Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Palautteenanto, puuttuminen ja puheeksi ottaminen:

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Palautteenanto, puuttuminen ja puheeksi ottaminen:"— Esityksen transkriptio:

1 Palautteenanto, puuttuminen ja puheeksi ottaminen:
Esimiesviestintä Palautteenanto, puuttuminen ja puheeksi ottaminen: keskustelutaito esimerkiksi alkoholin liikakäytön tai työpaikkakiusaamisen yhteydessä

2 Palautteenanto Työskentelyä koskevaa informaatiota
Suoraa/epäsuoraa Sanallista/kirjallista Tavoitteena vaikuttaa työtapoihin, -motivaatioon ja käyttäytymiseen

3 Hyvä palaute: Myönteinen 2. Selvitetään asia
1. Kerrotaan asia 2. Selvitetään asia 3. Lopussa muistutus hyvästä asiasta Kielteinen 1. Johdattelu asiaan 2. Esitä perusteet ja syyt 3. Ilmaise kielteinen viesti myönteiseen sävyyn 4. Päätä palaute myönteisesti

4 Huono palaute Naputtaminen Tiuskiminen Pikkuasioihin takertuminen

5 Puuttuminen Häiriötilanne työpaikalla: Esimerkkejä häiriötilanteista:
Edellyttää esimiehen välitöntä puuttumista Puuttumatta jättäminen voi olla syrjintää Häirintä voi tulla myös työyhteisön ulkopuolelta Esimerkkejä häiriötilanteista: Työpaikkakiusaaminen Sukupuolinen häirintä ja ahdistelu

6 Puheeksi ottaminen Varhaisen puuttumisen malli
Tietty määrä sairauspoissaoloja Tekemättömät työt Virheet, myöhästelyt Määritellään mahdollinen työkykyyn tai kuormittumiseen liittyvä ongelma Ratkaisu ja jatkotoimenpiteet

7 Ohjeet esimiehelle Muista purilainen Ota asiat puheeksi
Hymyile ja kiitä Ole asiallinen Älä syyllistä Ole jämpti


Lataa ppt "Palautteenanto, puuttuminen ja puheeksi ottaminen:"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google