Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Opetussuunnitelma/OPS

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Opetussuunnitelma/OPS"— Esityksen transkriptio:

1 Opetussuunnitelma/OPS

2 Yo-kirjoitus Max. 299 P. Max. 90 P. Max. 99 P. Max. 70 P. Max. 40 P.

3 Übung macht den Meister!
Teksti Tunnistamistehtävät repliikit sekaisin, järjestä yhdistä lauseenosat etsi vastineet tekstistä korjaa virheellinen kohta lauseessa vastaamaan tekstiä Valitse oikea vaihtoehto tekstin väittämistä Oikein/väärin väittämät Jatka lauseita tekstin avulla Täydennä puuttuvat kohdat Etsi vastakohdat/synonyymit Tee sisältökysymyksiä ja/tai vastaa niihin Kuvaile asioita (henkilöt, ilmiöt jne.) Kerro tekstin juoni

4 Järjestä sanat lauseiksi
Muodosta lauseita annetuin sanoin oikeassa muodossa Käännä lauseet saksaksi Kirjoita pieniä sähköposti-/tekstiviestejä Kirjoita kortti/viesti/pieni kirje Kirjoita tarina/kirjoitelma Tunnista uusi muoto ”kuivaharjoittelua” opejohtoisesti taululla (esim. part.perf.-muotoja) ”drillausta” mallin jukaan sijoita uusi muoto lauseisiin Käytä uutta muotoa sujuvissa tilanteissa

5 selitä sanoja, mitä sanaa tarkoitetaan (Alias)
suulliset pariharjoitukset aineksia varioiden oppilaiden omat dialogit aiheeseen liittyen haastattelut/mielipiteen ilmaukset parille itsestänsä kertominen asiointitilanteiden harjoittaminen dramatisointi Pohdintaa: Lyhyt kieli tarvitsee paljon sanastollista ja kieliopillista tukea. Miten autat? Mitkä ovat tuotoksen tavoitteet?Tyydytkö liian vähäiseen taitotasoon? Vai vaaditko liikaa? Varmistatko, että "alkuhässäkästä" huolimatta kaikki tietävät, mitä tehdään! sanottiinko vai ei? sanottiinko niin vai näin? oikein/väärin-väittämät aukotus sanelu vastaa kysymyksiin kerro lyhyesti tarina valitse oikea vaihtoehto väittämistä parityöskentely

6 ope ratkaisee oppilasjoukon kykyjen ja edistyneisyyden perusteella,
Harjoitusten tarkistaminen taululle open/oppilaan kirjoittamana kalvolle open/oppilaan kirjoittamana opella dokumenttikamerallaa valmiina oppilaiden tarkistusta varten oppilas itse työpisteessä oppilaat toistensa tehtävät suullinen tuotos: ope kiertelee Summa summarum: ope ratkaisee oppilasjoukon kykyjen ja edistyneisyyden perusteella, missä vaiheessa ja millaisin harjoituksin harjoitellaan (haasteellisuus!) ope miettii, mitä tehdään tunnilla ja mitä kotona? ope huolehtii riittävästä pohjustuksesta ennen tehtäväksiantoa ope tietää, riittävätkö kirjan harjoitukset ja palvelevatko ne tehtävää Kirjan harjoitukset on tehty palvelemaan opea! Aivan kaikki eivät kuitenkaan ole tarkoituksenmukaisia!


Lataa ppt "Opetussuunnitelma/OPS"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google