erilaisia pukemisen apuvälineitä Asiakas kokeilee tarvittaessa erilaisia riisumisen apuvälineitä Asiakkaan kanssa käydään läpi tuotteen hoito-ohjeet Asiakkaalle kerrotaan hoidon jatkuvuudesta (tarkistusmittaus 6 kk välein) Asiakkaalta kysytään lupa jälkimarkkinointiin (ajanvarausmuistukseen) Asiakkaalle voidaan lähettää kutsu tarkistusmittaukseen vain, jos hän on antanut luvan jälkimarkkinointiin. Ajanvarauksesta voidaan muistuttaa esim. tekstiviestillä, kirjeellä, tai soittamalla.


Lataa ppt "Kompressiotuotteiden myynti"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google