Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

FUNIMA Finnish Universities International Marketing and Admissions Helsingin yliopisto Rebekka Niskanen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "FUNIMA Finnish Universities International Marketing and Admissions Helsingin yliopisto Rebekka Niskanen."— Esityksen transkriptio:

1 FUNIMA Finnish Universities International Marketing and Admissions Helsingin yliopisto Rebekka Niskanen

2 Miksi FUNIMA? Kansainvälisen hakuprosessin haasteet on koettu hyvin samanlaisiksi Suomen yliopistoissa Helsingin yliopisto pilotoi vuosina 2005 ja 2006 OPM:ltä saamallaan rahoituksella kansainvälisten hakoijoiden sähköistä hakujärjetelmää Pilotoinnista saatujen hyvien kokemusten tuloksena 16 yliopistoa päätti lähteä mukaan hankkeeseen, jolle saatiin rahoitus vuosille 2007-2009

3 Mukana 16 yliopistoa Oulun yliopisto Lapin yliopisto Vaasan yliopisto Jyväskylän yliopisto Tampereen yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Turun yliopisto Turun kauppakorkeakoulu Lappeenrannan teknillinen yliopisto Joensuun yliopisto Kuopion yliopisto Taideteollinen yliopisto Sibeliusakatemia Helsingin kauppakorkeakoulu Svenska handelshögskolan Helsingin yliopisto

4 Tavoitteet Laadukkaiden kansainvälisten opiskelijoiden tavoittaminen Suomalaisten yliopistojen kilpailukyvyn edistäminen opiskelijarekrytoinnissa Haku- ja valintaprosessin tehostaminen toimintakäytäntöjä ja hakukriteerejä yhtenäistämällä Hakijoiden palvelun ja asiakashallinnan tehostaminen Rekrytoinnin ja markkinoinnin terävöittäminen Hakuviestinnän kehittäminen Päällekkäisen työn vähentäminen, synergiaedut Yhtenäisen tilastotiedon tuottaminen

5 Keskitetyn palvelun rooli markkinoinnissa ja hakuprosessissa hakujärjestelmä hakujärjestelmään liittyvä neuvonta hakemusten ja liitteiden esikäsittely yhtenäinen tilastotieto hakijoista asiakashallinta: CRM-rekisteri ja mahdollisuus asiakaspalveluun markkinointi

6 Ydinosaaminen Markkinointi- ja viestintäosaaminen Järjestelmäosaaminen Hakujärjestelmäosaaminen CRM-osaaminen Hakemusten esikäsittelyyn liittyvä osaaminen Todistusten oikeellisuuden erityisosaaminen Kielitaidon todentaminen Korkeakoulukelpoisuus Kehittämis- ja markkinointitarkoituksia palveleva yhtenäinen tilastotieto

7 Esikäsittelyn tarjoamat palvelut Hakemusten täydennyspyynnöt Kielitaidon varmennus Todistusliitteiden arviointi Kelpoisuus Oikeellisuus Sähköisen hakujärjestelmän kehittäminen ja ylläpito  Hakemukset siirtyvät akateemiseen arviointiin

8 Hakujärjestelmän pilottiyliopistot Hakujärjestelmä käytössä Helsingin yliopistossa Kesäkuun alussa tullaan valitsemaan 2-3 pilottiyliopistoa hankkeeseen

9 WWW-sivusto keskeisessä roolissa Markkinointiin ja hakuprosessiin liittyvä tieto tullaan keskittämään osoitteeseen: www.universityadmissions.fi

10 Palvelu tarjoaa tietoa Hakijoille tietoa yliopistoista (www-sivut ja muu viestintä) tietoa Suomen koulutusjärjestelmästä (www-sivut ja muu viestintä) tietoa hakukohteista ja hakukriteereistä keskitetyn hakujärjestelmän ja hakijaneuvonnan Hakijoista yliopistoille -haku- ja valintaprosessia varten -kehittämisen välineeksi -päätöksenteon tueksi -vertailtavuuden kehittämiseksi OPM:lle työnantajille tietoa tulevista osaajista medialle poliittisille päättäjille

11 Lisätietoa Projektipäällikkö Sini Saarenheimo sini.saarenheimo@helsinki.fi puh: 050-502 4965 Suunnittelija Minna Passi minna.passi@helsinki.fi puh: 09-191 21606


Lataa ppt "FUNIMA Finnish Universities International Marketing and Admissions Helsingin yliopisto Rebekka Niskanen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google