Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Hyvässä seurassa on ilo liikkua! ® TUOMARIPALAVERI 28.2.2010 ”SÄÄNTÖPRIIFFI”

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Hyvässä seurassa on ilo liikkua! ® TUOMARIPALAVERI 28.2.2010 ”SÄÄNTÖPRIIFFI”"— Esityksen transkriptio:

1 Hyvässä seurassa on ilo liikkua! ® TUOMARIPALAVERI 28.2.2010 ”SÄÄNTÖPRIIFFI”

2 Hyvässä seurassa on ilo liikkua! ® Muutoksia ja tarkennuksia •D1 ja D2 tuomarit eivät anna yhteisiä pisteitä – ka pisteet huomioidaan samoin rajoin kuin E ja A pisteet • 2011-2012 naru jää pois naisten välineistä •Vuonna 2010 narun vaatimukset ovat 4 ja 4

3 Hyvässä seurassa on ilo liikkua! ® •Vähän virheellinen symboli, vähennys -0.1 pistettä, vaikeusosa hyväksytään (D1+D2) •Pudotus ohjelman lopussa -0.7 •Ohjelmassa voi olla 1 slow turn ja 1 slow turn •Rangas-asennossa hyväksytään ”pieni” toleranssi •Penche-flexissä yläjalka saa olla vähän koukussa (noin 20 astetta)

4 Hyvässä seurassa on ilo liikkua! ® •Uutena kombinaatio-tasapainot – noudattaa tasapainon vaatimuksia – siirtyminen tasapainosta toiseen sujuvaa lasketaan yhteen molemmat osat + 0.1 yhdistämisestä + 0.1 mahdollisesta vartalon käännöksestä, joka merkataan toiseen tasapainoon •Fouette-tasapainossa voimistelijan tulee vaihtaa suuntaa vähintään yhden kerran (tasoa tai asentoa ei pakko) ensimmäinen liikkeen arvo + 0.50

5 Hyvässä seurassa on ilo liikkua! ® •Piruettien laskeminen: perusarvo * kierrosmäärä esim. kasakkapiruetti 0.2 (perus)*3 (kierrosten määrä) =0.6 fouettepiruetti 0.2 (perus) *2 (kierrosten määrä) =0.4 BBB=0.6 DDD=1.2 (= 0.2*2+0.2*2+0.2*2) •Fouettepipiruettiin voidaan yhdistää muita muotoja esim. •Jos yhdistää ja ei muotoja voi tämän jälkeen toistaa erillisinä •Passepiruetissa vapaan jalan tulee olla 90 °

6 Hyvässä seurassa on ilo liikkua! ® •Kombinaatiopiruetin jokaisen muodon tulee olla vähintään 360 °, jos toisin, arvo on 0. •Tonneau on piruetti = D • = ! • = C 0.3 + 0.2 jokaisesta ylimääräisestä kierroksesta eli C+E=0.8 s. 36

7 Hyvässä seurassa on ilo liikkua! ® •Flexien tulee olla sujuvia ja jatkuvia, ei pysähdystä liikkeessä •Jos aaltoliikkeessä on virhe, muu flexi lasketaan •Fouette-flexin perusliikkeessä on kaksi jalanheittoa jos jalanheittoja on kolme lisätään ”1” symbolin eteen jalanheittoja voi olla max. 3 samaa muotoa ei saa toistaa! (max. 2 fouette-flexia/ohjelma)

8 Hyvässä seurassa on ilo liikkua! ® •Josei ole merkitty D1 puolelle ei siitä D2 puolella voi saada • = ok jos molemmat ovat erilaisia Huom. Myös pallo avoimella kädellä piruetin aikana ok ! • kahden keilan heitto/cascade •Riskissä 2 kättä = - 0.1 • bonusta ei saa lattialla olevasta osasta

9 Hyvässä seurassa on ilo liikkua! ® •Riskin toinen pyörivä liike voi olla joko horisontaali tai vertikaalitasossa •0.2 pistettä ylimääräisestä pyörivästä osasta 1 = 0.3+0.2 •Välineen vaihto kädestä toiseen vyötärön tai jalan ympäri ei ole mastery ellei liike ole ”laaja” (= circle) • Vanteen tai taitetun narun pyörityksiä vaaditaan 3, jotta masteryn vaatimus täyttyy •Originaliteetti = 0.3 •”Extreme” alku/loppuasento -0.5 (A) •Joukkueen varavoimistelija saa olla salissa suorituksen aikana

10 Hyvässä seurassa on ilo liikkua! ® KIITOS!


Lataa ppt "Hyvässä seurassa on ilo liikkua! ® TUOMARIPALAVERI 28.2.2010 ”SÄÄNTÖPRIIFFI”"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google