Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuArttu Salo Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
2
OHJAUSPROSESSI 1. Tiedottaminen 2. Opiskelijan ohjaus laajennettuun työssäoppimiseen 4. Tuen tarpeen arviointi 3. Aloituskeskustelut 5. Henkilökohtainen työssäoppimissuunnitelma 6. Oppiminen/ohjaus työpaikalla 7. Palaute ja osaamisen arviointi Tukiverkosto: opettaja, kuraattori, terveydenhoitaja, opinto-ohjaaja Haasteita oppimisessa?
3
Hyvä juttu, jota pitää jatkaa. Pitäisi tiedottaa enemmän. Sain heti työpaikan. Nyt on mahdollisuus valmistua nopeammin. Opin hyvin ja pidin tehtävistä. Sain tehdä enemmän kuin koulussa. Ymmärsin, miksi kannattaa tehdä näin eikä noin. Kun tietää tosissaan mitä tekee ja sitä tekee tarpeeksi usein niin kyllähän asiat pikkuhiljaa jää mieleen, eikä tarvitse enää kysellä. Ja saa samalla myös itseluottamusta! Höh, minulle oli merkitty tietokatkon takia poissaoloja oppilaitoksesta. Opiskelijoiden kokemuksia
4
Loppupäätelmiä Alkuohjaus on erittäin tärkeä! Jos alkuohjaus ontuu ja pelisäännöt jäävät epäselviksi, ohjausta tarvitaan työssäoppimisen edetessä moninkertaisesti. Ohjausta tarvitaan aina, varsinkin kun opiskelijan elämään, oppimiseen yms tulee jokin muutos. Ohjaaminen ei ole yhden ihmisen tehtävä. Määrä ei korvaa laatua.
5
Esimerkki ohjausprosessista (malli TTS)
6
Lisää esimerkkejä ohjausprosesseista: http://toplaaja.purot.net/
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.