Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuPirjo Karvonen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Suomen teiden kartoitus käyttäen DGPS ja murtoviivasuunnistusta GPS World February 1991
2
Johdanto vanha tiekartta digitoitiin 1:200 000 kartoista tarkkuus 200 m kuljetusliikkeet tarvitsevat paremman tarkkuuden reitin optimointiin FGS ja WGS84 ero: Pori –34 m lat ja 182 m lon
3
Järjestelmä tarkkuustavoite 10 m puut varjostaa satelliittejä Kompassi ja pyörien nopeus Muuten GPS Näyteväli 1 s Kiinteä vertailuasema
4
Reitin laskenta pelkkä GPS kun satelliittejä näkyvissä viimeinen GPS paikka alkuarvona murtoviivasuunnistukselle murtoviivasuunnistuksen virhe 1 % kumuloituneesta virheestä hyppäys kun siirrytään takaisin GPS navigointiin
5
Datan jälkikäsittely tunnetussa paikassa GPS vastaanotin kiinteän vastaanottimen virheet vähennettiin liikkuvan vastaanottimen luvuista (differentiaalikorjaus) WGS84 ja FGS välinen virhe korjataan samat satelliitit autossa ja vertailuasemassa
6
Koealueet Espoo, 3 päivää Myrskylä, 2 päivää Kaunispää, 3 päivää staattinen virhe 0,5 m x ja 1,7 m y
7
Datan jälkikäsittely murtoviivasuunnistusvirhe jaetaan koko välille ettei tule hyppäystä satelliittien jälleen näkyessä virhe ei muutu auton ollessa pysähdyksissä keskivirhe (Kaunispää) 3,4 m (x) ja 1,0 m (y) SA häirintä mukana
8
Tuloksia katve 4-10% Espoossa katve 3-5% Myrskylässä katkokset lyhytaikaisia toipuminen 3 s nopeus 60-70 km/h
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.