Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Elintarvikeyrittäjyyden kehittämisen hankeseminaari 21.-22.11.2006 Joensuu Katsaus Ruoka-Suomen vuoden 2006 toimintaan Kirsi Viljanen, Ruoka-Suomi – teemaryhmä,

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Elintarvikeyrittäjyyden kehittämisen hankeseminaari 21.-22.11.2006 Joensuu Katsaus Ruoka-Suomen vuoden 2006 toimintaan Kirsi Viljanen, Ruoka-Suomi – teemaryhmä,"— Esityksen transkriptio:

1 Elintarvikeyrittäjyyden kehittämisen hankeseminaari 21.-22.11.2006 Joensuu Katsaus Ruoka-Suomen vuoden 2006 toimintaan Kirsi Viljanen, Ruoka-Suomi – teemaryhmä, MMM

2 3143 elintarvikeyritystä, joista: 91% pieniä, alle 20 hlöä työllistäviä pk-yrityksissä km. 2,8 henkeä/yritys hieman yli 60% yrityksistä leipomot, teurastus ja lihanjalostus, vihannesten, hedelmien ja marjojen jalostus –toimialoilla yrityksistä eniten Uudellamaalla, Varsinais- Suomessa, Satakunnassa ja Pohjois- Pohjanmaalla lähes 77 % yrityksistä sijaitsee maaseuduksi luokiteltavalla alueella

3 Uusi Ruoka-Suomi -teemaryhmä: 1.1.2006- 31.12.2008 tavoitteena: omalta osaltaan tukea ja edistää suomalaista elintarvikealan pk-yrittäjyyttä alan kehittymisessä kilpailukykyisemmäksi, monipuolista osaamista hyödyntäväksi ja kuluttajalähtöisten laatutuotteiden tuottajaksi osa Maaseutupolitiikan yhteistyöryhmän kokonaisuutta

4 Keskeiset toiminnot vuonna 2006: pk-elintarvikealan imago- ja menekinedistämisstrategian koostaminen elintarvikelainsäädäntö; lausunnot ja sisällöstä informoiminen Ruoka-Suomi –tiedote, yritystilastot, aktiivinen tiedotustoiminta (artikkelit ym.), Farmari, Ruoka-Messut hankkeiden ohjausryhmätyöskentely, hankeideointi, kv-yhteydet YTR:n erityisohjelma - elintarvikeosio

5 ELINTARVIKEALAN PK-YRITYSTEN IMAGO- JA MENEKINEDISTÄMISSTRATEGIA TYÖTAPA:  Ruoka-Suomi –teemaryhmän kokoukset syksystä 2005=>  epävirallinen pienempi ”imagoryhmä”  alueelliset 3 kpl tilaisuudet helmikuussa 2006  asian esittely useissa Ruoka-Suomi –tiedotteissa ja tilaisuuksissa  strategialuonnos RS:n lisäksi kommentoitavana RS:n nettisivuilla touko-kesäkuussa 2006  lisäksi pyydetty suoraan kommentteja tutkijoilta ym.  YTR ja sihteeristökäsittely syksyllä 2006 VISIO 2013: Elintarvikealan pienyritysten tuotteet ovat keskeinen osa kuluttajien arkea. Pienyritysten laadukkaat tuotteet ovat kilpailukykyisiä ja antavat merkittävää arvonlisää sekä kaupan että matkailu- ja ruokapalvelujen valikoimiin

6 KEHITTÄMISTOIMENPITEIDEN SUUNTAVIIVAT: Pitkäjänteisyys Toistettavuus Asiakaslähtöisyys KÄYTÄNNÖN TOIMENPITEET: Valtakunnallinen ydinviesti, imagoslogan tai viestinnällinen ilme Kustantamattoman viestinnän hyödyntäminen Viestinnän, myynnin ja markkinoinnin koulutusta Tapahtumadokumentoinnin kehittäminen ja tiedottaminen Vuosittainen kampanja elintarvikeyrittäjyydestä Ammattikeittiömessujen hyödyntäminen Päiväkodit, koulut ja elintarvikealan yritykset läheisempään yhteistyöhön Suomalainen ruokakulttuuri esiin Rahoitusmenettelyjen ja -tulkintojen yhtenäistäminen


Lataa ppt "Elintarvikeyrittäjyyden kehittämisen hankeseminaari 21.-22.11.2006 Joensuu Katsaus Ruoka-Suomen vuoden 2006 toimintaan Kirsi Viljanen, Ruoka-Suomi – teemaryhmä,"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google