Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tuottajuus aikakaus- ja asiakaslehdessä Cosmopolitanista Blondi Productionsiin, Blue Wingsistä goSaimaaseen – ja kaikkea siltä väliltä 1.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tuottajuus aikakaus- ja asiakaslehdessä Cosmopolitanista Blondi Productionsiin, Blue Wingsistä goSaimaaseen – ja kaikkea siltä väliltä 1."— Esityksen transkriptio:

1 Tuottajuus aikakaus- ja asiakaslehdessä Cosmopolitanista Blondi Productionsiin, Blue Wingsistä goSaimaaseen – ja kaikkea siltä väliltä 1

2 Lyhyt historia • Eeva Puhakainen YTM, amk-restonomi • Tehnyt tuotteita laidasta laitaan. • Työ vienyt Golden Globe -gaalasta Afrikan safarille ja Australiaan sukeltamaan. Mutalammikosta Soulissa Helsingin kirjamessuille Blondina. • Epämukavusalueet parhaita, niistä jää muistijälkiä.

3 Kauneustuottajasta matka- /ruokalehtien tuottajaksi Koulutus + Koulutus Sopii hyvin siihen, mitä teen. = 3

4 Lehtituotteen tuottaminen 1. Lähtökohtana olemassa oleva tuote: onko se hyvä? Tarvitaanko muutos? 2. Kuka viestii kenelle? Kartoita reunaehdot. 3. Tarkastele tehtävää kriittisesti. Miksi tuote tehdään kuten tehdään? 4. Laajenna perspektiiviä. Voisiko olla muita kanavia tai alustoja? Miten materiaalin voisi hyödyntää? 5. Millä resursseilla tuotetaan? Ulkoista kaikki minkä voit ja johda prosessia. Auta kaveria. 6. Toteutus. Aikataulutus. Turvaa selusta. Huokaise helpotuksesta maalissa. 7. Arvioi lopputulos ja jatka matkaa.

5 Mitä on tuottajuus? • Verkostoitumista • Yksin et pärjää pitkälle. • Suodattamista, olennaisen poimimista. • Kekseliäisyyttä • Junailuksikin sitä voi kutsua. • Ole luova. • Tuottajuus voi olla saman asian paketoimista uuteen kuosiin. • Monikanavaisuutta unohtamatta. • Tuottajuus on uusien näkökulmien etsimistä. • Seuraa aikaa ja ilmiöitä. • Älä hötkyile ja unohda vanhaa kunnon järjen käyttöä. • MIETI!

6 Tuottajuus on verkostoitumista • Esimerkki vuodelta 2001 • Muista tämä: Make the most of everything

7 Tuottajuus on verkostoitumista 7

8 Mitä ikinä teetkin, tee se hyvin • Sami Repo on Suomen parhaimpia ruokavalokuvaajia • Tuija Siltanen kustannusmaailmassa • Milla Nepponen OtavaMedian markkinointijohtajia • Paola Suhonen on muoti- ikoni • Suvi Perho tekee ruokajuttuja HS:lle ja isoille lehdille

9 Tuottajuus on suodattamista TAITTOKUVATEKSTI TUOTTAJA Paino (sivumäärä) Ilmoitus- markkinointi ja – trafiikki (sivumäärä) LEHTI Päätoimittaja

10 Tuottajuus on suunnittelemista. Mieti. 10

11 Etiketti-lehti / Alko

12 Tuottajuus on kekseliäisyyttä 12

13 Tuottajuus on junailemista

14 Tuottajuus on saman asian paketoimista uuteen kuosiin 14

15 Monikanavaisuutta unohtamatta

16 Tuottajuus on uusien näkökulmien etsimistä 16

17 Ja yllätyksiä!

18 Tuottajuus on järjenkäyttöä • ”Experience and common sense. There are so many jobs that are just a matter of common sense. Most jobs, in fact. They look complicated but when you look closely you´ll see that all you really need is common sense.” (Smith 2012) 18

19 Tehtävä • Otetaan paritehtävä: 7 tapaa säästää 150 euroa kuukaudessa Mediat ovat • Nuorten naisten lehti, esim. Cosmopolitan • Koko perheen lehti, esim. Pirkka • Autolehti, esim. Tuulilasi • Miettikää • Toimisiko sama juttutyyppi kaikissa näissä medioissa? • Mitä pitäisi ajatella ennen jutun tekemistä? 19

20 Blondi Productions

21 Tavoitteita pitää olla elämässä


Lataa ppt "Tuottajuus aikakaus- ja asiakaslehdessä Cosmopolitanista Blondi Productionsiin, Blue Wingsistä goSaimaaseen – ja kaikkea siltä väliltä 1."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google