Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kohti viittä konseptia

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kohti viittä konseptia"— Esityksen transkriptio:

1 Kohti viittä konseptia
/ TP

2 Konseptin toteutusaikataulu
Me ja yritykset Konseptin määrittäminen, sisältö- ja muotokriteerit tässä   Ideoiden toteuttamiskelpoisuuden tutkiminen ja yksityiskohtien lisääminen Tauko Muodon ideointi Väliyhteenveto ja alustan valinta 16.00 Huomiseen! Deadline: Yritykset tulevat huomenna to 13.3 klo 13 = toteutusaikaa tämä iltapäivä ja huomisaamusta max 45 min

3 Mikä konsepti on tässä? Tavoite: Ratkaisu valitsemaanne haasteeseen
Toteuttamiskelpoinen idea paketoituna konkreettiseen muotoon, joka tehdään ja lähetetään etukäteen yritykselle Kukin konsepti pitchataan kolmessa minuutissa, jolloin asiakkaalla on edessään 3-5 printtaamaansa konseptifilea Tavoite: Ratkaisu valitsemaanne haasteeseen = idean myyminen parhaassa mahdollisessa muodossa = luodaan 3-5 erilaista konseptia omissa projektiryhmissä

4 Konseptin informatiivinen sisältö
Synopsis: yhden kappaleen (viiden lauseen) pituinen tiivistetty kuvaus koko konseptista Haaste kuvattuna: Miten auttaa yritystä? Ratkaisu kuvattuna: Mihin ongelmaan tuo ratkaisun? Miten toteutettaisiin (aikaa toukokuun loppuun)? Miten lähiviikot 21 ja 22 käytetään hyödyksi? Mitkä ovat ratkaisun mahdolliset riskit?

5 Kaikissa konsepteissa oltava kuvia ja teksti
Värien vaikutus Fonttien tyyli ja koko Kuvat sisällöt, koot ja muodot Kontrastit ja harmoniat sekä sisällön että muodon kannalta Alustan valinta Yrityksen tulee saada konseptinne pointti jo ensivaikutelmasta!

6 Toteutustapa Esite = jokin printattava A4 -kokoinen file, jossa kuvia ja tekstiä molemmin puolin
Pdf PP One pager Padlet Konevaihtoehdot

7 Torstaiaamupäivä 13.3 Konseptien viimeistely julkaisumuotoon ja lähetys yrityksille Mitä pitchaus on? Pitchaus -harjoittelu koko ryhmän kanssa Tauko Pitchaus -harjoittelu omissa projektiryhmissä pareittain Pitchaukset esitetään koko ryhmälle Yhteenveto, tunnelmat Lounas Yritykset tulevat

8 Pitchaus lyhyesti Ensin väität jotain, sitten osoitat väitteesi todeksi Itse asian myyminen tapahtuu aina perusteluvaiheessa ja perusteluja on vain kahta sorttia 1. Tarina, anekdootti, metafora tai analogia 2. Tilasto, numero tai auktoriteetteihin vetoaminen Parhainta, jos yhdelle pointille yksi perustelu kummastakin ryhmästä VÄITÄ, PERUSTELE JA HAVAINNOLLISTA PUHUEN 3 MINUUTTIA! - Ei mitään tekstiä silmien edessä - Olennaista on, ettei kukaan keskeytä puhetta

9 Lähteet: S-postitse: Kulttuurituotannon lehtori, TeiniMINNO projektipäällikkö, MINNO® Innovaatiokoordinaattori Laura-Maija Hero


Lataa ppt "Kohti viittä konseptia"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google