Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason."— Esityksen transkriptio:

1 Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason kartoitus + tuki ryhmän koko mielekäs heti omakohtainen kokeilu 2.Ryhmän muotoutuminen alkaa… ryhmän pelisäännöt (yht. toim.) yhteinen kieli ja käsitteet sisällöllisesti ja teknisesti 3.Harjoitteluvaihe (tuettu, kanssaopiskelijat, PBL-periaatteella) ryhmäytyminen tiivistyy opettajan herkkyys ja reaktiokyky - mahd. yksilön huomioimisen tasot 4.Varsinainen työskentely alkaa ohjaajan rooli muuttuu, sis. rooli kasvaa tekn. tuen tarve vähenee lähitapaamisia TieVie –koulutuksen lähiopetuspäivät Espoossa 4.10.2001 – Ryhmä 4:n ryhmätyöt

2 Verkkokurssin rakentamisen vaiheet II Vuorovaikutus -mikä on vuorovaikutuksen tavoite -resurssit, mm. aika -ketkä mukana vuorovaikutuksessa (minkä osan tavoitteesta hoitavat) I Verkkoympäristön pedagoginen suunnittelu (VEPSU) -oppimiskäsitysten näkyväksi tekeminen --> vaikuttaa ”moneen” -kohderyhmä -> opiskelija-analyysi III Verkkokurssin hallintokäytäntöjen laatiminen IV Opisk. arvioinnin toteuttaminen TieVie –koulutuksen lähiopetuspäivät Espoossa 4.10.2001 – Ryhmä 4:n ryhmätyöt

3 Verkkokurssien toteuttamisessa tarvittavia toimintoja ja asioita Sisällön tuottajat -yhteistyö & asiantuntijat esiin -verkkotekstin tuottaminen! (taitokurssi) -resursseja Tekninen tuki -alustan valinta ja kehittäminen -kieli yhteistä -lisää resursseja Ohjaus ja opastus -koulutusta ja resursseja -pedagoginen puoli mukaan -kilpailu -tekijänoikeudet -keneltä pyydetään apua? -eriytynyt tekninen tuki -yhteistyöhenkilöt -johdon motivointi TieVie –koulutuksen lähiopetuspäivät Espoossa 4.10.2001 – Ryhmä 4:n ryhmätyöt

4 1.Päämäärät ja tavoitteet -toimintaympäristö- resurssit -kokemukset- tuoreet näkemykset mukaan -sitouttaminen 2. Oppimisen arviointi -arviointi -palaute (molempiin suuntiin – eri tahot) -arvostelu 3. Rakenne 4. Opetusmenetelmät ja sisältökomponentit Mikä verkkoon siirryttäessä muuttuu? Ryhmätyö jonka otsikosta ei päästy yksimielisyyteen väliarvioinnit -> helppo työstettävyys (tilasto-ohjelmat TieVie –koulutuksen lähiopetuspäivät Espoossa 4.10.2001 – Ryhmä 4:n ryhmätyöt


Lataa ppt "Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google