Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Pilottihankkeiden onnistumiset, hankaluudet ja opinpaikat Veronika Honkasalo 19.5.2011.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Pilottihankkeiden onnistumiset, hankaluudet ja opinpaikat Veronika Honkasalo 19.5.2011."— Esityksen transkriptio:

1 Pilottihankkeiden onnistumiset, hankaluudet ja opinpaikat Veronika Honkasalo 19.5.2011

2 Millä mielellä lähdettiin liikkeelle? 1)Mitä tuli kirjattua?  Hyvien käytäntöjen kokoaminen yhteen.  Verkostoituminen.  Osaamisen kehittäminen  Työkalujen mallintaminen. 2) Mitä tuli tehtyä?  Kouluttaminen.  Verkostoituminen.  Ohjelmatyö. 3) Mitä jäi toteuttamatta?  Pysyvien käytäntöjen luominen.  Enemmän konkretiaa, menetelmiä, taikatemppuja.

3 ….3) Mitä jäi toteuttamatta?  Monessa kunnassa kehittämistyö jäi pintaraapaisun tasolle -> johdon sitouttaminen.  Tiedottaminen, monitoimijainen yhteistyö.  Kehittämistyö koski talotyötä. Missä muualla voi toteuttaa nuorten dialogin tukemista ja rasisminvastaista työotetta?

4 Onnistumiset  Tutkijat  Kunnat lähtivät mukaan suuremmalla innolla kuin osattiin arvioida.  Strategioiden ja ohjelmatyön syvällinen päivittäminen ja kehittäminen.  Innostuneet yksilöt.  Osallistujat  Verkostoituminen.  Asioista keskustelu.  Yhteisesti jaetut arvot.  Yhteiset  Mutkaton yhteistyö tutkimuksen ja kentän kanssa. Positiivinen asenne tutkimusta kohtaan, positiivinen asenne työn kehittämistä kohtaan.

5 Hankaluudet  Tutkijat  Miten ohjata, neuvoa, tukea ilman että holhoaa normatiivisesti?  Miten ottaa nuorten näkökulma mukaan nuorisotyön kehittämiseen? Mitä tarkoittaa ”nuorten ääni”? (Esimerkki. Eriytetyn työn tarpeellisuus).  Miten tavoittaa niiden nuorten näkökulma, jotka eivät ole nuorisotyön piirissä?  Kanssatutkijuus ja -asiantuntijuus. Vaikka asiantuntijuutta pyritään antamaan hankkeeseen osallistuneille nuorisotyöntekijöille ja ammattilaisille, vastaus on usein: ”Päätä sä, olet tämän alueen asiantuntija ja tutkija” -> Onko kyse vastuunpakoilusta?-> Yksinäinen tutkijuus.  Tutkijan ja työntekijän välineet työn kehittämisessä eivät välttämättä ole samat, esim. kirjoittaminen.  Koko organisaation sitouttaminen.  Osallistujat  Yksinäistä puurtamista.  Tiedonkulku.  Miten edetä sanoista tekoihin? (erityisesti monikulttuurisuus).  Kehittämistyön kuormittavuus.

6 …hankaluudet  Osallistujat  Kehitetäänkö nuorille vai nuorten kanssa?  Hankkeiden näkymättömyys-> kaikki eivät olleet tietoisia hankkeiden olemassaolosta.  Yhteiset  Parempi tiedottaminen hankkeista.  Johdon sitouttaminen hankkeisiin.  Sulavampi tiedonkulku kentän ja tutkijoiden välillä.  Liikaa kuntia.  Yhteinen kieli.  Kehittämistyön jatkuvuus.

7 Opinpaikat  Suurempi alkuräjähdys.  Selkeämpi tiedottaminen.  Koko organisaation sitouttaminen (erit. johto).  Nuorten näkemykset.  Tutkijan roolin määrittäminen.  Kanssatutkijuus.  Miten huolehditaan jo alussa siitä, että kehittämistyö jatkuu hankkeen loputtua?


Lataa ppt "Pilottihankkeiden onnistumiset, hankaluudet ja opinpaikat Veronika Honkasalo 19.5.2011."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google