Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

1. Helmikuu – 15. Maaliskuu/ kunnan oma työskentely Kunnan/ Kaupungin aineryhmävetäjät kokoavat aineryhmittäin ainekohtaiset minimitavoitteet ja sisällöt.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "1. Helmikuu – 15. Maaliskuu/ kunnan oma työskentely Kunnan/ Kaupungin aineryhmävetäjät kokoavat aineryhmittäin ainekohtaiset minimitavoitteet ja sisällöt."— Esityksen transkriptio:

1 1. Helmikuu – 15. Maaliskuu/ kunnan oma työskentely Kunnan/ Kaupungin aineryhmävetäjät kokoavat aineryhmittäin ainekohtaiset minimitavoitteet ja sisällöt. Käytännössä aineryhmä käy perusteellisesti läpi ainekohtaisen osion uuden OPS: n perusteista seudullisen tuntijakolinjauksen valossa, ja kirjaa minimit ainekohtaisesti vuosiluokittain. Tämän työn tavoitteena on virittää pedagogista OPS- prosessia ja tukea seudullista sisällöllistä yhtenäisyyttä. Sisällöt eivät ole OPS: n päätavoite, vaan laaja- alainen osaaminen. Siksi on tärkeää pitää mielessä myös tämän vaiheen aikana laaja-alainen osaaminen ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien rakentaminen paikallisella tasolla. (Liite: pajatyöohje Nastolasta kunnille aineryhmittäin). 16. Seudulliset tapaamiset/ Maaliskuu – 7. Huhtikuu 23.3. AI, S2/ Nastola, 24.3. RU 6-9/ Padasjoki, 25.3.EN 3-9/ Sysmä, 26.3. MA 1-9/ Hartola, 27.3. YPI,BI-GE 1-9/ Heinola, 30.3. FY-KE 7-9/ Nastola, 31.3. HI-YO 4-9/ Asikkala, 1.4. UE-ET/ Orimattila, 8.4. LI/ Hämeenkoski, 9.4. Kotitalous/ Kärkölä, 13.4. KS,TS,TN 1-9/ Asikkala, 14.4. MU1-9/ Orimattila, 15.4. KU/ Heinola, 16.4. OPO/ Hollola, 17.4.TT, Padasjoki 21.4. Nastolan ½ Veso Nastola työstää luvuista 13-15 seudullisen osuuden yhteenvedon. 30.4. Nastola on koonnut seudulliset vähimmäistavoitteet ja sisällöt seudullisen tuntijaon kehysten mukaan, joka toimitetaan seudulliselle OPS- työryhmälle 30.4. mennessä. Tarpeen tullen prosessia voidaan jatkaa laadun parantamiseksi. Päijät- Hämeen Seudullisen OPS- työn prosessikaavioehdotus luvuille 13 - 15

2 Ohje seudullisiin aineryhmätapaamisiin Tervetulokahvit + RUOKAILU, aikataulu 8.30 kahvit, 9-14 (lounas n. 30 min. ryhmän sopimuksen mukaan). Luokaa synteesi OPS- pajan aineen keskeisistä tavoitteista/ sisällöistä vuosiluokittain. Työrkentelypohjat löytyvät liitteenä ainekohtaisina Word- tiedostoina. Tuntijaoet vaihtelevat hieman kunnittain, eli tehkää kompromisseja. Mikäli joillain paikkakunnilla ei olla päästy tähän työvaiheeseen, ko. osallistujat työstävät toisten kuntien tuotoksia. Sovimme näin seudullisessa tapaamisessa. VOITTE JAKAA RYHMÄSSÄ VASTUUN ESIM. TYÖRYHMITTÄIN LUOKKAJAKO PERIAATTEELLA 1-2, 3-6, 7-9 Puheenjohtaja varmistaa, että muistiinpanot tallentuvat sähköisesti jollekin ryhmän jäsenelle. Seudullisten aineryhmien tuotokset liitetään kunnan/ kaupungin OPS: n pohjaksi, ja niihin voidaan tehdä tarpeen tullen opetuksen järjestäjän omia lisäyksiä. Lopulta jokainen opetuksen järjestäjä vastaa oman OPS: n hyväksymisestä. Tavoitteena on yhtenäisyys oppiaineiden keskeisimmistä tavoitteista ja sisällöistä seudullisen tuntijaon puitteissa.

3 Ohjeita ilmoittautumiseen Jokainen kunta välittää tiedon OPS- vastuuhenkilöille seutupajojen ajankohdasta ja pajojen vastuuhenkilöistä. Pajaan osallistuvat ilmoittautuvat pajan vastuuhenkilölle viim. 5 pv. Ennen tapaamista Pajan vastuuhenkilö: - Ilmoittaa paikan osallistujille viim. 5. pv ennen tapaamista, ja välittää tämän diasarjan ja oman oppiaineen työpohjan (litteenä s.postissa) työryhmänsä jäsenille. -vastaa tilan varaamisesta, tulokahvien ja ruoan järjestelyistä esimiehensä avulla. -Pajan yhteenveto välitetään aineryhmän Nastolan edustajalle viim. 17.4.2015.

4 Oikea kirjaamistapa KIRJATKAA VUOSILUOKKASARAKKEISIIN VUOSILUOKTTAISET SEUDULLISET KESKEISIMMÄT TAVOITTEET JA SISÄLLÖT, (NS. SEUDULLISET MINIMIT), OTTAEN HUOMIOON SEUDULLISEN TUNTIJAON. (Perusteiden vaatimus) ÄLKÄÄ TEHKÖ LIIAN TARKKOJA YKSITYISKOHTAISIA SISÄLTÖKUVAUKSIA! TÄMÄKIN PROSESSI VOI ELÄÄ JATKOSSA OPS- prosessin aikana.


Lataa ppt "1. Helmikuu – 15. Maaliskuu/ kunnan oma työskentely Kunnan/ Kaupungin aineryhmävetäjät kokoavat aineryhmittäin ainekohtaiset minimitavoitteet ja sisällöt."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google