Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Alkoholijuomien hintakehitys 2010 Marke Jääskeläinen 1.4.2015 1.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Alkoholijuomien hintakehitys 2010 Marke Jääskeläinen 1.4.2015 1."— Esityksen transkriptio:

1 Alkoholijuomien hintakehitys 2010 Marke Jääskeläinen 1.4.2015 1

2 Alkoholijuomien kulutuksen, anniskelukulutuksen ja vähittäiskulutuksen nimellishintaindeksit 2000-2010 (2000=100) 1.4.2015 2

3 Juomaryhmien nimellishintaindeksit 2000-2010 (2000=100) 1.4.2015 3

4 Alkoholijuomien kulutuksen, anniskelukulutuksen ja vähittäiskulutuksen reaalihintaindeksit 2000-2010 (2000=100) 1.4.2015 4

5 Alkoholijuomien hintakehitys 2010 Alkoholijuomien nimellishinnat nousivat 4,2 prosenttia vuoteen 2009 verrattuna –Vähittäiskulutuksessa nimellishinnat nousivat 4,5 prosenttia ja anniskelukulutuksessa 4,1 prosenttia Eniten nousivat keskioluen, väkevien viinien ja viinojen nimellishinnat Alkoholijuomien reaalihinnat ovat olleet nousussa vuodesta 2008 lähtien –Nousu johtuu osaltaan alkoholiveronkorotuksista vuosina 2008 ja 2009 –Reaalihinnat ovat edelleen noin 2,9 prosenttia matalammalla tasolla kuin alkoholiveronalennusta edeltävänä vuonna 2003 1.4.2015 5

6 Alkoholijuomien hintakehitys 2010. SVT Sosiaaliturva 2011. THL Tilastoraportti 20/2011. http://www.thl.fi/tilastot/alkoholinhintakehitys 1.4.2015 6


Lataa ppt "Alkoholijuomien hintakehitys 2010 Marke Jääskeläinen 1.4.2015 1."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google