Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuSinikka Auvinen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
T U L I M M E S U O M E E N
2
SUOMALAINEN KAUPPA TARVITSEE KILPAILUA kaupan kansainväliset toimijat pitävät huolen kilpailusta toimivat ja kilpaillut kotimarkkinat (esim. Saksa) pitävät huolen toimijoiden kansainvälisestä kilpailukyvystä kansainvälistyminen luo kuluttajille uusia mahdollisuuksia
3
PT-KAUPAN KILPAILUYMPÄRISTÖ SUOMESSA pt-kauppa erittäin keskittynyttä kaavoitusjärjestelmä rajaa hypermarket-luokan tulijat pullonpalautusjärjestelmä kilpailua rajoittava kunnallinen päätöksenteko ei aina tasapuolinen sunnuntaiaukiolo vääristää kilpailua Alkon jakelumonopoli vääristää kilpailua
4
LIDL SUOMI AKTIVOINUT KILPAILUA MERKITTÄVÄSTI ensimmäiset 10 myymälää avattiin 29.8.2002 nyt 91 myymälää, ensi viikolla kaksi lisää uusi, erilainen päivittäistavarakonsepti
5
LIDL SUOMEN VAIKUTUKSET SUOMALAISILLE hintataso on laskenut kaikilla niillä paikkakunnilla, joilla toimimme (tutkitusti) valikoimat ovat laajentuneet merkittävästi elintarviketeollisuus kehittää uusia konsepteja investoinnit ovat pysyviä suorat ja välilliset työpaikat
6
KANSAINVÄLISTYMINEN ON MAHDOLLISUUS YRITYKSELLE, MIKÄLI … konsepti on selkeä, eikä usko siihen horju konsepti saa kuluttajat innostumaan resurssit riittävät oikeat ihmiset oikeilla paikoilla
7
MIKSI LIDL KASVAA MUITA NOPEAMMIN? vahva konsepti ja konseptiuskollisuus yksinkertainen ja selkeä toimintamalli litteä organisaatio, pseudoliiketoiminnan minimointi laadukkaat tuotteet Lidl on halpa! Aidosti ja koko valikoimalla.
8
KIITOKSET MIELENKIINNOSTA!
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.