Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

OPPILAS LUOKKAHUONEESSA. Mikä vaikuttaa oppimiseen? O Fyysinen oppimisympäristö ja opetusmateriaali O Motivaatio O Emootiot O Opettajan pedagogiset valinnat.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "OPPILAS LUOKKAHUONEESSA. Mikä vaikuttaa oppimiseen? O Fyysinen oppimisympäristö ja opetusmateriaali O Motivaatio O Emootiot O Opettajan pedagogiset valinnat."— Esityksen transkriptio:

1 OPPILAS LUOKKAHUONEESSA

2 Mikä vaikuttaa oppimiseen? O Fyysinen oppimisympäristö ja opetusmateriaali O Motivaatio O Emootiot O Opettajan pedagogiset valinnat O Tukeeko opettajan opetustapa oppilaan oppimistyyliä? O Oppimisen itsesäätelytaidot (oppilaan metakognitiiviset taidot) O Ryhmädynamiikka ja ryhmäkoko

3 Oppilas luokkahuoneessa opetuskäytännön kannalta O Miten erilaiset oppimistyylit huomioidaan luokassa? O Miten erilaiset oppilaat on huomioitu pedagogisesti luokassa? O Miten oppiminen näkyy luokkatyöskentelyssä? O Millaisia oheistoimintoja oppilas tekee oppitunnin aikana?

4 Miten erilaiset oppimistyylit huomioidaan luokassa? UBIKOtiia O Erilaisten oppimistyylien huomioiminen oli vaihtelevaa O Luokkakohtaisia eroja paljon; opettajan tietotaito erilaisista oppimistyyleistä ja oppilastuntemus O Opettajan sensitiivisyys O Visuaalinen, auditiivinen, kineettinen, verbaalinen oppiminen O Perinteiset esitystavat; liitutaulu, kirjat yms O TVT opetustavat; dataprojektori, älytaulu, iPad, dokumenttikamera, tietokone yms O Suurin ero tvt:n käytössä: opettajan ja oppilaan valmiudet O Oppilaiden sijoittaminen luokkiin (ikä, taitotaso) O HOJKS = henkilökohtainen opetuksen järjestämistä koskeva suunnitelma O Tuki- ja erityisopetus (tehostetun tuen portaat)

5 Miten erilaiset oppilaat on huomioitu pedagogisesti luokassa? joonas O Luokan istumajärjestys; oppilaiden sijoittaminen luokassa on mietitty O Erilaiset opetusmateriaalit; mukautetut oppikirjat, apuvälineet O Koulunkäyntiavustaja O UBIKO:n opetustilat O Tukiopetus O Luokkakoko ja luokkajako (integrointi)

6 Millaisia oheistoimintoja oppilas tekee oppitunnin aikana? tuomas O Kun keskittyminen herpaantuu… - Tuolilla heiluminen ym levoton liikehdintä - Esineiden räplääminen - Kynien teroittaminen - Kaverille puhuminen - Lappujen lähettäminen - Kellon tarkkailu - Piirteleminen - Tunnin aiheesta poikkeavaa toimintaa (Oman kirjan lukemista matikan tunnilla) O Riippuen oppilaasta oheistoiminnat voivat tukea keskittymistä

7 Miten oppiminen näkyy luokkatyöskentelyssä? pia O Oppimista tapahtuu… O Opettajajohtoisesti O Vertaisryhmässä O Itsenäisesti O Ongelmanratkaisu; onnistumisen tunne O Oppilailla erilaisia tapoja ilmaista oppimista O Onnistumisen tunteen jakaminen ulospäin tai sisäänpäin


Lataa ppt "OPPILAS LUOKKAHUONEESSA. Mikä vaikuttaa oppimiseen? O Fyysinen oppimisympäristö ja opetusmateriaali O Motivaatio O Emootiot O Opettajan pedagogiset valinnat."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google