Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI."— Esityksen transkriptio:

1 SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI

2 SISÄLTÖ  Käsitteet  Markkinointi sosiaalisessa mediassa  Mainonta sosiaalisessa mediassa  Sisältömarkkinointi  Tulevaisuus 2(18)

3 MARKKINOINTI  Pyrkii edistämään myyntiä  Sisältää mm.  Mainonta  Hinnoittelu  Jakelu ”Markkinoinnin tavoite on tehdä myyminen tarpeettomaksi” -Peter Drucker 3(18)

4 SOSIAALINEN MEDIA  Perustana vuorovaikutus  Käyttäjillä merkittävä rooli  Suuri määrä sovelluksia ja palveluita  http://www.youtube.com/watch?v=Z QzsQkMFgHE http://www.youtube.com/watch?v=Z QzsQkMFgHE 4(18)

5 SOSIAALISEN MEDIAN SOVELLUKSIA 5(18)

6 NUMEROINA  Facebook  Yli miljardi käyttäjää (12.2012)  612 milj. päivittäistä käyttäjää (12.2012)  $4,2 miljardia mainostuloja (2012)  Twitter  Yli 500 miljoonaa käyttäjää (2012)  750 ”twiittiä” joka sekunti  $260 miljoonaa mainostuloja (2012)  Youtube  2 miljardia katselukertaa päivässä  24 tuntia uutta videota minuutissa 6(18)

7 MIKÄ ON MUUTTUNUT?  Laaja tavoittavuus  Perinteinen vastaanottaja/viestijä- jako ei päde  Asiakkaat ovat muuttuneet  Valtava määrä työkaluja 7(18)

8 MARKKINOINTI  Asiakkaiden huomioiminen  Asiakkaiden osallistaminen  Puheenaiheiden luominen  Työntekijöiden ”jalkauttaminen” 8(18)

9 FACEBOOK  Kaiken perustana sivut  Aktiivinen kanssakäyminen  Palautteeseen vastaaminen  ”Tykkäykset” eivät toimi mittarina 9(18)

10 TWITTER  Hyvä PR-työkalu  Ole mukana keskustelussa!  Brändin monitorointi  Mahdollisuus mainostaa nopeasti suurelle määrälle käyttäjiä 10(18)

11 MUUT  YouTube  Hyvä sisältö leviää  Löydettävyys  ”Promoted videos”  Instagram  Tuo kuluttajat lähemmäksi brändiä  Ei toimi parhaiten yksin 11(18)

12 MAINONTA  Verrattain edullista  Tavoitetaan haluttuja kohderyhmiä  Mahdollista useissa sosiaalisen median palveluissa 12(18)

13 FACEBOOK-MAINONTA  Tyypit  Mainokset  ”Promoted posts”  ”Sponsored stories”  Sopivat kaiken kokoisille yrityksille 13(18)

14 TWITTER-MAINONTA  3 tuotetta:  ”Promoted Tweets”  ”Promoted Accounts”  ”Promoted Trends”  Kohdistus tietyille käyttäjille  Hinnoittelu – Cost-per-engagement  Seuranta 14(18)

15 SISÄLTÖMARKKINOINTI  Tarkoituksena:  Sitouttaa asiakkaita  Hankkia uusia asiakkaita  Ei myymistä  Tarjoaa tietoa tai viihdyttää  Tarinoita, uutisia, videoita, kuvia 15(18)

16 CASE: Heineken  Edelläkävijä sosiaalisen median käytössä  15% markkinointibudjetista sosiaaliseen mediaan  11m ”tykkäystä” Facebookissa  Pyrkii herättämään positiivista huomiota “We don’t want people to leave us behind by just pressing Like. That’s not the end, that’s the beginning” -Olga Osminkina, Heineken, brändijohtaja Heineken - Beer For A Friend 16(18)

17 TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT  Visuaalisuus markkinointikeinoina  e-Kauppa  Sisältömarkkinointi kasvaa  Facebook-tietojen laajempi käyttö 17(18)

18 YHTEENVETO  Tullut jäädäkseen  Osa toimintatavoista vanhentuneita  Vuorovaikutus erittäin tärkeää  Erilaisia tapoja lisätä näkyvyyttä  Mainokset  Maksetut ”Promoted”-sisällöt 18(18)


Lataa ppt "SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google