Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTuula Kokkonen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Oppimisen ohjaus lähikehityksen vyöhykkeellä verkko-oppimisympäristössä
Tutkimussuunnitelma Tero Paakki
2
Tutkimusmenetelmä: Kuvaileva - Narratiivinen kirjallisuuskatsaus (Salminen, 2011)
Tämä tutkimus Tero Paakki Kirjallisuuskatsauksen tyyppien ryhmittely (Salminen, 2011 s.38)
3
TUTKIMUSTEHTÄVÄ Tutkimuksen tarkoitus on selvittää kuinka oppimista suunnataan lähikehityksen vyöhykkeelle ja mitä se tarkoittaa oppimisen ohjaamisen näkökulmasta. Lisäksi pyrin selvittämään miten oppimista voidaan tukea lähikehityksen vyöhykkeellä verkko-oppimisympäristössä. Näitä teemoja tarkastelen kirjallisuuskatsauksen pohjalta. Tero Paakki
4
Tutkimuskysymykset: 1. a) Mitä tavoite oppimisesta lähikehityksen vyöhykkeellä tarkoittaa ohjaamisen kannalta? b) Mitä ominaispiirteitä liittyy edellä mainittuun ohjaamiseen verkko- oppimisympäristössä? 2. Onko olemassa pedagogisia malleja, jotka tukevat sekä oppimista, että ohjaamista perustuen ideaan oppimisesta lähikehityksen vyöhykkeellä? Tero Paakki
5
Teoriaa Keskeisiä käsitteitä:
Lähikehityksen vyöhyke (Zone of proximal development) (Vygotsky, esim.1978) Scaffolding (Wood, D., Bruner, J. & Ross, G. 1976) Pedagoginen malli Tero Paakki
6
Lähteet: Salminen, A. (2011) Mikä kirjallisuuskatsaus? Johdatus kirjallisuuskatsauksen tyyppeihin ja hallintotieteellisiin sovelluksiin. Vaasan yliopiston julkaisuja. Opetusjulkaisuja 62. Julkisjohtaminen 4. Vaasa. Vygotsky, L. S., (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. M. Cole, V. John-Steiner, S. Scribner, & E. Souberman (toim). Cambridge, MA: Harvard University Press. Wood, D., Bruner, J., & Ross, G. The role of tutoring in problem solving. Journal of child psychology and psychiatry, (1976) 17, (s ). Tero Paakki
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.