Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTuulikki Nurminen Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
0 Yhteiset palvelut: perusperiaatteet Ihminen ja hänen omat voimavaransa keskiöön (”Ratkaisun avaimet ovat asiakkaan taskussa”) Palveluohjaus on avainasemassa ja sen tulee olla helposti saavutettavissa matalan kynnyksen lähipalveluna ! ”Case manager” –toiminta on otettava käyttöön läpi kaikkien palvelukokonaisuuksien ja palveluiden suurkäyttäjien / riskissä olevien tunnistamista tulee kehittää Palvelut ja päätöksenteko aina niin lähellä asiakasta/potilasta, kuin se kohtuudella on mahdollista (”yhteiset ja tarpeen mukaan jalkautuvat resurssit”) Palvelujen yhdenvertaisuus, myös saatavuuden ja saavutettavuuden näkökulmasta (väestötiheys ja välimatkat huomioiden) Osaamiskeskusajattelu. Kunkin palvelukokonaisuuden perustehtävään kuuluu oman alansa osaamisen vahvistaminen ja toimintamallien kehittäminen sekä kouluttaminen Osaoptimoinnin minimoiminen erityisesti rajapinnoilla: avopalvelut vs. laitos/asumispalvelut, ennaltaehkäisevät vs. korjaavat palvelut, perusterveydenhuolto vs. erikoissairaanhoito
2
Vammaisten, vaikeavammaisten ja kehitysvammaisten palvelukokonaisuus VAMMAISPALVELUT Mielenterveys- ja päihdepotilaiden sekä aikuissosiaalityön asiakkaiden palvelukokonaisuus MIELENTERVEYS- JA PÄIHDEPALVELUT SEKÄ AIKUISSOSIAALITYÖ Avoterveydenhuollon potilaan palvelukokonaisuus VASTAANOTTOPALVELUT Avoterapia- ja laitoskuntoutuspotilaan sekä apuvälinepalveluiden asiakkaan palvelukokonaisuus KUNTOUTUSPALVELUT Lyhytaikaisosastohoito- ja perustason osastokuntoutus HOITO- JA HOIVAPALVELUT Kiireellisen hoidon ja avun tarpeessa olevan potilaan ja sosiaalihuollon asiakkaan palvelukokonaisuus PÄIVYSTYSPALVELUT Erityisen kalliin ja/tai vaativan erikoissairaanhoidon tarpeessa olevan potilaan palvelukokonaisuus VAATIVA ERIKOISSAIRAANHOITO Yhteiset palvelut: palvelukokonaisuudet CASE MANAGER- TOIMINTA JA MONIALAISET HOITO- JA PALVELUSUUNNITELMAT Varsinaisia asiakaspalvelukokonaisuuksia tukeva laboratorio ja kuvantamistoiminta KLIINISET TUKIPALVELUT
3
2 VÄESTÖN HYVINVOINNIN- JA TERVEYDENEDISTÄMISTYÖ VASTAANOTTOPALVELUT VAMMAISPALVELUT KUNTOUTUSPALVELUT MIELENTERVEYS- JA PÄIHDEPALVELUT SEKÄ AIKUISSOSIAALITYÖ PALVELUOHJAUS PÄIVYSTYSPALVELUT VAATIVA ERIKOISSAIRAANHOITO HOITO- JA HOIVAPALVELUT Case manager -toiminta / monialaiset hoito- ja palvelusuunnitelmat ASIAKAS Yhteiset palvelut: asiakkaan palveluprosessi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.