Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMaija-Leena Rantanen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
SOSIAALINEN MEDIA VERTAISOHJAUKSEN VÄLINEENÄ Opinnäytetyö (AMK)
Kaisu Myrskyranta Toukokuu 2013 Tampereen ammattikorkeakoulu Sosiaalialan ko / sosiaalinen kuntoutus
2
TUTKIMUS Tavoite: Selvittää miten Varustamo-hankkeen vertaisohjaajat ovat kokeneet sosiaalisen median toimivan vertaisohjauksen välineenä Tutkimuksen aineisto: teemahaastattelu, Wiki-sivustojen tekstit Pääteemat: Sosiaalisen median välineet, kirjoittaminen kommunikaatiokeinona sekä sosiaalinen media ohjausympäristönä
3
SOSIAALISEN MEDIAN VÄLINEET
Facebook (chatit sekä yksityisviestit) Irc-galleria (keskustelufoorumi ja kyselyt) Blogi
4
KIRJOITTAMINEN KOMMUNIKAATIOKEINONA
Toimiva väline ohjaajalle ja nuorelle - osallistuminen - ohjaajan kokemattomuus - vaikeat ohjaustilanteet
5
KIRJOITTAMINEN KOMMUNIKAATIOKEINONA
Haasteita - tunteiden ilmaiseminen - viestien tulkinta - kielenkäytön merkitys
6
SOSIAALINEN MEDIA OHJAUSYMPÄRISTÖNÄ
Ohjausympäristön haasteita: - vuorovaikutus hidasta - kasvottomuus - nuoren tavoittaminen - oikean välineen löytäminen - tunnistettavuus - ympäristön muuttuminen
7
SOSIAALINEN MEDIA OHJAUSYMPÄRISTÖNÄ
Ohjausympäristön hyödyt - nuorten osallistuminen ohjaukseen - ohjausympäristö koettiin turvalliseksi - nuorelle tuttu ympäristö - täydentää kasvotusten tapahtuvaa ohjausta - väline ei ole paikkaan sidottu
8
Pähkinänkuoressa Sosiaalisen median toimimiseen vertaisohjauksen välineenä vaikuttavat: ohjattavan ja ohjaajan tavoitettavuus, ohjattavan ja ohjaajan kyky kommunikoida kirjoittamalla, viestien tulkinnanvaraisuus sekä ohjaajan valmiudet käyttää välinettä turvallisesti.
9
Kiitos!
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.