Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAsta Helena Koskinen Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
HYVÄ PELI? MITÄ VAADITAAN, ETTÄ PELI ON HAUSKA, HYVÄ, KIINNOSTAVA? Jussi RaskuSeinäjoen Kansalaisopisto Aki Sirviö2014
2
Case: Flappy Bird
3
MITKÄ ASIAT TEIDÄN MIELESTÄ TEKEE HYVÄN PELIN?
4
Case: Flappy Bird, analyysi http://www.dailydot.com/gaming/psychology-flappy-bird-addiction/
5
Joitain hyvän pelin ominaisuuksia Jännittävä Tarjoaa vaihtoehtoja Tarjoaa onnistumisen/ saavuttamisen tunteen Näyttää hyvältä (grafiikka) Kuulostaa hyvältä (musiikki, äänitehosteet) Mielenkiintoinen tarina / teema (samaistuminen) Pelituntuma Haastava Koskettava Mielenkiintoinen (kenttäsuunnittelu) Tasapainotettu Uskottava pelimaailma Hyvä tekoäly Interaktiivinen (päätöksillä on vaikutus) Selkeä tavoite Overmars (2007) Designing Good Games (pdf) IMMERSIO HAUSKUUS / PALKITSEVUUS Palkitseva Hyvä pelihahmo
6
Yhteenveto Hyvä idea ei yksin riitä, lisäksi tarvitaan ymmärrystä: Psykologiasta Fysiologiasta (aivokemia) Kulttuurista (sosiologia, antropologia, muoti) Taiteista (musiikki, kuvataiteet, sommittelu) HYVIEN PELIEN TEKEMINEN ON TIEDETTÄ JA TAIDETTA (tai sitten pitää olla vain hyvä säkä)
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.