Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuElsa Tikkanen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Liikuntakasvatus / NU09 2009-2010 JN
2
Lapsi oppii tuntemaan oman kehonsa Hän joutuu vastatusten fyysisten kykyjensä kanssa ja muodostaa itsestään kuvan Zimmer, R. 2002. Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.
3
Lapsi puuhaa ja leikkii muiden kanssa ja pelaa heitä vastaan Hän sopii asioista muiden kanssa, antaa periksi ja vie oman tahtonsa läpi Zimmer, R. 2002. Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.
4
Tuotoksellinen tarkoitus tai merkitys Lapsi tekee, suorittaa itse omalla kehollaan jotain (esim. käsillä seisonta, tanssiminen) Zimmer, R. 2002. Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.
5
Ilmaiseva tarkoitus tai merkitys Liikkeillään lapsi ilmaisee, elää ja mahdollisesti työstää tunteitaan ja tuntemuksiaan Zimmer, R. 2002. Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.
6
Vaikutuksellinen tarkoitus tai merkitys Liikkuessaan lapsi kokee erilaisia tunteita, kuten mielihyvää, iloa, uupumusta ja energisyyttä Zimmer, R. 2002. Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.
7
Tutkiva tarkoitus tai merkitys Lapsi oppii tuntemaan esineellisen ja kolmiulotteisen ympäristönsä, hän joutuu käsittelemään esineitä ja laitteita sekä niiden ominaisuuksia Hän sopeutuu ympäristön vaatimuksiin, mutta sopeuttaa myös ympäristön itseensä Zimmer, R. 2002. Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.
8
Vertaileva tarkoitus tai merkitys Lapsi vertaa itseään muihin, ottaa mittaa muista ja kilpailee muiden kanssa Samalla hän oppii käsittelemään voittamista ja kestämään häviämistä Zimmer, R. 2002. Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.
9
Mukautuva tai sopeutuva merkitys tai tarkoitus Lapsi sietää rasituksia, oppii tuntemaan fyysiset rajansa ja nostamaan suoritustasoaan Hän sopeutuu itse asettamiinsa tai muiden asettamiin vaatimuksiin Zimmer, R. 2002. Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.