Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

0 Yhteiset palvelut: perusperiaatteet  Ihminen ja hänen omat voimavaransa keskiöön (”Ratkaisun avaimet ovat asiakkaan taskussa”)  Palveluohjaus on avainasemassa.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "0 Yhteiset palvelut: perusperiaatteet  Ihminen ja hänen omat voimavaransa keskiöön (”Ratkaisun avaimet ovat asiakkaan taskussa”)  Palveluohjaus on avainasemassa."— Esityksen transkriptio:

1 0 Yhteiset palvelut: perusperiaatteet  Ihminen ja hänen omat voimavaransa keskiöön (”Ratkaisun avaimet ovat asiakkaan taskussa”)  Palveluohjaus on avainasemassa ja sen tulee olla helposti saavutettavissa matalan kynnyksen lähipalveluna !  ”Case manager” –toiminta on otettava käyttöön läpi kaikkien palvelukokonaisuuksien ja palveluiden suurkäyttäjien / riskissä olevien tunnistamista tulee kehittää  Palvelut ja päätöksenteko aina niin lähellä asiakasta/potilasta, kuin se kohtuudella on mahdollista (”yhteiset ja tarpeen mukaan jalkautuvat resurssit”)  Palvelujen yhdenvertaisuus, myös saatavuuden ja saavutettavuuden näkökulmasta (väestötiheys ja välimatkat huomioiden)  Osaamiskeskusajattelu. Kunkin palvelukokonaisuuden perustehtävään kuuluu oman alansa osaamisen vahvistaminen ja toimintamallien kehittäminen sekä kouluttaminen  Osaoptimoinnin minimoiminen erityisesti rajapinnoilla: avopalvelut vs. laitos/asumispalvelut, ennaltaehkäisevät vs. korjaavat palvelut, perusterveydenhuolto vs. erikoissairaanhoito

2 Vammaisten, vaikeavammaisten ja kehitysvammaisten palvelukokonaisuus VAMMAISPALVELUT Mielenterveys- ja päihdepotilaiden sekä aikuissosiaalityön asiakkaiden palvelukokonaisuus MIELENTERVEYS- JA PÄIHDEPALVELUT SEKÄ AIKUISSOSIAALITYÖ Avoterveydenhuollon potilaan palvelukokonaisuus VASTAANOTTOPALVELUT Avoterapia- ja laitoskuntoutuspotilaan sekä apuvälinepalveluiden asiakkaan palvelukokonaisuus KUNTOUTUSPALVELUT Lyhytaikaisosastohoito- ja perustason osastokuntoutus HOITO- JA HOIVAPALVELUT Kiireellisen hoidon ja avun tarpeessa olevan potilaan ja sosiaalihuollon asiakkaan palvelukokonaisuus PÄIVYSTYSPALVELUT Erityisen kalliin ja/tai vaativan erikoissairaanhoidon tarpeessa olevan potilaan palvelukokonaisuus VAATIVA ERIKOISSAIRAANHOITO Yhteiset palvelut: palvelukokonaisuudet CASE MANAGER- TOIMINTA JA MONIALAISET HOITO- JA PALVELUSUUNNITELMAT Varsinaisia asiakaspalvelukokonaisuuksia tukeva laboratorio ja kuvantamistoiminta KLIINISET TUKIPALVELUT

3 2 VÄESTÖN HYVINVOINNIN- JA TERVEYDENEDISTÄMISTYÖ VASTAANOTTOPALVELUT VAMMAISPALVELUT KUNTOUTUSPALVELUT MIELENTERVEYS- JA PÄIHDEPALVELUT SEKÄ AIKUISSOSIAALITYÖ PALVELUOHJAUS PÄIVYSTYSPALVELUT VAATIVA ERIKOISSAIRAANHOITO HOITO- JA HOIVAPALVELUT Case manager -toiminta / monialaiset hoito- ja palvelusuunnitelmat ASIAKAS Yhteiset palvelut: asiakkaan palveluprosessi


Lataa ppt "0 Yhteiset palvelut: perusperiaatteet  Ihminen ja hänen omat voimavaransa keskiöön (”Ratkaisun avaimet ovat asiakkaan taskussa”)  Palveluohjaus on avainasemassa."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google