Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Miten laatutyö käynnistettiin? Helsingin yliopisto Sosiaalipsykologian laitos Jaana-Piia Mäkiniemi Mia Teräsaho Vopla-hankkeen työpaja 4.5.2006.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Miten laatutyö käynnistettiin? Helsingin yliopisto Sosiaalipsykologian laitos Jaana-Piia Mäkiniemi Mia Teräsaho Vopla-hankkeen työpaja 4.5.2006."— Esityksen transkriptio:

1 Miten laatutyö käynnistettiin? Helsingin yliopisto Sosiaalipsykologian laitos Jaana-Piia Mäkiniemi Mia Teräsaho Vopla-hankkeen työpaja 4.5.2006

2 1 Alkujärjestelyt Mitä tehtiin ennen varsinaista nykytilan kartoitusta? Mitä tehtiin ennen varsinaista nykytilan kartoitusta? keskustelut/konsultoinnit keskustelut/konsultoinnit tavoitteiden täsmentäminen tavoitteiden täsmentäminen rekrytointi rekrytointi verkkostrategiaan perehtyminen verkkostrategiaan perehtyminen aikaisempaan laatumateriaaliin perehtyminen aikaisempaan laatumateriaaliin perehtyminen

3 2 Nykytilan kartoittaminen Miten nykytilaa kartoitettiin? Miten nykytilaa kartoitettiin? Kartoittamalla laitoksella pidetyt verkkokurssit ja muut verkossa olevat oppimateriaalit Kartoittamalla laitoksella pidetyt verkkokurssit ja muut verkossa olevat oppimateriaalit Haastattelemalla opettajia Haastattelemalla opettajia Keskustelemalla laitoksen johtajan kanssa Keskustelemalla laitoksen johtajan kanssa

4 Nykytilan kartoittaminen Mitä kartoituksessa selvisi? Mitä kartoituksessa selvisi? Verkkoa käytetään eniten lähiopetuksen tukena ja tässä hyödynnetään esim. sähköpostia tai BSCW-oppimisalustaa. Verkkoa käytetään eniten lähiopetuksen tukena ja tässä hyödynnetään esim. sähköpostia tai BSCW-oppimisalustaa. Myös ns. monimuoto-opetusta, jossa on erilaisten verkkokeskustelujen- ja tehtävien lisäksi lähitapaamisia järjestetään (oppimisalustana WebCT). Myös ns. monimuoto-opetusta, jossa on erilaisten verkkokeskustelujen- ja tehtävien lisäksi lähitapaamisia järjestetään (oppimisalustana WebCT). Muutama verkkokurssi, jossa ei ollut lainkaan lähitapaamisia on myös järjestetty. Muutama verkkokurssi, jossa ei ollut lainkaan lähitapaamisia on myös järjestetty. Kokonaan verkossa tapahtuvaa opetusta toimivammaksi koetaan monimuotoinen verkko-opetus tai opetus, jossa verkko on lähiopetuksen tukena. Kokonaan verkossa tapahtuvaa opetusta toimivammaksi koetaan monimuotoinen verkko-opetus tai opetus, jossa verkko on lähiopetuksen tukena. Verkkokurssit koetaan lähiopetusta työläämmäksi tavaksi opettaa ja oppia. Verkkokurssit koetaan lähiopetusta työläämmäksi tavaksi opettaa ja oppia. Verkkokurssien opettajien vaihtuvuus on tällä hetkellä suurta. Verkkokurssien opettajien vaihtuvuus on tällä hetkellä suurta. Tiedekunnasta on saatavilla hyvin tukea ja sitä haetaan. Myös erilaisia koulutuksia on järjestetty tiedekunnan TVT-yksikön toimesta. Tiedekunnasta on saatavilla hyvin tukea ja sitä haetaan. Myös erilaisia koulutuksia on järjestetty tiedekunnan TVT-yksikön toimesta. Kartoituksen pohjalta laadittiin matriisi, jossa nykytila kuvataan seikkaperäisemmin. Kartoituksen pohjalta laadittiin matriisi, jossa nykytila kuvataan seikkaperäisemmin.

5 3 Laatutyön jatkaminen Mitä tehdään seuraavaksi? Mitä tehdään seuraavaksi? Nykytilan haasteiden syvällinen analysointi Nykytilan haasteiden syvällinen analysointi Laitostason laatukeskustelun järjestäminen Laitostason laatukeskustelun järjestäminen Opiskelijanäkökulman mukaan ottaminen Opiskelijanäkökulman mukaan ottaminen Tarkempien laatutavoitteiden määrittely Tarkempien laatutavoitteiden määrittely Laatumittareiden valinta ja muotoilu Laatumittareiden valinta ja muotoilu


Lataa ppt "Miten laatutyö käynnistettiin? Helsingin yliopisto Sosiaalipsykologian laitos Jaana-Piia Mäkiniemi Mia Teräsaho Vopla-hankkeen työpaja 4.5.2006."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google