Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Mainoselokuvalle tyypillistä Korkeat kustannukset pituuteen/kestoon nähden Täysin manipuloitu tilanne esitetään ikään kuin se olisi realismia/totta – erona.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Mainoselokuvalle tyypillistä Korkeat kustannukset pituuteen/kestoon nähden Täysin manipuloitu tilanne esitetään ikään kuin se olisi realismia/totta – erona."— Esityksen transkriptio:

1 Mainoselokuvalle tyypillistä Korkeat kustannukset pituuteen/kestoon nähden Täysin manipuloitu tilanne esitetään ikään kuin se olisi realismia/totta – erona journalismiin, joka hyväksyy taltioitavaksi todellisuuden Vaatimus: pitää olla 10 – 100 ihmistä käytössä tarkkaan sovittuna aikana Pitää luoda esim. mielikuva toisesta vuodenajasta tai vuorokaudenajasta rakennettuun miljööseen Kuvauspaikka pitää olla täysin hallinnassa (vaikka se olisi ”julkinen”) Liittyminen kampanjaan vaatii, että videotuotanto aloitetaan kuukausia ennen esitystä

2 TV-mainoksen tuottaminen:tapaus SM-hiihto Tarjouspyyntö ja tarjouskilpailu syyskuussa Kuvaus marraskuussa Mainos esitetään tammikuussa Aihe: SM-hiihtokilpailut Vantaalla Pituus 20 sekuntia

3 Mitä siinä pitää olla? SM-hiihto on yleisöä innostava tapahtuma Sinne on helppo tulla (Vantaalle) Siellä on lunta Mainoksen kustantajat (sponsorit) vilahtavat kuvassa

4 Miksi neljö kuukautta ennen? Mainokseen saadaan tähti, hiihtosankari, joka on hyvin rajallisen ajan käytettävissä marraskuussa Joulukuussa ei kukaan ehdi (pyhät, harjoitusleirit ym.) Tuotannosta on annettava alustava demo ennen joulua Mainos hyväksytään eri versioista joulun ja Uuden vuoden välisenä aikana

5 Tuottajan riski ja vastuu Asiakas (kisaorganisaatio) haluaa vain tietää, että mainos valmistuu ja esitetään Tuottaja tarjoaa tuotannon sitovassa tarjouksessa tiettyyn hintaan (vain yksi hinta), jonka jälkeen vastaa kaikesta – ei tarjoudu ”yrittämään” tuotantoa vaan tekemään (voi vain kuvitella, mitä taloudellista haittaa asiakas voi esittää, jos mainosta ei saada)

6 Tuottajan yleiset riskit Onko marraskuussa (kuvaukset) lunta ja latu sekä valoa esiintyvää urheilutähteä varten? Onko lumikone, jos lunta ei sada? On riitävän kylmä, jotta keinolumi pysyy? Pitääkö mennä sinne, missä lunta varmasti on eli Lappiin tai Kuusamoon?

7 Elokuvakerronnan osaaminen Mikä on mainoksen syntaksi ja kielioppi (esim. montako esitettävää kohtausta) Kuvallinen realismi / draamallinen fiktio Selostaja vai esiintyjän puhe Musiikki ym.äänimatto Mitä asiakas voi sanoa näistä? Ei ennen tarjouksen tekemistä juuri mitään? Mestarihiihtäjä tekee yhden päivän aikana lähes mitä pyydetään? + mahdollinen varapäivä

8 Ratkaisu: Tikkurila - Hakunila Vantaan Liikenne ja Vantaan Energia tulivat rahoittajiksi Vantaan sisäistä liikennettä esitetään Tikkurilan asemalta Hakunilan urheilupuiston tekninen henkilökunta lupasi keinolunta ja näytti tilapäisen ladun paikan > Hiihtokilpailun yleisöä saapuu junalla ja jatkaa bussilla. Sitten hurrataan hiihtäjille kilpailupaikalla.


Lataa ppt "Mainoselokuvalle tyypillistä Korkeat kustannukset pituuteen/kestoon nähden Täysin manipuloitu tilanne esitetään ikään kuin se olisi realismia/totta – erona."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google