Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuPekka Ketonen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
ASIANTUNTIJUUS & OPINNÄYTETYÖ Työelämän asiantuntijuutta ei voi määritellä yksilön prosessina vaan oleellista on se, että yksilö osaa suhteuttaa oma osaamisensa yhteisön muiden jäsenten osaamiseen ja muiden yhteisöjen osaamiseen Työelämälähtöisessä opinnäytetyössä tunnistetaan yhdessä työelämän asiantuntijoiden kanssa kehittämiskohteet
2
ASIANTUNTIJUUS & OPINNÄYTETYÖ Työelämälähtöisessä opinnäytetyössä keskeistä on jaettu asiantuntijuus, jossa Opiskelija harjaantuu ongelmanasettelussa, soveltaa koulutuksensa aikana oppimiaan tietoja ongelman rajaamiseen ja ratkaisemiseen sekä arvioi saamiaan tuloksia kriittisesti ASIANTUNTIJAKSI OPPIMINEN Opinnäytetyöt tehdään työelämäkontekstissa, jossa tiimissä opiskelijan kanssa työskentelevät opettajat ja työelämäohjaajat
3
ASIANTUNTIJUUS & OPINNÄYTETYÖ (Engeström 2001 & Lambert 2004) Asiantuntijuus voidaan nähdä organisaatioiden (työelämä & amk) kykynä ratkaista ongelmia yhdessä Ekspansiivinen oppiminen –yksilön ja toimintajärjestelmien (työelämä & amk) oppiminen yhdistyy –muodostuu uusia rajoja ylittäviä yhteistyön ja vuorovaikutuksen muotoja ja uudenlaisia toimintamalleja Opinnäytetyön tekeminen mahdollistaa työelämän ja ammattikorkeakoulun toimijoiden välille toimintatapoja, jotka vahvistavat kaikkien toimijoiden asiantuntijuutta
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.