Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Made by Johan, Jonna, Mira and Tarja

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Made by Johan, Jonna, Mira and Tarja"— Esityksen transkriptio:

1

2 Made by Johan, Jonna, Mira and Tarja
SING at RIIHIMÄKI Made by Johan, Jonna, Mira and Tarja

3 Sisältö: Moniaistisuus – kuuloaisti
Kuuloaisti markkinointiviestinnässä Kohdealue Moniaistisuuden hyödyntäminen museoissa Johtopäätökset Sound of Riihimäki

4 Moniaistisuus Snoezelen=moniaistisuus Sanoista snuffeln & doezelen
Kehitettiin kehitysvammaisille Hollannissa 1970

5 Aistien yhteistoiminta ja ristiriidat
Sidoksissa muistiin Korostaen, vaimentaen tai muuntaen Ärsykkeen voimakkuudella merkitystä Ärsykkeen suuntaan katsoessa kuulee paremmin Ristiriidat Yleisesti näköaisti dominoi kuuloaistia Esim. kiiltävä lattia tai lasiseinä

6 Kuuloaisti Kuuloa pidetään toiseksi tärkeimpänä aistina
Passiivista – aktiivista Korvilla ei pelkästään kuulla, myös tasapaino Suuntakuulo Määrittää äänen kohteen suunnan ja tunnistaa kuunneltavan tapahtuman Ei toimi, jos toinen korva on kuuro tai huonokuuloinen Tärkeä tilan koon määrittämisessä

7 Äänet Äidin sydämmenlyönnit
Nuoren ihmisen korvat kuulevat kaikki taajuudet Ikääntyessä tärykalvo paksunee Äänien määrä lisääntynyt autojen yleistymisen myötä Äänet hallusinaatioiden yleisin syy Kuulo – näkö kummasta luopua mielummin

8 Kuuloaisti markkinointiviestinnässä
Media tuottaa erilaisia mielikuvia ja käsityksiä, ja näin toimii osana todellisuuden rakentamisessa. (Herkman) Auditiivinen ihminen - Kuuloaisti ensisijaisena aistina Coca cola Kelloggs Nokia Bond – ”Vodka Martini, shaken, not stirred” ”New car smell” – Autonovien pamahtelu Jaffa mainos

9 Kohdealue Tunnettu varuskunnastaan ja lasiteollisuudesta
Syntyi vuonna 1862 Helsinki-Hämeenlinna radan valmistuttua Rautateiden solmukohta vuonna 1870 Riihimäki-Pietari Tunnettu varuskunnastaan ja lasiteollisuudesta Riihimäen matkailu Monipuolinen kulttuuritarjonta ja luontoaktiviteetit Hyvä sijainti kolmostien ja pääradan varrella Hämäläinen kulttuurimiljöö, maaseutu vs. kaupunki

10 Kohdealue Top 5 nähtävyydet: Riihimäen teatteri, Riihimäen keskuskirkko, Matkailukeskus lempivaara, Riihisalon vapaa- ajanviettokeskus ja matkailukeskus Lempivaara Top 5 tapahtumat: Kansainväliset erämessut, Pihamessut ja Eläin!-tapahtuma, Riihimäki rock, Riihimäen kesäkonsertit ja Asetapahtuma Suomen pääsiäiskaupunki

11 Moniaistisuuden hyödyntäminen museoissa
Riihimäen top 5 museot: Suomen lasimuseo, Riihimäen taidemuseo, Suomen metsästysmuseo, Riihimäen kaupunginmuseo ja Riihimäen työväentalomuseo Kulttuurihistoriaa ja perinteitä tavanomaisten näyttelyiden muodossa Kuunneltavia kuvia (Ateneum 1987) Ääntä käytetty 1980-luvulta saakka Kohokuvat ja äänimaisemat Muistojen museo (Ateneum 2004) Luonnosta poimittuja ääniä Aistilaukkukokeilu (Ateneum 2004) Materiaalit moniaistisiin opastuksiin Teemaopastukset ja elämyskierrokset Aikakaudet, liike ja musiikki Telefoneerataan (Riihimäen kaupunginmuseo 2011) Mahdollisuus kuunnella entisaikojen puhelinkeskustelua ajan henkeen sopivalla puhelimella.

12 Johtopäätökset Ääni on yleisesti käytetty väline moniaistisessa markkinoinnissa Kohdealueen toimijat voisivat skarpata Riihimäen on vaikea erottua massasta Riihimäki kuulostaa: Kaupalliselta junttapaalurokilta Viululta Aku Hirviniemi & Lauri Tähkä Uusi kohde: Riihimäen Nuorisoteatteri

13 Sound of Riihimäki


Lataa ppt "Made by Johan, Jonna, Mira and Tarja"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google