Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KDK:n asiakasliittymän pilotointi yleisen kirjaston näkökulmasta – kokemuksia alkutaipaleelta 4.11.2010 Palvelujohtaja Ulla-Maija Maunu, Turun kaupunginkirjasto-Varsinais-Suomen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KDK:n asiakasliittymän pilotointi yleisen kirjaston näkökulmasta – kokemuksia alkutaipaleelta 4.11.2010 Palvelujohtaja Ulla-Maija Maunu, Turun kaupunginkirjasto-Varsinais-Suomen."— Esityksen transkriptio:

1 KDK:n asiakasliittymän pilotointi yleisen kirjaston näkökulmasta – kokemuksia alkutaipaleelta 4.11.2010 Palvelujohtaja Ulla-Maija Maunu, Turun kaupunginkirjasto-Varsinais-Suomen maakuntakirjasto

2 KDK:n asiakasliittymän pilotointi yleisen kirjaston näkökulmasta – kokemuksia alkutaipaleelta Opetus- ja kulttuuriministeriön kirjastopäivät 2010 Palvelujohtaja Ulla-Maija Maunu, Turun kaupunginkirjasto

3 Taustaa Opetus- ja kulttuuriministeriön kirjastopäivät 2010 Palvelujohtaja Ulla-Maija Maunu, Turun kaupunginkirjasto  Kirjastojärjestelmän uudistaminen  Aikataulu :tuotantojärjestelmän vaihto Axiell Auroraksi toukokuussa 2011, asiakasliittymän on vaihdettava sitä ennen  Turussa kulttuurilautakunnan päätös, että ensisijainen asiakasliittymä on KDK-asiakasliittymä  Muut Vaski-kunnat (sekä nykyiset että liittyvät) ovat valtuuttaneet Turun tekemään hankinnat

4 Tähän mennessä tapahtunutta Opetus- ja kulttuuriministeriön kirjastopäivät 2010 Palvelujohtaja Ulla-Maija Maunu, Turun kaupunginkirjasto  Pilotointi alkanut syyskuussa, yksi lähikoulutus järjestetty  Turku pilotoi Axiell-kirjastoja ja Finmarcia  Avoimien rajapintojen saanti on ollut ongelma  Rakennetta mietitty ja suunniteltu ilman rajapintoja

5 Ongelmia Opetus- ja kulttuuriministeriön kirjastopäivät 2010 Palvelujohtaja Ulla-Maija Maunu, Turun kaupunginkirjasto  Rajapinnat – onko suljettujen rajapintojen vaaliminen enää nykyaikaa? (vrt. Linux yms.)  Formaattiongelma :  Pilotointi Finmarcilla, käyttöönotto Marc21:lla -> aikataulut  Primo –käyttäjänä ei aikaisemmin ole ollut yleisiä kirjastoja  Julkaisualustan puuttuminen  Yleinen kirjasto hyvin erityyppinen kuin muut mukana olevat organisaatiot (laaja, kirjava käyttäjäkunta, hakuominaisuuksien lisäksi tarvitaan paljon nostoja, suosituksia, elämyksellisyyttä)

6 Toiveita Opetus- ja kulttuuriministeriön kirjastopäivät 2010 Palvelujohtaja Ulla-Maija Maunu, Turun kaupunginkirjasto  Järjestelmätoimittajalta avoimuutta ja yhteistyöhalua  Kansalliskirjastolta vahvaa tukea ja panostusta Olemme paljon vartijoina!


Lataa ppt "KDK:n asiakasliittymän pilotointi yleisen kirjaston näkökulmasta – kokemuksia alkutaipaleelta 4.11.2010 Palvelujohtaja Ulla-Maija Maunu, Turun kaupunginkirjasto-Varsinais-Suomen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google