Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset 17.11.2011 Katrina Vartiainen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset 17.11.2011 Katrina Vartiainen."— Esityksen transkriptio:

1 Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset 17.11.2011 Katrina Vartiainen

2 Välineet  videoneuvottelulaitteet  etäliikutettava kamera  zoomausmahdollisuus  nauhuri  dokumenttikamera (vain opettajalla)  tietokone  faksi  puhelin

3 Oppilaat Tavoitteena oppilaan autonomian tukeminen:  vastuuntunto  yhteistyökykyisyys  uskaliaisuus  omatoimisuus  pieniä tehtäviä alusta asti: laitteista huolehtiminen, kopiointi, apuopettajana toimiminen

4 Autonomiaan kasvattaminen  miten teen alakoulun oppilaasta itsenäisen mutta samalla sosiaalisen tiedonrakentajan?  oma kasvatus- ja opetusfilosofia  mitä pitäisi oppia, miten pitäisi oppia?  oppilaan tuntemus  - oppilaan mielipiteen kysyminen ja huomioiminen - oppilaan kertomien asioiden muistaminen - positiivisen palautteen antaminen ja kannustus hyvin tehdyn työn jälkeen  turvallisuudentunteen ja itseluottamuksen rakentaminen

5 Lähitapaaminen tärkeää * oppilaiden tapaaminen mieluiten opiskelun alussa *lähikontakti vaikuttaa myönteisesti opettajan ja oppilaan väliseen vuorovaikutukseen  edesauttaa luottamuksen syntymiseen

6 Autonomian lisääminen  oppiminen on oppijan aktiivista ja luovaa toimintaa  pois kirjasta, kirjan ulkopuolelle!  mielenkiinnon ja motivaation ylläpitäminen  verkko-oppimisympäristö avuksi  eriyttäviä tehtäviä mekaanisia tehtäviä niitä tarvitseville soveltavia tehtäviä edistyneemmille - osa oppilaista tietokoneilla, osa "lähiopetuksessa"  kaikille yksilöllisempää opetusta - parhaimmillaan haluavat jo kotona katsoa verkosta, mitä opettajalla on varattuna heille ;-)

7

8 Tavoitteena  vastuuntuntoinen ja itsenäiseen työskentelyyn pystyvä oppilas  luovat arviointitavat  oppilaat mukaan!  tavoitteena oppilas, joka nauttii kielellisten haasteiden ratkaisemisesta, osaa olla pienelläkin kielitaidolla luova, pystyy ratkaisemaan pieniä oppimiseensa liittyviä ongelmia, osaa ja uskaltaa kysyä apua ja selviää opetustilanteessa ilman opettajan jatkuvaa läsnäoloa.


Lataa ppt "Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset 17.11.2011 Katrina Vartiainen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google