Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuToivo Jaakkola Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
DIGITARVIKE.FI Tyyliopas
2
Yleistä Tyyliopas on luotu selkeyttämään digitarvike.fi -sivuston informaatiorakennetta, koska käyttäjäkyselyiden perusteella sivusto on mielletty kovin sekavaksi. Tyylioppaan tarkoituksena on tehdä tuotteet löydettävimmäksi ja tehdä sivusto helpommin lähestyttäväksi. Tyyliopas on Metropolian Informaatioarkkitehtuuri ja saavutettavuus -kurssin opiskelijoille ja Fotohovi Oy:n / Digitarvike.fi:n käyttöön. Työryhmässä oli Timo Partti, Joonas Aarnio ja Heli Rinskoi
3
Kohderyhmä Valo- ja videokuvausharrastajat Ammattilaiset Kattaa laajan valikoiman harvinaisempiakin tuotteita Pääsääntöisesti aikuisia käyttäjiä Käyttäjät haluavat löytää kiinnostavia ja edullisia tuotteita
4
Nimeämiskäytännöt Uusi sivurakenne on “card sorting” -harjoituksen tulosta. Suurin osa harjoituksiin osallistuneista oli sitä mieltä, että tällä tavalla järjestellyt tuotekategoriat ja niiden alakategoria olisivat loogisimmat ja löydettävimmät.
5
Puudiagrammi
6
Sivuston ulkoasu Eri elementtien asetteluun sivulla pitää myös kiinnittää huomiota. Etusivun informaation paljous saa monet ihmiset lähtemään sivustolta siirtymättä sisäsivulle. Tällaisia asiakkaita ovat varsinkin sellaiset henkilöt, jotka eivät vielä tiedä, mitä haluaisivat, mutta tulevat selailemaan tuotteita. http://digitarvike.fi/ http://digitarvike.fi/
7
Muutokset Kolmen tärkeimmän tuoteryhmän nosto Tarjousalue Uutisnostoalue Poistettu liikaa tietoa Graafisuus, siisteys Alasvetovalikko pois Pääkategoriat päänavigaation alapuolelle Alakategoriat sivunavigaatioksi Hakukenttä kiinteänä, mahd. apunavigaationa
8
Wireframet
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.