Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Suoraveloituksesta e-laskuun SEPA-viestintätyöryhmä, toukokuu.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Suoraveloituksesta e-laskuun SEPA-viestintätyöryhmä, toukokuu."— Esityksen transkriptio:

1 Suoraveloituksesta e-laskuun SEPA-viestintätyöryhmä, toukokuu

2 Suoraveloitus uudistuu Viestinnän osa-alueet Kohderyhmä laskuttajat Suurlaskut- tajat - sitoutta- minen - viestintä- aineisto yhteistyössä Kohderyhmä PK-sektori EK:n kampanja verkko- laskutuksen edistämiseksi Suoraveloitus migraatio- viestintä Kohderyhmä Kuluttaja Bill Virtanen Facebookiin Kohderyhmä Seniorit Viestintä- kampanja eläkeläis- järjestöjen kanssa SEPA- viestintä Kaikki kohderyhmät ja kanavat käyttöön myös suoraveloitus -uudistuksen viestinnässä

3 Kotimainen suoraveloitus päättyy Päätös suoraveloitusmigraatiosta kesäkuussa >Pankkien sisäinen koulutus uudesta palvelusta >Tiedotustilaisuus päätöksenteon jälkeen medialle elo-syyskuussa -Lehdistötiedote >Sidosryhmätilaisuudet kuluttajille elo-syyskuussa: -Eläkeläisjärjestöt -Kuluttajaorganisaatiot -Näkövammaisten Keskusliitto >Laskuttajien informoiminen syksy 2011 -Suurlaskuttajat -PK-sektori, erityisesti taloyhtiöt ja isännöitsijätoimistot -Pankit päävastuussa, FK tukee >Koulutustilaisuuksia yhteistyössä muiden kanssa, yhteistyökumppaneita selvitetään, syksy 2011

4 Viestintäaineisto >Pankkien yhteinen kirje konversiopäätöksestä alkusyksystä laskuttajille ja ohjelmistotaloille >Yhteinen viestintäaineisto (esitysaineisto, Q & A jne) -Yrityksille (workshop viestintäaineiston sisällön suunnittelun avuksi?) -Kuluttajille -Pankkien sisäinen koulutusaineisto >Uutiskirjeiden, sidosryhmien jäsenkirjeiden, asiakaslehtien yms. aktiivinen hyödyntäminen viestinnän kanavana >Viesti verkkopankkiasiakkaille pankkien kotisivuilla >Verkkolaskutuksen eteneminen, Barometri-kyselyt tiedottaminen

5 Kampanja pk-yrityksille verkkolaskutuksen edistämiseksi >EK-vetoinen kampanja käynnistynyt >Useita työryhmiä ja osapuolia: -Laaja ohjausryhmä -Ohjausryhmä -Työvaliokunta -Kitkaryhmä -Argumenttiryhmä -Viestintätyöryhmä >Hankkeessa mukana mm. TEM, Yrityssuomi.fi, LVM, Tieke, Keskuskauppakamari, Suomen Yrittäjät, Taloushallintoliitto, FK, RTE, Tieto, Valtiokonttori, Kuntaliitto >Kampanjan käynnistymisen tavoiteaikataulu syksy 2011 >Rahoitus avoinna

6 Tähän mennessä suunnitelmissa >Selvitys verkkolaskutoimijoista, tarjonnasta, vaihtoehdoista, ominaisuuksista, avoin kaikelle tarjonnalle >Ohjeistus (rautalankamallit) verkkolaskuopas nettiaineistona -Tavoitteena käyttöönoton helpottaminen >Argumentaatio verkkolaskun hyödyistä, mahdolliset kitkatekijät >Aineiston sijoitus ja ylläpito uudistuvaan yritysuomi.fi –portaaliin, kieliversiot talon puolesta. Haluavat sitoutua pitkäaikaiseen kumppanuuteen. >Puhelinpalvelu >Kampanja toteutetaan kun aineisto valmis toimijoiden yhteistyönä

7 Facebook >Bill Virtanen Facebookiin >Taloustutkimuksen mukaan e-laskua jo hyödyntävät: -Lapsiperheet -Naiset >e-laskun potentiaaliset kohderyhmät: -Eläkeläiset -Miehet Erityisryhmät >Eläkeläiset -Viestintä eläkeläisjärjestöjen kautta senioreille >Näkövammaiset >Muut erityisryhmät -Vammaisjärjestöt Selkokeskuksen kautta Kuluttajaviestintä suoraveloituksen päättymisestä

8

9 TALOUSBLOGIT - VAIKUTTAJAT Lähde: Verkostoanatomia © Hill & Knowlton Finland 2011

10 Facebookin sisältö >Bill Virtanen esittäytyy, ”Tervetuloa keskustelemaan kanssani” -Mainosmainen, aiheeseen herättelevä >Info-sivu, asiaa e-laskusta >Keskustelut >Kysymykset ja vastaukset >Sarjakuvien hyödyntäminen, nuoret ja eläkeläiset >Linkki-sivusto; verkkolaskutusta edistävien yritysten ja järjestöjen sivustot

11 Viestintä eläkeläisjärjestöille Päätöstä suoraveloituksen uudistamisesta ei olla vielä tehty •Finanssialan Keskusliiton maksuliiketoimikunta kokoontuu seuraavan kerran kesäkuussa 2011 keskustelemaan asiasta valmistelevan työryhmän ehdotuksen pohjalta •Kun päätös suoraveloituksen uudistamisesta tehdään, järjestää FK asiasta tiedotustilaisuuden •Eläkeläisjärjestöjen edustajat kutsutaan erikseen tapaamiseen, jossa asioiden taustoja käydään tarkemmin läpi Viestinnän toimet ennen suoraveloituksen uudistamispäätöstä •Viestintä päätösten aikatauluista eläkeläisjärjestöille tiedoksi •Muutoksen taustat selville •Kärkiviesti: Vaikka suoraveloituksen tekninen ratkaisu muuttuu, saavat suoraveloitusta käyttävät asiakkaat samanlaista palvelua kuin aiemminkin. Verkkopankkia ei tarvitse ottaa käyttöön, eikä konttoriasiointia tihentää Viestinnän jakelukanavat •Tiedote ydinviesteistä eläkeläisjärjestöjen nettisivuille •Asiantuntijoiden haastattelut järjestöjen lehtiin esim. Eläkkeensaaja –lehti toukokuun numeroon Suoraveloituksesta e-laskuun


Lataa ppt "Suoraveloituksesta e-laskuun SEPA-viestintätyöryhmä, toukokuu."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google