Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

AKL:n 40. Autokauppiaspäivät 26.3.2010 AKL/Pentti Rantala 1 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät Hilton Helsinki Kalastajatorppa Tiedotustilaisuus 26.3.2010 Autokauppa.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "AKL:n 40. Autokauppiaspäivät 26.3.2010 AKL/Pentti Rantala 1 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät Hilton Helsinki Kalastajatorppa Tiedotustilaisuus 26.3.2010 Autokauppa."— Esityksen transkriptio:

1 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät 26.3.2010 AKL/Pentti Rantala 1 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät Hilton Helsinki Kalastajatorppa Tiedotustilaisuus 26.3.2010 Autokauppa muuttuu jatkuvasti vai muuttuuko? Pentti Rantala Toimitusjohtaja, liikenneneuvos Autoalan Keskusliitto ry

2 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät 26.3.2010 AKL/Pentti Rantala 2 Autoalan haasteita 2002 Ryhmäpoikkeusasetus Autoverotus Henkilöstön kehittäminen AKL:n laatu- ja ympäristöohjelmat TES 2010 Ryhmäpoikkeusasetus Liikenteen verotus Henkilöstön osaaminen Toiminnan laatu Ympäristö- ja energia- asiat Työmarkkinoiden epävarmuus

3 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät 26.3.2010 AKL/Pentti Rantala 3

4 4 Lähde: TraFi

5 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät 26.3.2010 AKL/Pentti Rantala 5 Lähde: TraFi

6 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät 26.3.2010 AKL/Pentti Rantala 6 YhteensäBensiini Diesel 2006 179,3 180,0 175,9 2007 177,4 178,9 173,1 2008 163,1 166,5 159,5 2009 157,3 157,2 157,5 2010tammi 152,1 153,9 149,8 helmi 151,9 152,8 150,7 maalis huhti touko kesä heinä elo syys loka marras joulu Käytettynä tuodut (lähde: Tulli) 2008 195,6 205,1 188,5 2009 198,0 208,1 188,2 1-2/2010 196,0 209,9 187,3 Lähde:Trafi Ensi- rekis- teröi- tyjen henki- löauto- jen CO2- pääs- töt g/km

7 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät 26.3.2010 AKL/Pentti Rantala 7 Miten autokaupan toimintaympäristö on muuttunut? Kansallinen päätösvalta siirtynyt Brysseliin –Lait ja asetukset RPA Tuontiautot Autoverotus Polttoaineverotus Kuluttajalainsäädäntö Kilpailulainsäädäntö Ympäristöasiat Avoimet rajat

8 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät 26.3.2010 AKL/Pentti Rantala 8 Miten autokaupan toimintaympäristö on muuttunut? Internet –Kuluttajat tietävät enemmän ja voivat tehdä vertailuja Sosiaalinen media –July 2009 study from Forester Research: How much do you trust the following information sources? E-mail from people you know 77% Consumer ratings/reviews 67% Portals/search engines 50% Print newspapers 44% Social networking site site profiles from people you know 42% Online content sites 39% E-mail from a company or brand 28% Direct mail 25%

9 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät 26.3.2010 AKL/Pentti Rantala 9 I have a dream Suomessa ei ole autoveroa Valtio korvaa osittain veromuutosten aiheuttamat varastotappiot Valmistajat antavat sellaiset ehdot, että jälleenmyyjät voivat tehdä kohtuullisen taloudellisen tuloksen Jälleenmyyjillä on investointisuoja sopimuksien irtisanomisen varalta Kun automyynti parin-kolmen vuoden kuluttua ylittää 150.000 uuden henkilöauton vuosimyynnin, ala ei itse pilaa ansaitsemismahdollisuuksiaan Yrittäjien verotus kannustaa liiketoiminnan kehittämiseen ja investointeihin


Lataa ppt "AKL:n 40. Autokauppiaspäivät 26.3.2010 AKL/Pentti Rantala 1 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät Hilton Helsinki Kalastajatorppa Tiedotustilaisuus 26.3.2010 Autokauppa."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google