Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri"— Esityksen transkriptio:

1 Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Pekka Linna, CSC

2 Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuurityön esittely Toimintamallin työstäminen pienryhmissä Toimintamallin käsittely yhdessä Viitearkkitehtuurikäsittelyn päättäminen ja katsaus jatkoaskeliin

3 Viitearkkitehtuurityön tavoite
Tuottaa yhteinen käsitys opiskelijan ja opiskelijan prosesseista Rajallinen määrä pää- ja aliprosesseja Mahdollisesti vaihtoehtoisia malleja esimerkiksi pedagogiseen ja kasvatusfilosofiseen näkökulmaan liittyen Tämän käsityksen pohjalta mahdollista yhteisellä kielellä tunnistaa opiskelijan opiskelutyötä ja opettajan opetustyötä suoraan tukevat palvelut tarkastella tarjottua palveluvalikoimaa talon sisällä ja korkeakoulujen välillä tunnistaa päällekkäisyydet tunnistaa puutteet ja yhteiset kehittämiskohteet

4 Osallistujat Minkä tahojen olisi syytä osallistua
Mitkä toimijat korkeakouluissa? Mitkä sidosryhmät korkeakoulujen ulkopuolella ovat tärkeitä? Millä tavalla viesti työskentelystä saadaan oikeille tahoille Riittääkö viesti opintohallinnon ja tietohallinnon verkostojen kautta? Kuinka saadaan viesti ulkopuolisille sidosryhmille? Millä tavalla oikeat henkilöt saadaan mukaan työskentelyyn Millä tavalla osallistuminen tehdään houkuttelevaksi

5 Työskentelytavat Kuinka toimijoiden olisi hyvä kokoontua
Millä tiheydellä? Onko virtuaalityöskentely mahdollista? Millä tavalla dokumentteja olisi syytä käsitellä Helppo ja tehokas tapa työstää Millä tavalla dokumentteja kannattaa jakaa Kuinka perustettavan työryhmän olisi syytä viestiä toiminnastaan kertoa työstään ja sen etenemisestä hankkia tietoa korkeakouluista hankkia palautetta korkeakouluista

6 Työskentelyn tuki Millaista keskitettyä tukea työskentely edellyttää?
Dokumenttienhallinta, taustatiedon etsiminen, tiivistelmien tuottaminen, asioiden työstäminen eteenpäin, viestintä, tapaamisten valmistelu …? Mitä tehtäviä on mahdollista keskittää, mitä on syytä hajauttaa? Missä tehtävissä tarvitaan sisällöllistä asiantuntemusta ja minkä alan asiantuntemusta se olisi?


Lataa ppt "Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google