Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Esperi Care Parempaa hoitoa
Helsingin kaupungin keskustelutilaisuus Marja Aarnio-Isohanni
3
Esperi Care Oy Esperi Care Oy on vuonna 2001 käynnistynyt yhtiö, jonka juuret ovat SPR:ssä Nykyinen omistaja CapMan Oyj ja henkilöstö Vuoden 2011 liikevaihto oli noin 59 Meur. ja vuonna 2012 n. 80 Meur. Yhtiön tarjoaa asumis- kotihoito- ja turvapuhelinpalveluita ikääntyneille, asumispalvelua päihde- ja mielenterveyskuntoutujille, vammaisille ja kehitysvammaisille sekä sairaankuljetusta Esperillä on toimintaa yhteensä n. 160 paikkakunnalla Konserni työllisti koko maassa vuoden vaihteessa n henkilöä
4
Esperi Care Oy Esperi on markkinajohtaja turvapuhelinpalveluissa-
Asiakkaita on koko maassa yli Sairaankuljetuksessa Esperi on Suomen suurin yksityinen yritys Asumispalvelupaikkoja on ikääntyneiden asumispalvelussa yhteensä 773 paikkaa ja erityisryhmien asumispalveluissa yhteensä 545 paikkaa yhteensä 1318 Esperin kaikille toimialoille on Inspecta myöntänyt ISO9001 sertifikaatin Esperin kaikkien toimialojen sertifiointi on uudistettu
5
Yhteistyö Helsingin kanssa
Esperi Hoivakoti Untuva Esperi Sara-koti Esperi Hoivapalvelukeskus Tilkka Esperi Kotihoitopalvelut Esperi Turvapuhelinpalvelut
7
Positiivista palautetta yhteistyöstä
Pitkän yhteistyön aikana toteutettu yhteistyössä erilaisia onnistuneita liikkeenluovutusprojekteja (Hoivakoti Untuva, Tilkan juutalainen Sara-koti) Helsingin kaupunki on ammattimainen ja osaava kilpailuttaja, ja tarjouspyynnöt ovat pääosin selkeitä ja tasapuolisia Henkilöstömitoitusvaatimus ikääntyneiden asumispalveluissa hyvällä tasolla (0,6), toisin kuin esim. joissain naapurikunnissa Sopimuskaudet ovat riittävän pitkiä, tulevalla kaudella 4 vuotta + 2 v. optio
8
Positiivista palautetta yhteistyöstä:
Valvonta on ohjaavaa ja kumppanuushenkistä Kaupunki järjestää paljon yhteistyö-, neuvottelu- ja koulutus-tilaisuuksia myös yrityksille Kiitos erityisesti maltillisista kiinteistövaatimuksista: huonekoot ja saniteettitilojen vaatimukset kohtuulliset ja mahdollistavat myös nykyisten yksiköiden jatkon
10
Nykykäytäntöjen kehittämistarpeet:
Oikean keskustelukumppanin löytäminen ison organisaation kanssa on joskus työlästä Määrärahat eivät riitä asumispalveluun jonottavien asukkaiden nopeaan sijoittamiseen? Palvelusetelin arvo ja myönnettävä määrä on nykyisellään riittämätön kysyntään nähden Setelien markkinointi on olematonta
11
Nykykäytäntöjen kehittämistarpeet:
Uusien asumispalvelukiinteistöjen hinta on pk-seudulla kova eikä sopivia tontteja löydy Kun hinta ratkaisee 90%:sti, tämä tarkoittaa ostojen painottumista vanhoihin asumispalveluyksiköihin, jotka eivät täytä kaikkia tämän päivän uusia vaatimuksia Kaupungin oman tuotannon ja yksityisen tuotannon vertailu olisi helpompaa, jos myös kunnallisesta tuotannosta olisi saatavilla julkista vertailutietoa, ml. kustannukset
12
Pääkaupunkiseudun muut erityishaasteet
Tonttien ja uusien kiinteistöjen rakentamiskustannukset yli 20% suuremmat muualla maassa. Vuokra/kk/asukas muu maa , Helsinki Euroa/kk/asukas Henkilöstökustannukset korkeammat Henkilöstön vaihtuvuus suurempi, hyvän henkilöstön saaminen ja pitäminen haastavampaa Tämä tulisi näkyä hinnassa ja hinnankorotuksissa Vain kannattava toiminta takaa hyvän laadun, henkilöstö- ja asiakastyytyväisyyden
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.