Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK)

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK)"— Esityksen transkriptio:

1 SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK)
Kaisu Myrskyranta Toukokuu 2013 Tampereen ammattikorkeakoulu Sosiaalialan ko / sosiaalinen kuntoutus

2 TUTKIMUS Tavoite: Selvittää miten Varustamo-hankkeen vertaisohjaajat ovat kokeneet sosiaalisen median toimivan vertaisohjauksen välineenä Tutkimuksen aineisto: teemahaastattelu, Wiki-sivustojen tekstit Pääteemat: Sosiaalisen median välineet, kirjoittaminen kommunikaatiokeinona sekä sosiaalinen media ohjausympäristönä

3 SOSIAALISEN MEDIAN VÄLINEET
Facebook (chatit sekä yksityisviestit) Irc-galleria (keskustelufoorumi ja kyselyt) Blogi

4 KIRJOITTAMINEN KOMMUNIKAATIOKEINONA
Toimiva väline ohjaajalle ja nuorelle - osallistuminen - ohjaajan kokemattomuus - vaikeat ohjaustilanteet

5 KIRJOITTAMINEN KOMMUNIKAATIOKEINONA
Haasteita - tunteiden ilmaiseminen - viestien tulkinta - kielenkäytön merkitys

6 SOSIAALINEN MEDIA OHJAUSYMPÄRISTÖNÄ
Ohjausympäristön haasteita: - vuorovaikutus hidasta - kasvottomuus - nuoren tavoittaminen - oikean välineen löytäminen - tunnistettavuus - ympäristön muuttuminen

7 SOSIAALINEN MEDIA OHJAUSYMPÄRISTÖNÄ
Ohjausympäristön hyödyt - nuorten osallistuminen ohjaukseen - ohjausympäristö koettiin turvalliseksi - nuorelle tuttu ympäristö - täydentää kasvotusten tapahtuvaa ohjausta - väline ei ole paikkaan sidottu

8 Pähkinänkuoressa Sosiaalisen median toimimiseen vertaisohjauksen välineenä vaikuttavat: ohjattavan ja ohjaajan tavoitettavuus, ohjattavan ja ohjaajan kyky kommunikoida kirjoittamalla, viestien tulkinnanvaraisuus sekä ohjaajan valmiudet käyttää välinettä turvallisesti.

9 Kiitos!


Lataa ppt "SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK)"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google