Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit 23.5.2013 Elina Lehkonen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit 23.5.2013 Elina Lehkonen."— Esityksen transkriptio:

1 SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit 23.5.2013 Elina Lehkonen

2 Ryhmätyöskentely tuotokset – Millaisia mahdollisuuksia korkeakoululla ja/tai sinulla on opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opiskelukyvyn tukemiseen? The attitude and elements on courses that encourage to collaborate and co-operate with other students As much as possible: interaction in contact teaching at first year Courses that encourage to do exercises during the period: formative assessment Reasonable amount of workload on basic courses Planning courses to support different learners (within resources) Student advancement monitoring system Active teacher tutoring Tutors, mentors, buddysystems Inclusion to the scientific community from day 1 Human centric approach Today morning’s Merita’s talk for teachers and professors (school belonging)

3 Student supervision as needed everywhere Good balance between pampering and ”academic neglect” Message (Kenny in the morning), it’s not a shame to study (hard) Department doors open (not locked), problem in TUAS Environment with free access and open atmosphere Laskutupa – type learning to other subjects too Problem based learning Student Hubs Combined pormitories, students can live on campus

4 Personal follow-up of progress in studies One to one communication (e-mail, F2F), ”me” being proactive Personal communication with the students (face to face) Being friendly, smile, be polite Showing interest in students Having open doors Have the contact information easily available and up-to date Organizing social activities Events that developed personal skills Meaning events and courses outside the technical expertise Students’ own communities (guilds, clubs)

5 Having time to answer to the questions that the students have Try to be open and approachable to questions Involving the students in the development processes Active and interested teaching in exercise classes Multicultural competence (being open about staff language skills, to show that people/students in Aalto can/may use different languages Tolerance towards different students (learning styles, languages, personalities etc) Yhteisöllisyys (opiskelijoiden ja koko henkilöstön kautta) Yritän kannustaa opiskelijoita yhteistyöhön

6 Kurssien nivoutuminen toisiinsa ja työelämään = opintojen mielekkyys Opintojen ja tavoitteiden selkeys Opiskelijat tietävät missä ovat ja miksi ovat Huomioi hyvä suoritukset Ohjaan opiskelijoita aktiivisesti ja yksilöllisesti Kun kuulen ongelmista, otan selvää kuka voisi auttaa, enkä sivuuta Kysyn opiskelijoilta, miten menee Kuuntelen opiskelijoiden huolia Muista, että opiskelija on ihminen, lahjakas ihminen Ole kohtelias Tervehdi Osoita arvostus Kannusta Rohkaise Innosta Kehitän innostuneena innostavaa opetusta

7 Workshops for skills of life control Give support to student Encourage Listen Listening to students in their worries – understanding Group work Speak in exciting manner We make it the duty of all teaching staff to participate the course of some other teacher, to do all the things that are required from the students and pass the course. A reality check – how does it really feelt to be a student in Aalto.


Lataa ppt "SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit 23.5.2013 Elina Lehkonen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google